سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ الو 110 کامپیوترم خراب شده!


«در شش‌ماهه نخست سال‌جاری شهروندان تهرانی، بیش از پنج‌میلیون‌بار با پلیس110 تماس گرفتند.»

پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:

در خبرگزاری ایسنا آمده است؛ «در شش‌ماهه نخست سال‌جاری شهروندان تهرانی، بیش از پنج‌میلیون‌بار با پلیس110 تماس گرفتند.» یعنی در 186روز اول سال روزی 26هزارو881بار مردم زنگ زده‌اند 110. یعنی در طول شبانه‌روز، در هر ساعت هزارو120بار تلفن110 زنگ خورده. یعنی در هردقیقه 18بار. به نظر ما که یک‌طوری شده. یعنی یا خط‌روخط شده، یا مردم چون به 110 اعتماد دارند، وقتی 118 هم می‌خواهند زنگ بزنند اولش زنگ می‌زنند 110. هردقیقه 18بار؟ یعنی همین الان 18نفر پلیس‌لازم هستند؟ ما جای شما باشیم تقی به توقی بخورد شماره 110 را نمی‌گیریم و یک‌کم هم از خودمان تدبیر نشان می‌دهیم. یا نهایتا مسیرمان را عوض می‌کنیم که مشکلی پیش نیاید. آدم به این فکر می‌کند که همین الان 18نفر دارند می‌ترسند و 18تا پلیس باید بروند 18تا خلافکار را بگیرند و برگردند، خوف می‌کند.

نصف نصف

بعد هم در خبرها آمده که «امسال سرقت کاهش 33درصدی و شرارت کاهش 64درصدی داشته است.» حالا خوب است که سرقت و شرارت نصف شده، وگرنه تلفن 110 همین‌طوری زنگ می‌خورد و می‌سوخت.

فرمول

البته ما متوجه شدیم تماس مردم با 110 با میزان سرقت و شرارت و خشونت، نسبت معکوس دارد. به نظر ما اگر با همین فرمان برویم و کاهش 33درصدی سرقت ادامه پیدا کند، تا چندسال دیگر نه‌تنها سرقت کلا از بین می‌رود، که ممکن است خود مردم برای اینکه سرقت و دزدی و زورگیری از تاریخ و فرهنگ پاک نشود، به‌صورت داوطلبانه خودشان یقه یک‌نفر را در خیابان بگیرند و از او خواهش کنند که جیبشان را بزند. یا ممکن است مردم در خانه را نه‌تنها باز بگذارند که وانت هم بگیرند و لوازم خانه را هم بار وانت کنند که سارق‌ها تمایل پیدا کنند بیایند سرقت کنند.

خاطره آمبولانس و 110

شماره داخلی بخش کامپیوتر و انفورماتیک روزنامه «شرق» دست‌برقضا شماره 110 است. یعنی من هربار زنگ می‌زنم 110 و با بچه‌های انفورماتیک صحبت می‌کنم می‌گویم: الو 110؟! می‌خواستم یک مورد مزاحمت یا سرقت را گزارش کنم. و بعد هم می‌خندیم. بیکاریم دیگر. بیکاری هم پدر هزارجور مرض است. حالا تا اینجا عیبی ندارد. مساله اینجاست که حدود 600بار که توی خانه نشسته بودم و کامپیوترم به مشکل خورده بود، بنده برحسب عادت زنگ زدم 110. 110 واقعی‌ها. الان که اسمم را گذاشته‌اند توی بلک‌لیست، با سردبیر روزنامه هم اتمام‌حجت کرده‌اند که یا شماره انفورماتیک روزنامه را عوض کند، یا آمبولانس‌چی را ببندند به تخت که عادت 110 از سرش بپرد.


ویدیو مرتبط :
شکلات تلخ : کامپیوترم خراب شده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

الو 110؟ من خوابم نمی برد!


تماس هایی که با پلیس گرفته می شود، گاهی برای دادن گزارش جرم و جنایت نیست.





همشهر
ی سرنخ:در بسیاری از اوقات، تماس هایی با اداره پلیس گرفته می شود که ماموران را متعجب می کند. این تماس ها برای گزارش قتل یا سرقت نیست بلکه به دلایل پیش پا افتاده و بی اهمیتی است که خنده دار به نظر می رسند. با ما باشید تا شما هم به این تماس ها بخندید!

به خاطر سرقت ژله

مردی 39 ساله ساکن ایالت پنسیلوانیای آمریکا برای گزارش سرقت ژله اش از یخچال اداره ای که در آنجا کار می کرد با پلیس تماس گرفت! به گزارش اداره پلیس، این مرد بعد از تماس با مرکز فوریت های پلیس، به اپراتور توضیح داد که این اولین باری نیست که غذایش از یخچال اداره دزدیده می شود. به گزارش پلیس پنسیلوانیا، این مورد احتمالا احمقانه ترین تماسی بوده که اداره پلیس دریافت کرده است.

به خاطر عنکبوت بزرگ

اداره پلیس اوریگان در آمریکا تماسی از یک نوجوان با این مضمون دریافت کرد که «یک مزاحم به خانه ام آمده است»، اما با حضور ماموران در این محل، مشخص شد که این مزاحم یک دزد شرور نبوده بلکه یک عنکبوت بزرگ و عجیب بوده است.

الو، من خوابم نمی برد!

این دختر بعد از حضور ماموران به آنها توضیح داد که چگونه عنکبوتی بزرگ به اندازه یک توپ بیسبال را که روی یکی از مبل های خانه جنگلی شان جا خوش کرده بود پیدا کرده است و به دلیل آنکه بسیار وحشتزده شده بود با پلیس تماس گرفته است.

زمانی که این دختر، شرایط را به اپراتور اداره پلیس توضیح می داد، اپراتور هاج و واج مانده بود که چگونه با این وضعیت خنده دار روبرو شود و در نهایت تصمیم گرفت تا رسیدن مامور پلیس به خانه دختر جوان، با وی صحبت کرده و او را آرام کند. اندکی بعد، هنگامی که مامور پلیس از راه رسید، متوجه شد که عنکبوت تنها دو اینچ قطر دارد و به راحتی آن را با یک روزنامه لوله شده قدیمی دور انداخت!

بازداشت به خاطر بدعکس بودن

اینکه بعضی افراد خوش عکس نباشند موضوعی قابل قبول است اما در میان این افراد هستند کسانی که برای خوش عکس بودن، دست به هر کاری می زنند. جنجالی ترین فرد در این زمینه، زنی در شهر بارو است که پس از دیدن عکس گرفته شده اش توسط پلیس که در یک نشریه محلی چاپ شده بود، سریعا با پلیس جورجیا تماس گرفت و نسبت به اینکه چرا عکس خوبی از او نگرفته اند، شکایت کرد.

تونیا آن فاولر پس از چاپ عکسش در نشریه محلی «بداند باستد» که معمولا در آن تصاویر دستگیر شدگان یا افراد تحت تعقیب روزهای اخیر توسط پلیس چاپ می شود، با پلیس تماس گرفت.

الو، من خوابم نمی برد!

نکته جالب اینجاست که بعد از تماس این زن با اداره پلیس و جنجال درباره چاپ عکس بی کیفیتش، پلیس بار دیگر او را به اتهام مزاحمت تلفنی پلیس و رفتار آشوبگرانه بازداشت کرد و از این رو تونیا فرصت دیگری برای گرفتن عکسی جدید در اداره پلیس پیدا کرد.

به خاطر سریال Breaking Bad

زمانی که سیگنال شبکه های تلویزیونی ضعیف شده یا از بین می رود، معمولا افراد در شبکه های اجتماعی از آن انتقاد می کنند اما مردم کانکتیکات با پلیس تماس می گیرند! بله، این همان اتفاقی است که در زمان پخش یکی از قسمت های سریال محبوب Breaking Bad افتاد و با قطع شدن سیگنال، مردم جنوب کانکتیکات از تماشای این سریال جا ماندند.

این اتفاق به دلیل قطع برق دو ساعته در منطقه نورواک در ساعات پربیننده تلویزیون رخ داد. مردم این منطقه که دیوانه وار طرفدار این سریال تلویزیونی بودند نتوانستند تا بازپخش سریال در روز بعد صبر کنند، از این رو بدون فوت وقت با پلیس تماس گرفتند.

الو، من خوابم نمی برد!

