سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

طالبان شاخ نظامیان انگلیس را شکست!


با بمب گذاری در مسیر حرکت یکی از ایمن ترین نفربرهای نظامی جهان، سه سرباز انگلیسی کشته شدند.

شفقنا: با بمب گذاری در مسیر حرکت یکی از ایمن ترین نفربرهای نظامی جهان، سه سرباز انگلیسی کشته شدند.

 رسانه های انگلستان امروز گزارش دادند که نفربر ماستیف که یکی از پرهزینه ترین و ایمن ترین نفربرهای جهان شناخته می شود برای اولین بار مغلوب شدت انفجار شد و سه نظامی  انگلیسی سرنشین این نفر بر در اثر شدت جراحات در گذشتند.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان هنگام تحویل این نفربر به ارتش انگلستان گفته بود که ارتش انگلستان با این نفربر به بهترین نفربرها از نظر ایمنی نظامیان دست یافته است.

یک کارشناس ارشد نظامی به تلگراف در این باره گفت نفربر 1.5 میلیون دلاری ماستیف در نوع خود بهترین ابداع است اما طالبان توانسه است راه آسیب به آن را پیدا کند. برای هر ابداعی، ضد ابداع وجود دارد.

بی بی سی نیز گزارش داد  با کشته شدن این سه نظامی بریتانیایی در جنوب افغانستان، آمار تلفات نظامی بریتانیا در افغانستان به بیش از چهارصد و چهل نفر رسیده است.

وزارت دفاع بریتانیا با صدور اطلاعیه‌ای در روز چهارشنبه، ۱۱ ثور/اردیبهشت (۱ مه)، اعلام کرد که روز گذشته، سه نظامی عضو هنگ سلطنتی اسکاتلند هنگام انجام عملیات عادی گشت‌زنی در ولایت هلمند در اثر برخورد خودرو حامل آنان با یک وسیله انفجاری کار گذاشته در کنار جاده جان خود را از دست دادند.

این حادثه در ولسوالی نهر سراج در ولایت هلمند روی داد و براساس اطلاعیه وزارت دفاع بریتانیا، سه نظامی زخمی با هلی‌کوپتر به درمانگاه نظامی انتقال یافتند اما در اثر شدت جراحات، درگذشتند.

با کشته شدن این سه نفر، شمار تلفات نظامیان بریتانیایی از زمان آغاز حضور نظامی بریتانیا در افغانستان در سال ۲۰۰۱، تا حال به ۴۴۴ نفر رسیده است.

از اول سال جاری میلادی تا کنون هم شش نظامی بریتانیایی در افغانستان جان خود را از دست داده‌اند.

از سپتامبر گذشته این نخستین بار است که سربازان بریتانیایی در اثر انفجار کنار جاده‌ای در افغانستان کشته می‌شوند هر چند گاه گزارش‌هایی از تلفات سربازان ارتش، ماموران پلیس و غیرنظامیان افغان در چنین انفجارها منتشر شده است.

سخنگوی وزارت دفاع تاکید کرده است که این وزارتخانه به تلاش برای کاهش خطرات ادامه می دهد اما "این خطرات را هرگز نمی توان به طور کامل از میان برد."

طالبان شاخ نظامیان انگلیس را شکست! +عکس

طالبان شاخ نظامیان انگلیس را شکست! +عکس

طالبان شاخ نظامیان انگلیس را شکست! +عکس

طالبان شاخ نظامیان انگلیس را شکست! +عکس

طالبان شاخ نظامیان انگلیس را شکست! +عکس


ویدیو مرتبط :
طالبان چگونه به پادگان نظامیان آمریکایی حمله کرد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موضع آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل در قبال مذاکرات آلماتی/ ناکامی و شکست مذاکرات آلماتی



موضع آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل در قبال مذاکرات آلماتی

با پایان یافتن دومین روز از مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در آلماتی، یکی از مطالب اصلی همه مطبوعات و رسانه های انگلیسی زبان به این موضوع اختصاص یافته و همگی نیز به اتفاق از ناکامی مذاکرات در رسیدن به نتیجه مطلوب سخن گفته اند. در این میان، برخی با دیدگاهی بدبینانه تر، از «شکست» مذاکرات سخن به میان آورده و برخی موضوع «ناکامی» یا «پابرجا بودن اختلاف نظرها» را مطرح کرده اند.

با پایان یافتن دومین روز از مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در آلماتی، یکی از مطالب اصلی همه مطبوعات و رسانه های انگلیسی زبان به این موضوع اختصاص یافته و همگی نیز به اتفاق از ناکامی مذاکرات در رسیدن به نتیجه مطلوب سخن گفته اند. در این میان، برخی با دیدگاهی بدبینانه تر، از «شکست» مذاکرات سخن به میان آورده و برخی موضوع «ناکامی» یا «پابرجا بودن اختلاف نظرها» را مطرح کرده اند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

به گزارش «تابناک»، هرچند همان طور که اشاره شد این موضوع تقریباً در همه مطبوعات بین المللی بازتاب یافته، اما می توان به عنوان مثال به «واشنگتن پست» اشاره کرد که مذاکرات آلماتی در فضایی ناامیدکننده پایان یافته، زیرا هرچند دو طرف این گفت و گوها را سازنده دانسته اند، اما اشاره کرده اند که در نهایت این مذاکرات در حل موضوع هسته ای ایران بی نتیجه بوده است.

