سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طنز؛ آش، ماش، کنار باش در سیاست!


لابد شما هم شنیدید که معاون برنامه ریزی استانداری تهران گفت برنامه ای برای افزایش قیمت نان در استان نداریم. و حتما می دانید که نان گران شد؟





مجله خط خطی - شهرام شهیدی: لابد شما هم شنیدید که معاون برنامه ریزی استانداری تهران گفت برنامه ای برای افزایش قیمت نان در استان نداریم.  و حتما می دانید که نان گران شد؟ اصولا کار بی برنامه در این کشور بهتر جواب می دهد. یعنی دوستان اگر کلی برنامه ریزی کنند برای انجام کاری عمرا اگر موفق شوند. این است که درخواست می کنیم برای توافق جامع هسته ای و کاهش تورم هم برنامه ای نداشته باشند. این طوری درصد امکان موفقیت می رود بالا!

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: برای دستگیری عامل یا عوامل اسیدپاشی اصفهان ما حدود 191 هزار نفر را بررسی کرده ایم. یعنی به زودی می توانیم اقدام به صادرکردن متهمان اسیدپاشی کنیم از بس به تولید انبوه رسیده ایم. یکصد و نود و یک هزار نفر مظنون به اسیدپاشی عددی است که آدم را سخت به فکر فرار مغزها می اندازد.

آش، ماش، کنار باش در سیاست

لاریجانی گفت مشکلات اقتصادی کشور صد ساله است و تحریم ها در آن دخیل نیست. احتمالا گرانی نان تقصیر امیرکبیر و تورم هم نتیجه سوءتدبیر ناصرالدین شاه قاجار است. میرزا ملکم خان لابد این بازی را صدسال پیش طراحی کرده که بچه ها بخواند: ده، بیست، سی، چهل، پنجاه، شصت، هفتاد، هشتاد، نود، صد. حالا که رسید به صد تا ما می زنیم سیصدتا، پری خانوم حاضر باش، آش، ماش، کنار باش!

می گویند از همین روش می شود غیر از حوزه اقتصاد در حوزه سیاسی نیز استفاده و رقبای انتخاباتی را با انجام همین بازی به مرحله کنارباش رساند!

جناب باهنر در آستانه جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم و فن آوری گفته فرهادی اصلاح طلب خوش خیم است. این یعنی در تومور بودن اصلاح طلبی که شکی باقی نگذاشته اند. منتها تومورهای خوش خیم داریم و تومورهای بدخیم.

سرطان هم که کلا روی بورس است و هر روز خبر ابتلای یک نفر به سرطان را می شنویم. بنابراین می شود گفت که در انتخابات آینده و یا اپیدمی شدن سرطان و تومورهای سرطانی اصلاح طلبان پیروز انتخابات هستند. خدایی اشت از تومور بدخیم برنده بیاوری بیرون هنر است دیگر. نیمه پر لیوانش این جاست که هموطنان مبتلا به سرطان ما هم می توانند با همین ترفند مسخره گرفتن دنیا بر سرطان پیروز شوند.

صادق خرازی نمی توانیم آبگوشت بخوریم و کاری به جهان نداشته باشیم. از این جمله برداشت می کنیم آبگوشت غذایی است که وقتی آدم نوش جانش می کند به صورت خودجوش و خودسر ریتم انگولک به دنیایش سر می گیرد. به ویژه در دپارتمان گوشت کوبیده این کار داشتن به جهان بیشتر نمود پیدا می کند. به شرطی که لوبیای چیتی استفاده نکرده باشید که دیگر قوز بالای قوز می شود.

رئیس جمهوری با اعلام تصمیم دولت برای واگذاری بخش هایی از آموزش به مردم گفت: براساس لایحه جدید دولت، اداره مدرسه به مردم واگذار می شود. خیلی اتفاق فرخنده ای است که باعث کلی اتفاق خوب دیگر می شود. از جمله بهبود ترافیک. چون مثلا وقتی اداره یک مدرسه پسرانه به من محول شود که دیگر پسرم و پسر خواهرم و عموزاده و پسر رئیس اداره و آقاپسر همسایه روبرویی و... نیاز نیست بیایند مدرسه. همان توی خانه باشند نمره شان را می گیرند و همین باعث می شود کلی از بار ترافیک کاسته شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 78 درصد مردم کشور تغذیه نامناسب دارند. می شود علی لاریجانی تحقیق کند ببیند غیر از مسائل اقتصادی، عدم تغذیه درست نیز ریشه در صد سال پیش دارد یا نه؟ راستش الان می فهمم چرا برخی قسمت های تاریخ در کتاب ها حذف می شود. مسئولان در واقع دارند ریشه های مشکلات را می خشکانند.

