سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ آقای وزیر! کدام انحطاط؟


آیدین سیارسریع در وبسایت چیزنا نوشت:

دیدیم آقای وزیرِ به اصطلاح ارشاد گفته که دچار انحطاط اخلاقی شده‌ایم. متاسفانه ایشان در بیانات خود یک بلانسبت هم نگفتند که فکر کنیم با ما نبوده. حالا سوال ما از ایشان این است که چه‌طور به این نتیجه رسیدند؟ آیا به سیاست ما نگاه کردند و امر بر ایشان مشتبه شد که دچار انحطاط اخلاقی شده‌ایم؟ اگر جواب مثبت است به کجای سیاست و رسانه‌های ما نگاه کردند؟ مثلا وقتی آن روزنامه عریض و دلسوز بدون برگزاری دادگاه می‌گوید فلانی چمدان پول از غرب گرفته این یعنی انحطاط اخلاقی؟ خب این روزنامه که از خودش در نمی‌آورد، صد‌ها سند غیرقابل انکار در دست دارد. شما خودت صد‌ها سند غیرقابل انکار در دست داشته باشی منتظر دادگاه می‌مانی؟ اصلا این کار اخلاقی است؟ خیر. یا آن هفته نامه بسیار دلسوز و متعهد که اسمش خیلی سخت است، شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور را جوری توصیف می‌کند که آدم فکر می‌کند در حال خواندن گزارشی از حرکات انفرادی دوست عزیزمان الکسیس سانچز است، آیا این انحطاط اخلاقی است؟ یا انحطاط ورزشی است؟

حالا بگوییم آقای وزیر ارشاد سیاست را مدنظر نداشتند، آیا از جامعه ما اینطور بر می‌آید که رو به انحطاط اخلاقی هستیم؟ آیا آن دسته از جوانان ما که عمل خیر «محبت کن و در رو» را انجام می‌دهند مصداق انحطاط هستند؟ این بیچاره‌ها اسمشان بد در رفته، درواقع بعد از مهرورزی به صورت زیرپوستی صحنه را ترک می‌کنند که یک موقع خدای نکرده ریا نشود. حالا بعضی‌ها می‌گویند کلاهبرداری و ارتشاء و اختلاس هم در جامعه زیاد شده که این ربطی به اخلاقیات ندارد و به اقتصاد مربوط می‌شود. آقای وزیر! این انحطاط اخلاقی را از کجا در آوردید؟ فضای مجازی؟ شایعه‌سازان؟ ما اصلا چیزی به اسم شایعه ساز نداریم. فقط یک سری انسان مهربان نگران هنرمندان کشورشان هستند. بطور مثال الان یک سری بیست سال است نگران آقای محمدعلی کشاورز هستند و هر ماه برای شادی روحشان دعا می‌کنند و می‌گویند این پیام را پخش کنید تا روح این هنرمند بزرگ بیشتر در آرامش باشه. خب این‌ها نگرانند. هنرمند هم که می‌رود بیمارستان این‌ها که در جریان روند درمان نیستند، لاجرم فرض را بر این می‌گذارند که طرف مرده، بعدا که خبر می‌رسد طرف نمرده خوشحالی زاید‌الوصفی آن‌ها و جامعه را فرا می‌گیرد و باعث می‌شود که قدر هنرمندانمان را بیشتر بدانیم! خب نگران هنرمند‌ند. حتی نگران مهناز افشار که چندی پیش مورد هجوم اراذل و اوباش قرار گرفت و متاسفانه بعدا معلوم شد عکس مربوط به فیلم متروپل بوده! انگار ما مسخره‌ایم. این سکانس‌های خطرناک را می‌گیرند و با احساسات شایعه‌سازان بازی می‌کنند.

حالا جدا از این افراد که نگران خود هنرمند‌ند یک سری افراد در اینستاگرام نگران خانواده و اقوام هنرمندند. این‌ها واقعا طلایه‌داران اخلاق و جوانمردی در جامعه امروز ما هستند. عموما هم دلشان شور می‌زند و به دنبال این هستند که ببیند اقوام طرف مقابل یا هنرمند مربوطه دیشب به خانه رسیده یا نه. با این شرایط واقعا چگونه می‌توان صحبت‌های پر از سیاه‌نمایی وزیر ارشاد را پذیرفت؟ آیا مجلس محترم هنوز هم لزومی برای استیضاح ایشان نمی‌بیند؟ باید منتظر ماند و دید!


ویدیو مرتبط :
تذکر آقای نجف نژاد به وزیر نیرو و وزیر راه و ترابری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طنز؛ آقای وزیر لطفا رسیدگی کنید


پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:

 یکی‌یکی «خیانتکار»ها دارند مشخص می‌شوند و از خودروهای داخلی انتقادها می‌کنند اما هنوز نعمت‌زاده وزیر نه پذیرفته حرف بدی زده، نه پذیرفته به صورت نمادین هم که شده، پلیتیک ماستمالی را انجام دهد. اصولا ما به‌راحتی با ماستمالی‌کردن حرف‌ها و تصمیمات رسمی کنار می‌آییم. به همین مناسبت یکی از خیانتکاران بزرگ، رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران است که در گفت‌وگو با فارس تأکید کرده که «افزایش آمار معلولیت‌ها بر اثر بی‌کیفیتی خودروهای داخلی است» و اوج خیانتکاری‌اش اینجاست که آمار هم داده «سالانه ١١٠‌هزار معلول بر اثر تصادفات جاده‌ای به آمار معلولان کشور اضافه می‌شوند».به نظر ما، هم رئیس انجمن دفاع از معلولان خیانتکار است، هم آن ۱۱۰‌هزارنفری که بر اثر تصادفات جاده‌ای و به دلیل ایمن‌نبودن خودروها معلول می‌شوند. چرا؟

چون اگر خیانتکار نباشند، وقتی تصادف کردند باید بلند شوند و لباسشان را بتکانند و دست‌وپایشان را بگذارند توی کیفشان و برگردند خانه و صدایش را درنیاورند. خود ما چندسال پیش یک تصادف کردیم- جای شما خالی سوار خودرو مونتاژ بودیم- ماشین خورد به تپه و کل قضیه را جمع کرد. نگو ماشین مونتاژ مدل این تختخواب‌های کم‌جاست که جمع می‌شوند تا جا باز شود. این قابلیت برای تهران که جاپارک ندارد عالی است. شما از عقب می‌کوبی به یک خودرو مونتاژ، هم آن خودرو، هم شما جمع می‌شوید تا جفتتان توی جای پارک جا شوید. ما در تصادفی که داشتیم اگر خیانتکار بودیم، هم از کمپانی سازنده خودرو مونتاژ شکایت می‌کردیم، هم از سازمان استاندارد، هم از وزارت راه و هم از وزارت تپه. اما ما چون خیانتکار نبودیم، نه از این شکایت کردیم، نه از آن، هرچند انگشت دستمان معلول شد اما ما خیانتکار نیستیم آقای وزیر، وگرنه الان آمار معلولان تصادفات جاده‌ای ١١٠‌هزار و یک نفر بود. ما به‌خاطر شما، صدایش را درنیاوردیم، آیا حالا که ما خیانت نکردیم، به ما جایزه نمی‌دهید؟ فقط جایزه‌تان خودرو مونتاژ نباشد ممنون. در ضمن بابای خیانتکار ما هم گفت ترمز ماشینش که خودرو مونتاژ است نمی‌گیرد لطفا رسیدگی کنید. راننده تاکسی هفت‌تیر – آرژانتین هم گفت کولر خودرو مونتاژ مفت نمی‌ارزد، لطفا به او هم رسیدگی کنید. آقای وزیر تا عذرخواهی نکنید و حرفتان را پس نگیرید، ما حرف شما را سند می‌گیریم- به‌هرحال وزیرمزیر مملکت چیز کمی نیست- و همه خیانتکارها را به شما معرفی می‌کنیم تا ترتیبشان داده شود. فعلا ترتیب همین‌ها را که گفتیم بگویید بدهند تا بعد.