سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ تنبیه دانش آموزی در گذر تاریخ


شاهین قدیانی‌ در روزنامه قانون نوشت:

در پی پخش فیلم کتک زدن چند دانش‌آموز در فضای مجازی بسیاری از مسئولین به موضع گیری در این خصوص پرداختند. از همین جا می‌توان به حقانیت عبارت «دهه شصت نسل سوخته» پی برد.

 یعنی در آن زمان در برخی مدارس انگشت‌شمار و توسط برخی معلمین و ناظم‌های انگشت شمارتر  شعار چوب معلم گله، هر کی نخوره خله سرلوحه  همه امور قرار داشت. برای پیاده سازی هرچه بهتر این شعار از تنوع گسترده چوب‌ها استفاده می‌شد و یک روز با ترکه آلبالو بچه‌ها کتک می‌خوردند و یک روز ترکه هلو. بازه زمانی چوب معلم خوردن هم از بدو ورود به مدرسه تا خارج شدن تمامی اعضای بدن از مدرسه گسترده بود.

 یعنی شما صف  ایستاده بودی که  ناگهان درد عجیبی را در همسترینگ پای خود حس می کردید. پس از برگشتن حواس پنجگانه متوجه می‌شدید که به خاطر رفتن پای شما روی خطِ صف آپ دلیو چاگی دریافت کرده‌اید.

 یعنی انقدر که ناظم ما به روی خط رفتن پای ما حساس بود کولینا زمان داوری‌اش در سری آ خط دروازه را رصد نمی‌کرد. کتک بعدی در زمان نظم صف بود. این مراسم آن چنان با  دقت و نظم اجرا می‌شد که رژه‌های زمان خدمت شبیه خاله بازی بود. زمان رسیدن سرکلاس تا آمدن معلم هم پتانسیل بالایی در جذب کتک داشت. یعنی مثلا کل کلاس به علت اینکه یک نفر صدای گراز درآورده باید تنبیه می‌شد.

البته در ابتدا از کلاس پرسیده می‌شد چه کسی بود صدا داد گراز؟ در این قسمت از برنامه اگر کسی کسی را لو می‌داد گور خود را تا آخر سال کنده بود بنابراین همه ترجیح می‌دادند تا کتک بخورند اما از القابی که سالیان سال روی آن‌ها می‌ماند و مجازات‌هایی که در کره شمالی هم دیده نمی‌شد دور بمانند. خلاصه اینکه درس پاسخ دادن، تخته را تمیز پاک کردن و ... همه قابلیت فراهم کردن فضا برای کتک خوردن را داشت.

 البته نباید از حق گذشت که در آن زمان هم تمام رفتار معلمان صرفا برای ارتقای سطح فرهنگی و علمی دانش آموزان بود و این طور نبود که مثلا در فیش حقوقی قسمتی به عنوان حق کتک لحاظ شود.  فقط کتک خوردن و کتک زدن در تعداد خیلی انگشت‌شماری از مدارس روال بود و مثل الان نبود که به عنوان پدیده‌ای خاص نگاه شود. اگر هم به پدرتان می‌گفتید که در مدرسه کتک خوردید یک سری هم  از پدرتان کتک می‌خوردید که باز در مدرسه چیکار کردی؟

به امید روزی که به پدیده‌هایی مثل هل دادن در مترو، توی صف زدن، رعایت نکردن حق تقدم در رانندگی و ... به عنوان پدیده‌هایی عجیب در اجتماع نگاه شود.


ویدیو مرتبط :
اردوی دانش آموزان ممتاز خوابگاه دانش آموزی هلال احمر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ویژه برنامه های دانش آموزی




 

ویژه برنامه های دانش آموزی بزرگداشت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب تشریح شد.

 

 

ویژه برنامه های دانش آموزی

 

 

رییس سازمان دانش آموزی ویژه برنامه های دانش آموزی بزرگداشت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

 


به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان دانش آموزی، علی اصغر یزدانی گفت": برنامه ریزی برای نواختن زنگ انقلاب، حضور یک هزار نفر از اعضای تشکل های دانش آموزی و مسئولان سازمان دانش آموزی در حرم مطهر امام راحل در روز ۱۲ بهمن ماه برای تجدید بیعت با آرمان های امام، زیارت و عطرافشانی گلزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از جمله ویژه برنامه های بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

 


وی همچنین، تجدید میثاق و تجلیل دانش آموزان تشکل های دانش آموزی سراسر کشور با ۳۶ هزار دانش آموز شهید، حضور دانش آموزان عضو تشکل ها ملبس به لباس تشکیلات در نماز جمعه ۱۶ بهمن ماه، غبارروبی حداقل ۳۱ مسجد در هر استان، عیادت از جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی توسط ۶۰ گروه از اعضای سازمان دانش آموزی را از دیگر برنامه های ایام دهه فجر برشمرد.

 


رییس سازمان دانش آموزی افزود: برگزاری ۳۱ جشن با حضور خانواده شهدا، دانش آموزان، اعضای تشکل های دانش آموزی و اولیا آن ها در ۳۱ استان کشور، برگزاری ۶۰۰ جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ ویژه دانش آموزان با حضور پیشکسوتان انقلاب اسلامی، اجرای طرح اتوبوس انقلاب در ۳۱ مرکز استان و اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه از دیگر برنامه های این ایام است.

 


یزدانی، برپایی ۳۱ غرفه فرهنگی، هنری و تبلیغی سازمان دانش آموزی در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، همایش دانش آموزان عمره گذار در ۳۱ استان کشور، مسابقه عکاسی از صحنه های شورانگیز حضور میلیونی مردم در مراسم راهپیمایی روز ۱۲ و ۲۲ بهمن ماه، مسابقه تزیین محلات در ۳۱ استان و ۶۰۰ شهر، مسابقه ساخت ماکت امپریالیسم و عمو سام برای به همراه داشتن گروه های راهپیمایی اعضای تشکل های دانش آموزی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه را از دیگر ویژه برنامه های دانش آموزی به منظور گرامیداشت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد.