سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

شطرنج‌هایی برای ثروتمندان +عکس


بازی شطرنج با وجود قدمت زیاد هنوز طرفداران خود را از دست نداده و به شاید به همین دلیل است که افراد بسیاری هم از جمع‌آوری صفحات این بازی لذت می‌برند.

بازارخبر: شطرنج در قرن ششم میلادی توسط افرادی که امروزه در اثر گذر زمان فراموش شده‌اند، اختراع شد.

این بازی توانست به محض ظهور طرفداران بسیاری را جذب کند و در میان ثروتمندان بسیار مشهور شود.

قوانین این بازی در طول زمان دچار تغییرات بسیاری شده اما شکلی که ما امروزه آن را می‌شناسیم چند قرنی است که ثابت باقی مانده است.

بازی شطرنج با وجود قدمت زیاد هنوز طرفداران خود را از دست نداده و به شاید به همین دلیل است که افراد بسیاری هم از جمع‌آوری صفحات این بازی لذت می‌برند.

در این گزارش نگاهی داریم به 10 صفحه خاص و زیبا که با قیمتی بسیار زیاد به فروش رفته‌اند.

شطرنج ونیس قرون وسطی

قیمت: 30 هزار دلار

یکی از زیباترین سطرنج های بازار که امروزه تولید می شود، این شطرنج خود در زمان قرون وسطی ساخته نشده اما شکل ساخت و نحوه ساخت مهره های آن مربوط به آن زمان می شود.
مهره های این شطرنج هرکدام بیش از 7 اینچ اندازه دارند و با طلا و نقره تزیین شده اند. صفحه اصلی نیز از برنز خالص ساخته شده و سپس با طلا و نقره تزیین شده است.



مجموعه رنو فرمول 1

قیمت: 42 هزار دلار

مجموعه ای عالی برای طرفداران پرو پا قرص مسابقات اتومبیل سواری. این مجموعه به صورت کامل از موادی ساخته شده که خودروهای فرمول یک رنو با آن ها ساخته می شود: تیتانیوم، استیل و آلومینیوم. تمامی قطعات این مجموعه اشکال کوچک تری از قطعات یک خودرو هستند که در عین سادگی با زیبایی بسیار زیادی ساخته شده اند.



شطرنج سالگرد نقره ای

قیمت: 77 هزار دلار

در دهه 1970 یک جواهر ساز انگلیسی تصمیم گرفت تا یک مجموعه کامل شطرنج از طلا بسازد. اثر اصلی تاکنون قیمت گزارش نشده است و به فروش نمی رود اما مدل های ساده تری از نقره برای افرادی که می توانند هزینه ای 70 هزار دلاری را متحمل شوند ساخته شده است.



شطرنج Carolingians & Moors

قیمت مهره ها: 96 هزار دلار

یک سری از زیبا ترین و پر جزییات ترین مهرهای شطنج که نمایشگر جنگ ها مربوط به قرون وسطی است. هرکدام از مهره ها نزدیک به 30 سانتیمتر هستند و از برنز خالص ساخته شده اند که با مقادیر زیادی از طلاو نقره تزیین شده اند.



شطرنج Carolingi XIV

قیمت: 113 هزار دلار

مهره های این شطرنج با تصویر سربازان امپراطوری عثمانی ساخته شده اند و هرکدام نزدیک به 7 اینچ اندازه دارند.در ساخت هرکدام از این مهره ها از طلا و نقره استفاده شده است. در این مجموعه شما می توانید سواره نظام ، قلعه، سربازان و سایر مهره ها را با جزییات بسیاری مشاهده کنید.



شطرنج کریستالی باکارات

قیمت: 287 هزار دلار

شرکت باکارات برای بزرگ داشت 250 سالگی خود در زمینه ساخت کریستال تصمیم گرفت تا 32 مهره شفاف را به سبک خاص خود بسازد. شاید در نگاه اول هرکدام از این مهره ها به یکدیگر شباهت داشته باشند اما ساخت آن ها با یکدیگر متفاوت است و بر اساس نقش مهره ساختی منحصر به فرد دارند.