به زودی تعداد کشورهای حاضر در مذاکرات هسته ای بیشتر می شود. پیش بینی من کاملا بار علمی دارد. ببینید قبلا که شعار قرمزها شش تایی ها بود مذاکرات همبین 1+5 برگزار می شد. حالا هم که شعار 10 تایی ها بین تماشاچیان پرسپولیس جای شش تایی ها را گرفته حتما مذاکرات هم تبدیل می شود به 1+9

در خبرهای علمی آمده بود دانشمندان دستبندی ساخته اند که از پرخوری جلوگیری می کند. به نظرم همه دولتهای جهان باید این دستبند را برای مقامات و سیاستمداران کشور متبوعشان تهیه کنند که این طور دچار پرخوری مفرط و خارج از قاعده و قانون نشوند. اصلا اگر این متهمان فساد دوازده هزار میلیاردی هم از این دستبندها داشتند این قدر یکهو و یکجا همه چیز را قورت نمی دادند.

ناطق نوری گفت نمی توان کشور را موجی اداره کرد. ای آقا اختیار داری.این چه حرفی است؟ یعنی شما به خواستن توانستن است و می توانیم اعتقاد ندارید؟ اصلا خوبی ایران این است که به همه اثبات می شود کار نشد ندارد.

بالاخره پاسخ مناسبی برای این پرسش پیدا کردم که چرا تعداد سیاستمداران مرد از زنان اهل سیاست بیشتر است. طبق نتیجه پژوهشی که در نشریه معتبر پزشکی بریتانیا (BMJ) منتشر شده، این نظریه تقویت شده که مردان بیش از زنان کارهای احمقانه و خطرناک می کنند.

عارف: پا در کفش بزرگان نمی کنم. بنده متوجه نشدم چرا؟ چون شماره پایتان یکی نیست یا چون کفش بزرگان گران قیمت و برند است و می ترسید نتوانید تقاصش را پس بدهید؟ درضمن یعنی خدای ناکرده پا تو کفش بقیه ملت کردن مجاز است و فقط نباید پا تو کفش بزرگان کرد؟

براساس گزارش سنای امریکا، برخی روان شناسان امریکایی برای طراحی شکنجه مبالغ زیادی را از سازمان سنا دریافت کرده اند. یاد ضرب المثل شیرین فارسی افتادم که می گوید هرچه بگندد نمکش می زنند... وای به روزی که بگندد نمک.

بنده بالاخره پی بردم اولین موضوعی که به صورت صددرصد در این کشور خصوصی سازی شده موضوع ارسال پارازیت است. معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست اعلام کرد پارازیت ها منشا دولتی ندارند. حالا نتیجه خصوصی سازی را دیدید؟ من که دیگر دوست ندارم هیچ چیزی در این کشور خصوصی سازی شود چون فقط گرفتاری اش به ما می رسد.


ویدیو مرتبط :
آش ماش بیرون باش - بخش 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آش ماش بدون گوشت، سبک مخصوص افطار!



 

آش ماش بدون گوشت، سبک مخصوص افطار!

 


مواد لازم جهت 5 تا 6 نفر:

 

ماش
1و نیم پیمانه
جو
نصف پیمانه
کلم برگ سفید
1 پیمانه خورد شده
هویج متوسط خورد شده
1عدد
سیب زمینی متوسط 1عدد
گوجه فرنگی متوسط 6 عدد
گشنیز خرد شده 2 پیمانه
نمک، فلفل، ادویه، زیره سبز به میزان لازم
روغن زیتون به میزان لازم

 

 

طرز تهیه :

 


ماش و جو را از شب قبل خیس کنید، هویج و سیب زمینی و کلم برگ را ریز خورد کرده و گوجه ها را با کمی آّب مخلوط کنید، جو را جداگانه 1 ساعت بپزید بعد تمام این مواد به همراه ادویه ها را به جز گشنیز به مدت 1 ساعت بگذارید بپزند ، 15 دقیقه قبل از آماده شدن گشنیزها را اضافه کنید و به همراه روغن زیتون میل کنید.

 

 
 

نوش جان و التماس دعا