سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

شکل احتمالی موجودات فضایی +عکس


در این گزارش به معرفی برخی از فرضیه ها در مورد شکل احتمالی موجودات فضایی پرداخته شده است.



روزنامه هفت صبح: بسیاری از فیلم های هالیوودی از موضوعات مرتبط با موجودات بیگانه فضایی برخوردارند که اغلب با چهره های موجودات مکنده نامطبوع لزج یا موجودی شبیه خرس عروسکی همراه بوده اند و اکنون با گسترش درک انسان از جهان، دانشمندان به نظریه پردازی در مورد چهره حقیقی آنها پرداخته اند.

در حالی که نظرایت محققان در این زمینه بسیار متنوع بوده اما آنها این فرضیات را بر پایه سرنخ های زیستی و محیطی و نه تخیل شکل داده اند. در این گزارش به معرفی برخی از این فرضیه ها در مورد شکل احتمالی موجودات فضایی پرداخته شده است.

1- عروس دریایی


دکتر مگی آدرین پوکوکاز شرکت فضایی استریوم بر این باور است که موجودات بیگانه احتمالا شبیه موجودات دریایی هستند که از پالس های نور برای برقراری ارتباط با موجودات فضایی دیگر، حفره های دهان برای بررسی مواد شیمیایی موجود در جو برای رشد و تولید مثل، بدن هایی که در نور خورشید بزرگتر شده، سطوح فلزی برای جذب نور، عدسی هایی برای مشاهده دقیق محیط اطراف، سطح پایینی نارنجی رنگ برای استتار و کیسه های رانش برای حفظ ارتفاع برخوردارند. وی این فرضیه را بر پایه نظریه خود در مورد چگونگی آغاز حیات زمینی در اقیانوس ها قرار داده و به این نتیجه رسیده که موجودات بیگانه می توانند به شیوه ای مشابه تعامل موجودات درون اقیانوس های زمین با آب با یک جو خارجی زندگی کنند.

پنج نکته خواندنی درباره نزدیکترین همسایه کیهانی زمین



2- حشرات


سوسک ها به دلیل اسکلت خارجی ضخیم شان در میان فناناپذیرترین موجودات زمین قرار دارند که می توانند در شرایط سخت حتی در سطح جنگ اتمی دوام بیاورند.این قابلیت می تواند فرضیه خوبی از یک موجود بیگانه حشره مانند با یک زره محکم را ارائه کند.

پنج نکته خواندنی درباره نزدیکترین همسایه کیهانی زمین


3- شبیه انسان


سیمون کانوای موریس، استاد زیست دیرینه شناسی تکاملی دانشگاه کمبریج تصور می کند موجودات بیگانه شاید کاملا شبیه انسان باشند و این شباهت نه تنها در ظاهر و زیست شناسی بلکه از جهت ضعف هایی مانند حرص و طمع، خشونت و تمایل به بهره برداری از منابع دیگران نیز است. موریس اظهار کرد: نظر من این است که تکامل داروینی واقعا قابل پیش بینی است و هنگامی که یک زیست کره دارد تکامل غلبه پیدا می کند، سپس مضامین رایج پدیدار می شوند و این موضوع در مورد هوش نیز صحت دارد. اینکه شباهت موجودات بیگانه به انسان نتیجه خوبی دارد یا خیر هنوز مورد تردید قرار دارد!

پنج نکته خواندنی درباره نزدیکترین همسایه کیهانی زمین



4- حیات غیرکربنی


براساس آنچه ما در مورد حیات به شکل موجود در زمین می دانیم، قابل درک است که چرا بسیاری از دانشمندان از جمله موریس، ایده هایی در مورد شباهت موجدات فضایی به انسان را مطرح می کنند اما در حالی که بسیاری از حیات کشف شده در زمین از کربن، هیدروژن، نیتروژن، اکسیژن، فسفر و سولفور تشکیل شده اند، دانشمندان در سال 2010 موجودات چند سلولی را شناسایی کردند که نیازی به اکسیژن نداشتند. این امر به روشنی می تواند سوالات جدیدی در مورد دیدگاه انسان در مورد حیاتت و موجودیت آن مطرح کند. فرضیات علمی کنونی نشان می دهند که حیات مبتنی بر نبود کربن می تواند در جهان وجودداشته باشد (مانند اشکال حیات مبتنی بر سیلیکون) و در صورت واقعی بودن آن، ممکن است هیچ شباهتی به نمونه های موجود در زمین نداشته باشد.



