سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

«شمشیر در سنگ» واقعی! +عکس


بر روی تپه ای در 6 کیلومتری از مرکز شهر Stavanger در نروژ سه شمشیر برنزی غول آسا به عنوان یادمان جنگ Hafrsfjord که بیشتر از 1100 سال پیش اتفاق افتاده، قرار دارد.

صبح بخیر: بر روی تپه ای در 6 کیلومتری از مرکز شهر Stavanger در نروژ سه شمشیر برنزی غول آسا به عنوان یادمان جنگ Hafrsfjord که بیشتر از 1100 سال پیش اتفاق افتاده، قرار دارد.

این جنگ به عنوان اتفاقی که برای اولین بار منتهی به اتحاد سرزمین ها تحت فرمان یک پادشاه و تشکیل نروژ شده به طور گسترده مورد احترام است. اگرچه اتفاقات بی شماری طی قرن ها به فرآیند این اتحاد کمک کرده، این جنگ در تصور مردم نروژ از جایگاه بالایی برخوردار است. در این جنگ سرنوشت ساز پادشاه هرالد (King Harald) که قسمت عمده ای از جنوب نروژ امروزی را در دست داشت، دشمن خود را شکست داده و تمام کشور را تحت سلطه ی خود درآورد.   

شمشیر هایی در سنگ

این یادمان Sverd i fjell یا " شمیرهایی در سنگ" نام دارد که توسط  Fritz Røed طراحی شده و توسط پادشاه اولاو (King Olav) در سال 1983 رونمایی شد. سه شمشیر ده متر ارتفاع دارند، بزرگترین شمشیر نشانگر هرالد فاتح، و دو شمشیر کوچکتر نشانگر دو پادشاه شکست خورده است. از آنجایی که این شمشیر ها در سنگ فرو رفته و هیچ گاه بیرون نخواهند آمد، این یادمان همچنین نمایانگر صلح است.

شمشیر هایی در سنگ

شمشیر هایی در سنگ

شمشیر هایی در سنگ

شمشیر هایی در سنگ


ویدیو مرتبط :
شمشیر در سنگ -part2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معماری های رویایی ولی واقعی! / عکس