سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ برگزاری جام‌جهانی در خاک ما


شهرام شهیدی در وبسایت چیزنا نوشت:

رئیس سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه قطر به‌دنبال تصاحب خاک ایران برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ است گفت: با وجود تماس‌های مکرر آن‌ها، ما اعلام کردیم به‌هیچ‌ وجه اجازه صادرات خاک ایران را نمی‌دهیم.

ما به دلایل زیر مخالف این تصمیم رییس سازمان جنگل‌ها هستیم:

– اگر بتوانیم خاک بیابان‌هایمان را صادر کنیم بدون اینکه ذره‌ای پول خرج کنیم در واقع از رشد بیابان کاسته‌ایم و کلی بیابان‌زدایی کرده‌ایم. تازه یک پولی هم گیرمان می‌آید.
– وقتی خاک را صادر کنیم دیگر خاکی برای ریختن بر سر نداریم و با خیال راحت به زندگیمان می‌رسیم و لازم نیست در زندگی هی بگوییم حالا چه خاکی بر سرم کنم. در واقع صدور خاک باعث خوشبختی ملی می‌شود.
– وقتی خاک را صادر کنیم و خاکی نماند احتمالا مسائل خاک‌برسری هم دیگر از بین می‌رود.
– دیگر لازم نیست کلی هزینه جلوگیری از فرسایش خاک کنیم. هر کس خاک را خریده فکر فرسایشش باشد.
– می‌توانیم بعد‌ها با سند و مدرک ادعا کنیم بازی‌های جام‌جهانی در خاک ما برگزار شده.
– با استفاده از همین پلیتیک می‌توانیم بگویم اصلا قطر واس ماس!
– اگر به همه دنیا خاک صادر کنیم پدیده فرار مغز‌ها هم بی‌معنی می‌شود و همه جا بوی وطن می‌دهد!


ویدیو مرتبط :
طنز با جام جهانی تا جام جهانی اینم خیلی قشنگه :))))))))))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قطر به دنبال برگزاری خنك ترین جام جهانی فوتبال



 

کشور قطر که داوطلب میزیانی جام جهانی فوتبال 2022 است یک هفته فرصت دارد برغم گرمای شدید هوا ،برگزاری یک جام جهانی خنک را برای بازیکنان و تماشاچیان تضمین کند.''حسن الذوادی ''رییس کمیته سازماندهی میزبانی قطر گفته است که این فناوری در سال های آینده قابل توسعه است تا تضمینی برای خنک بودن محل تمرین بازیکنان و جایگاه تماشاچیان باشد.

این کشور از روز سه شنبه میزبان هیات فیفا است و یک تور بازدید برای کارشناسان فیفا از ورزشگاه تازه تاسیس خود تدارک دیده که طراحی آن بسیار خاص و ویژه است.


این ورزشگاه پنج ضلعی فوتبال به سیستمی مجهز است که دمای هوا را حتی در داغ ترین روزهای تابستان در زمین بازی و جایگاه تماشاچیان در حد 81 درجه فارنهایت نگه می دارد .


سیستم انرژی خورشیدی این ورزشگاه به طور دائم هوای سرد را به داخل محوطه پمپاژ می کند.


هرچند که قطر کوچکترین کشور داوطلب میزبانی جام جهانی به لحاظ مساحت است اما یکی از ثروتمندترین و انعطاف پذیرترین کشورها به لحاظ مالی بویژه در آینده محسوب می شود. قطر 4 میلیارد دلار بودجه برای احداث 9 ورزشگاه جدید و بازسازی 3 ورزشگاه دیگر تخصیص داده است و درهمگی آنها سیستم جدید برودتی رعایت می شود.


این کشور همچنین 42 میلیارد و 900 میلیون دلار هم برای توسعه زیربنای ورزشی خود در نظر گرفته است چه میزبان جام جهانی باشد و چه نباشد.


قطر همچنین می خواهد به عنوان نخستین کشور خاورمیانه که میزبان جام جهانی می شود، به گونه ای تاریخ ساز شود.


'' ناصر الخاطر'' یکی از مسئولان کمیته سازماندهی میزبانی قطر به آسوشیتدپرس گفته است که این کشور از شانس خوبی برای میزبانی جام جهانی برخوردار است واین نه تنها فرصتی برای قطر بلکه برای کل منطقه است.


وی گفت: هدف ما این است که بزرگترین رویداد فوتبال جهان را به منطقه خاورمیانه بیاوریم. رویکرد ما به عنوان یک تیم، مثبت است.


این مقام قطری معتقد است که کشورش ظرفیت های نامحدودی دارد و در میان پیشنهاد دهندگان جدی میزبانی جام جهانی 2022 در رده نخست است.


''سپ بلاتر '' رییس فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) که در میزبانی آفریقای جنوبی به عنوان نخستین کشور آفریقایی نقش محوری داشت، این بار از قطر تمجید کرده و گفته است که قطر با میزبانی موفقیت آمیزی که در بازی های آسیایی 2006 داشت، نشان داد می تواند میزبان خوبی برای رویدادهای ورزشی بین المللی باشد.


ساخت یک فرودگاه بین المللی جدید و یک سیستم تهویه هوای عمومی از برنامه های در دست اجرای قطر است که تا سال 2017 به پایان خواهد رسید.


در این میان منتقدان غربی نیز با اشاره به اینکه قطر یک کشور اسلامی است، می پرسند که آیا این کشور به تماشاچیان و هواداران فوتبال اجازه مصرف مشروبات الکلی و رقص در خیابان ها را خواهد داد و آیا درها را به روی مقامات ورزشی و یا هوادارانی که گذرنامه[ رژیم غاصب صهیونیستی دارند، باز خواهد کرد.


کمیته اجرایی فیفا در دوم دسامبر(یازدهم آذرماه ) در مورد میزبانان جام جهانی 2018 و 2022 تصمیم گیری خواهد کرد. هیات فیفا قرار است از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و آمریکا که دیگر داوطلبان میزبانی جام جهانی هستند، بازدید کند.