سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

شنا کردن اعجاب انگیز ماهی سلاخی شده!


 
 
 
 
  شنا کردن اعجاب انگیز ماهی سلاخی شده



برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

فیلم: عجیب ترین پنالتی دنیا

در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.


ویدیو مرتبط :
شنا کردن اعجاب انگیز ماهی سلاخی شده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تأثیر مصرف ماهی در پیشگیری از آلزایمر، اعجاب انگیز است



 

 

تأثیر مصرف ماهی در پیشگیری از آلزایمر، اعجاب انگیز است

 

استفاده مستمر از ماهی در برنامه غذایی می تواند با متوقف کردن روند تحلیل مغز، از ابتلا به بیماری آلزایمر، به طور اعجاب انگیزی پیشگیری کند.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، تحقیقات جدید در دانشگاه «اورگان» نشان می دهد، تغییر در رژیم غذایی و استفاده بیشتر از اسیدهای چرب امگا ۳ می تواند روند تحلیل مغز (دمانس) و ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

بر اساس این پژوهش كه نتایج آن در مجله نورولوژی آمریکا به چاپ رسیده است، سالمندانی که دارای رژیم غذایی سرشار از امگا ۳ ، سبزیجات و میوه های تازه هستند، در آزمون های حافظه موفق تر از سایرین عمل می کنند.

اسکن مغزی از این افراد نشان می دهد، مصرف ویتامین D، امگا ۳، ویتامین های B، C، E، باعث حفظ حجم مغز می شود. در مقابل افرادی که به دلیل استفاده از شیرینی، غذاهای چرب و گوشت قرمز دارای فشار خون بالا هستند، در آزمون های حافظه، نمرات کمتری کسب کرده و حجم مغزی کوچکتری دارند.

به نظر می رسد این نخستین پژوهش درباره اندازه گیری سطح مواد مغذی از طریق آزمایش خون به جای بررسی برنامه غذایی افراد است.

دکتر " ژن باومن" پژوهشگر دانشگاه «اورگان» درباره نتایج تحقیقات خود گفت: این یافته ها باید تأیید شوند، با این وجود این مسأله که افراد با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب می توانند از روند تحلیل مغز جلوگیری کنند، بسیار هیجان انگیز است.

در این تحقیق، نمونه خون ۱۰۴ فرد مسن با ۸۷ فرد میانسال از لحاظ سطح مواد مغذی مورد بررسی قرار گرفت.سپس اسکن مغزی از ۴۲ نفر از این افراد انجام شد که نشان داد افراد دارای رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی حجم مغز بزرگتری دارند و نتایج آزمون حافظه آنها بالاتر از سایر افراد است.

دکتر "سیمون ریدلی" رئیس مرکز تحقیقات آلزایمر انگلیس ضمن استقبال از نتایج این پژوهش، بررسی سطح مواد مغذی در خون افراد را به جای طرح پرسش در خصوص عادات غذایی از نقاط قوت این طرح عنوان کرد.

دکتر "ریدلی" تأکید کرد: هیچ راهی برای پیشگیری از آلزایمر وجود ندارد و عوامل مؤثر بر سکته های قلبی و مغزی ریسک ابتلا به آلزایمر را نیز افزایش می دهند.

وی گفت: طبق یافته های پژوهشی، بهترین توصیه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر، داشتن رژیم غذایی متعادل با مصرف سبزی، میوه، نکشیدن سیگار، ورزش کردن و اندازه گیری مستمر سطح فشار خون و کلسترول است.... /  خبرگزارى ایسنا