5- موجودات شرایط شدید: اعماق دریا و ارتفاع بالا در هوا


برای مثال دکتر لوئیز دارتنل، زیست اخترشناس کالج لندن در برنامه «بیگانگان فضایی: راهنمای قطعی» در شبکه دیسکاوری کانادا، چند احتمال را برای موجودات بیگانه ای که ممکن است از سیاراتی ناهمسان به زمین باشند، ارائه کرد. موجودات از جهان های آبی ممکن است شبیه موجودات یافته شده در اعماق اقیانوس ها باشند و سیاره با گرانش سنگین می تواند از موجدات پرنده بزرگتر و قوی تر برخوردار باشد که دارای مزیت جو ضخیم است.


ویدیو مرتبط :
انواع نژاد ها و شکل و قیافه موجودات فضایی(عجیب)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این موجودات زمینی اند یا فضایی؟! +عکس


از عقرب پرنده ای تا کرم ابریشمی که به مانند خون آشام ها است همه از جمله حشراتی هستند که چهره های بسیار عجیبی دارند و به نام فضایی شناخته می شوند.

باشگاه خبرنگاران: از عقرب پرنده ای تا کرم ابریشمی که به مانند خون آشام ها است همه از جمله حشراتی هستند که چهره های بسیار عجیبی دارند و به نام فضایی شناخته می شوند.

 مگس ها را حتما دیده اید و می دانید چهره ای بسیار عجیب دارند، چشمان مشبکی و چندین تایی آن ها به اندازه ای وحشتناک است که شاید به نظر شما این حشره اولین بار از کره ای دیگر در آسمان به زمین آمده است. اگر اینگونه فکر می کنید پس کمی صبر داشته باشید تا با فضایی ترین حشرات دنیا آشنا شوید:

 Scorpionfly

این موجودات زمینی اند یا فضایی؟! +عکس

این حشره کوچک در نظر اول به مانند حشراتی می ماند که به صورت ژنتیکی دستکاری شده اند ولی در اصل ترکیبی میان یک عقرب و حشره ای است که قدرت پرواز با سرعت را دارد. این حشره در نقاط مختلف دنیا دیده شده است و چهره فضایی آن از دور اصلا قابل شناسایی نیت چرا که با دیگر حشرات نیز شباهت هایی دارد.

 Pseudocreobotra

این موجودات زمینی اند یا فضایی؟! +عکس

یکی دیگر فضایی هایی که خود را در میان حیوانات جا زده است " Pseudocreobotra"نام دارد. این حشره ظاهری به مانند گل های رنگارنگ دارد اما در اصل یک موجود بسیار ریز در حد 40 میلی متر است که بیشتر در آفریقای جنوبی دیده شده است. دنیای این موجود بسیار بی رحم است چرا که وقتی پیر می شوند توسط هم نوعان خودشان خورده خواهند شد.

Tailed Emperor Caterpillar

این موجودات زمینی اند یا فضایی؟! +عکس

در ماه های اول بهار در سواحل شرقی استرالیا حشره ای زندگی می کند که در نوع خود بسیار جالب است. این حشره که در اصل یک کرم ابریشم است از گردن به پایین چهره ای عادی دارد ولی در سرش یک سپر دفاعی دارد که چهره او را بسیار عجیب کرده است. چهار شاخ بزرگ باعث می شود تا بسیاری از هیچ حیوانی به آن نزدیک نشود. این کرم پس از مدتی تبدیل به یک پروانه زیبا می شود.

 Extatosoma Tiaratum

این موجودات زمینی اند یا فضایی؟! +عکس

یکی از جالب ترین حشره های دنیا که ظاهری ماورایی دارد را می توانید در جنگل های انبوه دنیا ببینید. این موجو یکی از حشره هایی است که می تواند به طول 20 سانتی متر برسد و البته ظاهری بسیاری عجیب و غیر زمینی دارد. این حشره هنگامی که احساس خطر کند ایستاده و دست هایش را بالای سرش می گیرد همچین یک ماده شیمیایی ازاد می کند که شکارچیان را دور می کند اما روی انسان ها تاثیری ندارد چرا که بوی کره بادام زمینی می دهد.

 Dasychira Pudibunda

این موجودات زمینی اند یا فضایی؟! +عکس

یک حشره اهل دانمارک که رنگ زرد و زیبایی دارد به نام علمی " Dasychira Pudibunda Caterpillar" شناخته می شود. این حشره در نگاه اول به نظر یک حشره اسفناجی بامزه است اما وقتی به آن نزدیک می شوید می توانید دندان های او را ببینید که مانند خون اشام هایی در حال خوردن درخت هستند. این روزها جمعیت این کرم ها در حالا افزایش است و درختان دانمارک را از بین برده اند.