این روزنامه در ادامه به اظهارات شرکت کنندگان در این دور از مذاکرات اشاره کرده است؛ از کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که درباره پابرجا بودن فاصله بسیار میان طرفین سخن گفته تا سرگئی ریابکف، نماینده روسیه در مذاکرات که می گوید مذاکرات قطعاً گامی رو به جلو و دارای بحث های ماهوی بوده، اما اختلافات میان طرفین هنوز حل نشده است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز در گزارش خود از مذاکرات می نویسد به طول انجامیدن مذاکرات و ادامه آن در نوبت بعدازظهر، این امید را به وجود آورد که می توان انتظار پیشرفت را داشت؛ اما اظهارات مطرح شده توسط طرفین پس از مذاکرات، آشکار کرد که آن ها هنوز به آن میزان از پیشرفت دست نیافته اند که بتوان از آن با عنوان موفقیت یاد کرد.

این خبرگزاری در ادامه به بخش هایی از سخنان کاترین اشتون و سعید جلیلی پس از مذاکرات اشاره می کند و می افزاید ایران در مذاکرات خواستار امتیازاتی بیش از آن چیزی است که تاکنون از سوی طرف مقابل مطرح شده است. این خبرگزاری همچین اشاره می کند که سعید جلیلی با بیان اینکه طرف مقابل باید تمایل و صداقت خود را نشان دهد، این موضوع که ایران باید گام اول اعتمادسازی را بردارد رد کرده است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

سایت شبکه خبری «راشا تودی» نیز محور مطلب خود درباره مذاکرات را سخنان سعید جلیلی قرار داده و می نویسد تهران از قدرت های جهانی خواسته اعتماد مردم ایران را به دست آوردند. این سایت ضمن اشاره به بخش هایی دیگر از سخنان جلیلی به نقل از وی می نویسد فرایند اعتمادسازی یک مسیر دوطرفه است و ایران تاکنون گام هایی را برای ایجاد اعتماد برداشته است.

این سایت همچنین با مقایسه سخنان جلیلی با اظهارات اشتون، می نویسد جلیلی دیدگاه های خوشبینانه تری را مطرح کرده است. راشاتودی اشاره می کند در جریان مذاکرات آلماتی، دو بسته پیشنهادی مجزا که از سوی ایران و گروه 1+5 ارائه شده بود مورد بحث قرار گرفته است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اما موضع دولت انگلیس نسبت به مذاکرات، موضوعی است که مورد توجه خبرگزاری کویت قرار گرفته است. به نوشته این خبرگزاری، انگلیس نیز همچون دیگر طرف های حاضر در مذاکرات، از فاصله زیاد دیدگاه های طرفین و ناکامی مذاکرات در رسیدن به نتیجه لازم سخن گفته است.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس در این زمینه اظهار داشته: «بحث هایی طولانی درباره برخی موضوعات انجام گرفت؛ اما فاصله زیادی میان طرفین باقی مانده است. موضع کنونی ایران بسیار کمتر از آن چیزی است که برای رسیدن به یک پیشرفت دیپلماتیک مورد نیاز است». وی در ادامه با لحنی تهدیدآمیز گفته: «ما از ایران می خواهیم با دقت این موضوع را در نظر بگیرد که آیا می خواهد به رویه کنونی خود ادامه داده و فشار و انزوای بیشتر از جامعه بین المللی روبرو شود و یا وارد مذاکراتی معنادار شود». 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» هم به موضع مقامات آمریکایی نسبت به مذاکرات و چشم انداز انجام گفت و گوهایی دیگر میان طرفین پرداخته است.

این روزنامه به نقل از یک مقام عالیرتبه آمریکایی که از وی نام نبرده می نویسد هنوز مشخص نیست که آیا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن، دور جدیدی از مذاکرات هسته ای با این کشور برگزار خواهد شد یا خیر. این روزنامه می نویسد به اعتقاد برخی تحلیلگران، آماده شدن ایران برای انتخابات، ممکن است روند تصمیم گیری در تهران را پیچیده کرده و ارائه هرگونه امتیاز از سوی این کشور درباره برنامه هسته ای را دشوار سازد. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در نهایت، خبرگزاری فرانسه نیز اظهارات یک مقام اسرائیلی را بازتاب داده که با استفاده از فرصت، خواستار تشدید فشارها بر ایران شده است. به نوشته این خبرگزاری، «یووال استینیتز»، وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم اسرائیل گفته اکنون زمان آن رسیده که قدرت های جهانی «موضعی سخت تر» در قبال برنامه هسته ای ایران اتخاذ کنند.

وی ضمن تکرار ادعاهای پیشین مقامات این رژیم گفته ایران از روند مذاکرات برای خرید زمان جهت پیشبرد برنامه غنی سازی اورانیوم خود و دستیابی به سلاح هسته ای استفاده می کند. وی مدعی شده باید برای جلوگیری از این امر، تهدیدی معتبر و مهم علیه ایران وجود داشته باشد./تابناک