جای تعجب نیست که این کار باعث عصبانیت و واکنش ماموران اداره پلیس منطقه کانکتیکات شد. پلیس این منطقه حتی در فیسبوک نیز به مردم هشدار داد تا دست از ایجاد مزاحمت پلیس برداشته و تا بازگشت سیگنال تلویزیونی شکیبا باشند. آنها در این پیام اعلام کردند که وقفه در سرویس دهی تلویزیونی موضوعی اضطراری نبوده و به پلیس هم ارتباطی ندارد.

پلیس در این باره اخطار داد که مزاحمت برای پلیس جرم بوده و ممکن است به دستگیر شدن تماس گیرنده ها ختم شود، پس آنها باید دست از تماس گرفتن با پلیس برداشته و صبور باشند. جالب اینجاست که چند ساعت بعد، یعنی در ساعت 11، سیگنال بازگشت و مردم توانستند به تماشای سریال بعدی بنشینند.

به خاطر ساندویچ

یک مشتری وسواسی برای شکایت از رضایتبخش نبودن ساندویچ سفارشی خود با اداره پلیس تماس گرفت. رونر مکلنون از ایالت کانکتیکات در مکالمه تلفنی خود با پلیس گفت: «من یک ساندویچ ترکی کوچک، یک همبرگر، مقدار زیادی پنیر و سس مایونز سفارش دادم اما آنها ساندویچ ها را خیلی بد درست کرده اند.» این مکالمه را که در اداره پلیس ایالتی ثبت شده است، بخوانید.

اپرتور پلیس: «شما فقط به خاطر نارضایتی از کیفیت ساندویچ با پلیس تماس گرفته اید؟ خب از آنجا دیگر خرید نکنید!»

- فقط برای این ساندویچ تماس نگرفته ام، از این می ترسم که در آینده هم سفارشاتم را به شیوه دلخواهم درست نکنند. منظورم این است که می خواهم این مشکل از راه قانونی حل شود... آنها دارند مرا بازی می دهند؛ به خاطر همین از شما درخواست کمک کرده ام.

اپرتور پلیس: اگر از کیفیت ساندویچ راضی نیستید آن را تحویل نگیرید و پولی هم نپردازید.

- بله حتما، از این به بعد، قبل از خرید داخل ساندویچ را نگاه می کنم.

الو، من خوابم نمی برد!

«نیلا آزینهیرا» صاحب آن رستوران بعد از گزارش ماجرا، توضیح داد که آقای مکلنون در تماسی تلفنی 14 ساندویچ سفارش داده اند اما پس از دیدن آنها، از پرداخت صورتحساب آن امتناع کرده اند.

آزینهیرا گفت که ما نمی توانیم سفارش مشتری را دوباره به رستوران بازگردانیم به همین دلیل به او گفتیم که باید صورتحساب را بپردازد و در صورت نارضایتی می تواند با پلیس تماس بگیرد.

پس از جدی شدن این مسئله، مکلنون از صاحب رستوران عذرخواهی کرد و گفت که باز هم برای خرید ساندویچ به رستوران آنها می آید.

پسربچه ای که برای فرار از خوابیدن با پلیس تماس گرفت

به یاد دارید در دوران کودکی چگونه از قوانین مربوط به زمان خواب فرار می کردید؟ مثلا تقاضای یک لیوان آب می کردید؟ بهانه دستشویی رفتن را می گرفتید؟ بله، همه اینها بهانه های مشترک کودکان برای فرار از خوابیدن است اما راه فراری که پسربچه ای اهل ماساچوست به کار بست با همه فرق داشت.

او برای فرار از خوابیدن با پلیس تماس گرفته بود. این پسربچه 10 ساله در ساعت 8:09 دقیقه شب با اداره پلیس تماس گرفت. او تصمیم داشت به خاطر اینکه مادرش به زور می خواهد او را به رختخواب ببرد، از او شکایت کند.

پسربچه شماره پلیس را گرفت اما قبل از اینکه با آنها صحبت کند تلفن را قطع کرد. از آنجا که پیگیری کردن از وظایف پلیس است، اپراتور پلیس به سرعت با خانه آنها تماس گرفت تا دلیل قطع شدن تماس را بررسی کند.

