سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ بیمه شخص ثالث ازدواج!


شهرام شهیدی در وبسایت چیزنا نوشت:

دوستان اعلام کردند در پی انعقاد تفاهمنامه‌ای میان وزارت ورزش و جوانان و بیمه ایران، ازدواج بیمه شد. از آنجایی که در این کشور هرکس قبل از بقیه کاری انجام دهد برنده است، تصمیم گرفتم اولین دفتر مجازی بیمه ازدواج را تاسیس کنم. خدمات بیمه ازدواج ما به شرح زیر است:

– بیمه شخص ثالث ازدواج:
با توجه به افزایش اختلافات خانوادگی و به ویژه بالا رفتن آمار خیانت زوجین، نیاز به بیمه شخص ثالث در ازدواج از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بیمه‌شونده محترم در صورت خیانت همسر به جای قتل ناموسی خیلی شیک به دفتر بیمه‌گر مراجعه و پس از شکستن کلی وسایل تعبیه شده در اتاق مخصوص کنترل خشم، حق‌السهم بیمه خود را دریافت و به دفتر ثبت طلاق مراجعه می‌نماید.

– بیمه بدنه:
بیمه بدنه ازدواج شامل دو طرح ویژه است:

الف) بیمه بدنه ضربتی:
در این نوع از بیمه بدنه، بیمه‌شده محترم می‌تواند گزارش پزشکی قانونی در مورد هرگونه آسیب جسمی بارز و واضح را که بر اثر ضرب و شتم رخ داده به همراه گزارش پلیس منطقه و سه تن از معتمدین محل ممهور به مهر شورای محله تحویل داده و حق بیمه دریافت نماید. از هر بار ضرب و شتم ده درصد فرانشیز کسر می‌شود.

ب) بیمه بدنه فوری:
این نوع بیمه مربوط به صدمات روحی و جسمی شب ازدواج است. صدمات روحی شامل صدمه دیدن روح و روان بر اثر در ترافیک ماندن ماشین عروس، پذیرایی بد سالن و تالار، جلب دی‌جی درست در اوج دیریم‌دارام، حرف و حدیث قوم زن یا شوهر و… است. در مورد صدمات جسمی جز زدگی پاشنه و انگشت پای عروس بر اثر کفش نامناسب، صدمه جسمی دیگری مشمول این طرح نیست، چون ما را وارد مسائل ناموسی می‌کند که حوصله‌اش را نداریم.

– بیمه حوادث:
نام دیگر این بیمه، بیمهٔ عمر است چون معمولا حوادث یهویی در ازدواج‌ها به قتل و درگذشت فرد حادثه‌دیده منجر می‌شود.

– بیمه مسئولیت مدنی:
از آنجا که کم پیدا می‌شود شهروندی در مورد مسائل زناشویی مدنی رفتار کند و حق را به طرف مقابل بدهد، بیمه مسئولیت مدنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود. بیمه‌شونده می‌تواند از هرگونه رفتار غیر مدنی همسر شکایت و پس از اثبات در دادگاه صالحه حق بیمه دریافت نماید.


ویدیو مرتبط :
بیمه شخص ثالث

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیمه شخص ثالث



 

۴۴ درصد از بازار بیمه در اختیار بیمه شخص ثالث

 

 

بیمه شخص ثالث

 

 

سهم بیمه‌های آتش‌سوزی ۶/۷ درصد، مسئولیت ۴/۵ درصد، حوادث سرنشین ۷/۴ درصد و مهندسی ۴/۳ درصد از کل حق بیمه‌های تولید شده در صنعت بیمه است. سهم دیگر رشته‌ها کمتر از سه درصد است.

 

 

۴۴ درصد بازار صنعت بیمه در اختیار بیمه شخص ثالث است.

 


به گزارش ایلنا، براساس آخرین آمار منتشر شده توسط بیمه مرکزی در شش ماه نخست سال جاری ، بیمه شخص ثالث با در اختیار داشتن ۴۴ درصد بازار بیمه کشور، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. بیمه بدنه اتومبیل با ۲/۱۱ درصد و بیمه درمان با ۷/۱۰ درصد در جایگاه دوم و سوم از نظر سهم در بازار بیمه قرار دارند.

 


سهم بیمه‌های آتش‌سوزی ۶/۷ درصد، مسوولیت ۴/۵ درصد، حوادث سرنشین ۷/۴ درصد و مهندسی ۴/۳ درصد از کل حق بیمه‌های تولید شده در صنعت بیمه است. سهم دیگر رشته‌ها کمتر از سه درصد است.

 


برای نمونه سهم رشته‌های باربری ۲/۲ درصد، حوادث ۶/۱ درصد، کشتی ۳/۰ درصد، هواپیما ۲/۱ درصد، پول ۱/۰ درصد، نفت و انرژی ۳/۰ درصد و سایر رشته‌های بیمه ۰۵/۰ درصد اعلام شده است.

 


حق بیمه‌های تولیدشده در رشته‌های غیرزندگی ۳/۹۳ درصد و در بیمه‌های زندگی ۶/۶ درصد است.

 


به نظر می‌رسد اجباری بودن بیمه شخص ثالث و حمایت دولت از این رشته باعث شده حق بیمه‌های تولید شده آن نسبت به سایر رشته‌ها بیشتر باشد.