بعد از تماس اپراتور با خانه کودک، مادر او از ماجرا باخبر می شود و برای آنها توضیح می دهد که چرا فرزندش با آنها تماس گرفته است. او از فرزندش می پرسد که آیا هنوز هم تمایل دارد درباره زمان خوابش به پلیس شکایت کند یا نه؟ اما پسرک از صحبت با پلیس امتناع می کند.

گیر افتادن در هزارتو و تماس با پلیس

اعضای یک خانواده، ترسناکترین هالوین عمرشان را با گم شدن در یک هزارتوی تاریک و ترسناک در ماساچوست تجربه کردند. آنها پس از ساعت ها سرگردانی در هزارتوی عظیم، سرانجام تصمیم گرفتند با پلیس تماس گرفته و از آنها کمک بخواهند.

پلیس دنورس در این باره گفت ما تماسی از یک زن که همراه دو کودکش گیر افتاده بود دریافت کردیم. این زن با اپراتور پلیس تماس گرفته و موقعیت خود را در یک مزرعه پیچ در پیچ واقع در دنروس که فاصله کمی با شهر داشت، اعلام کرد که مکالمه آنها از این قرار است:

زن: «سلام. من همین چند لحظه پیش تماس گرفته بودم. ما هنوز در مزرعه گرفتاریم. هیچ کسی را نمی بینم. واقعا ترسیده ام. اینجا واقعا تاریک است. ما یک نوزاد 3 هفته ای همراهمان داریم.»

اپراتور: «آرام باشید و خونسردی خود را حفظ کنید. شوهرتان همراه شماست؟»

زن: «بله ولی کودکم چه؟»

اپراتور: «متوجه ام، یک مامور پلیس برایتان فرستادیم.»

زن: «فکر می کردیم قرار است خوش بگذرد ولی الان گرفتار کابوس شده ایم. نمی دانم برای چه این کار را کردیم. وقتی داخل مزرعه آمدیم هوا روشن بود. هیچ وقت دخترم را از خانه بیرون نمی آوردم. این اولین و آخرین بار بود.»

الو، من خوابم نمی برد!

باب کونورز، صاحب مزرعه می گوید که مزرعه اش 7 هکتار مساحت دارد و طوری ساخته شده که معمولا افراد داخل ساقه های بلند ذرت گم می شوند. شکل این مزرعه از بالا به صورت یک اسب سوار بدون سر است و نام دهکده و دنورس را نیز نمایش می دهد. در صورت گم نشدن، گشت و گذار در این هزارتو معمولا یک ساعت زمان می برد.»

پس از گذشت چند دقیقه از ورود پلیس به هزارتو، مامور پلیس توانست خانواده را پیدا کند. جالب اینجاست که آنها نمی دانستند تقریبا هزارتو را تمام کرده اند و فقط چند متر با خروجی فاصله داشتند.

به خاطر تزیینات هالوین

اگر در هنگام عبور از محله خود، چندین جنازه خونین جلوی در پارکینگ خانه ای ببینید، با پلیس تماس می گیرید؟ احتمالا پاسخ تمام آدم های دنیا به این سوال «بله» است. این درست همان کاری بود که یکی از ساکنان «ماستاگ» با دیدن جنازه های خونین که پشت در خانه ای رها شده بودند، انجام داد.

نکته جنجالی ماجرا این بود که زمانی که مامور پلیس به محل رسید و صحنه را از نزدیک مشاهده کرد، حیرت زده و البته خوشحال شد.

اجسادی که تماس گیرنده دیدن آنها را گزارش کرده بود، فقط عروسک های نمادین به شکل جنازه بودند که برای ترسناک شدن آن خانه در جشن هالوین ساخته شده بودند.

جانی مولینز صاحب آن خانه که شیفته جشن گرفتن این روز است، به ماموران توضیح داد که قصدش از انجام این کار جشن گرفتن هالوین به روشی متفاوت با سال های قبل بوده است.

او مدعی بود که ساکنان محله، جنبه سرگرم کننده این موضوع را نفهمیده اند و هنگام مواجهه با آن، وحشتزده گمان کرده اند که شاهد یک جنایت بزرگ هستند.
مولینز در ادامه توضیح داد که وی هیچ قانونی را نشکسته است و حتی یک جنازه دیگر از نوع «فرد» را که زیر چرخ ماشینش له شده است جلوی در پارکینگ دارد.