شطرنج سلطنتی الماس

قیمت: 600 هزار دلار

شرکت چارلز هولاندر در زمینه ساخت مجموعه شطرنج های خاص و جواهر نشان فعالیت می کند. گران ترین و خاص ترین اثر این شرکت مجموعه الماس سلطنتی است که سدر سال 2004 ساخته شده است. برای ساخت این مجموعه 30 نفر جواهر ساز بیش از 4500 ساعت زمان صرف کرده اند و از 9900 قطعه الماس سیاه و سفید در ساخت آن استفاده کرده اند.



مجموعه J. Grahl

قیمت: 700 هزار دلار

این مجموعه در سال 1972 به صورت انحصاری برای یک خانواده ساخته شد و تا کنون کمتر از 10 کپی از آن ساخته شده است.
مهره های این شطرنج به صورت کامل از طلا و نقره ساخته شده اند و وزنی بسیار سنگین دارند. تعدادی از مهره ها همانند ملکه با سنگ های جواهراتی نیز تزیین شده اند.
صفحه این مجموعه تیز از نقره و عاج آفریقایی ساخته شده استکه در ترکیب با مهره ها یکی از زیباترین صفحات شطرنج را به وجود می آورد.





مجموعه هنر جنگ

قیمت: 750 هزار دلار

حتما نام کتاب معروف هنر جنگ تا کنون چندین بار به گوشتان خورده است. این مجموعه نیز همانند آن کتاب خود شاهکاری بی نظیر است.

طرح اصلی مهره ها و صفحه از طرح های چینی ساخته شده است و شما می توانید شکل زیبای ساختمان های  چینی را به راحتی مشاهده کنید.

مجموعه شطرنج هنر جنگ از طلا و نقره ساخته شده و با جواهرات بسیاری همانند الماس و یاقوت تزیین شده است.








شطرنج سلطنتی جواهر

قیمت 9.8 میلیون دلار


گران ترین مجموعه شطرنج جهان از طلا و پلاتینیوم ساخته شده است و با استفاده از الماس و یاقوت تزیین شده است. این مجموعه با این که ظاهری ساده دارد اما توانسته علاقه مندان بسیاری را به سمت خود جذب کند. شاید ظاهر مهره ها به نظر سبک و ساده باشد اما واقعیت چیز دیگری است، مهره پادشاه این مجموعه به تنهای 165 گرم وزن دارد. قرار است در آینده بدل هایی از این مجموعه با قیمت پایه 26 هزار دلار به فروش رود.



ویدیو مرتبط :
گفتگوی متفاوت عقاب شطرنج ایران با پایگاه همدان شطرنج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استاد بزرگ شطرنج ایران وارد گینس شد + عکس



 

استاد بزرگ شطرنج ایران وارد گینس شد + عکس

 

 

احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران پس از 25 ساعت و 15 دقیقه تلاش، توانست ركورد جهان را بشكند و نام خود و ایران را در كتاب گینس ثبت كند.

 

به گزارش ایسنا، استاد بزرگ شطرنج ایران پس از 25 ساعت و 15 دقیقه تلاش و شكست590 شطرنج باز، نام خود و ایران را در كتاب ركوردهای گینس ثبت كرد.

او برای رسیدن به این دستاورد مهم برابر 614 شطرنج باز كه از سراسر ایران به تهران آمده بودند فرا گرفت و در رقابت با آنها چیزی حدود 55 كیلومتر راه رفت و از میان حریفان خود به 8 نفر باخت و با 16 نفر مساوی كرد.

قائم مقامی

احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران ساعت 10 و 30 دقیقه روز گذشته رقابت خود را در حالی با 614 شطرنج باز در سالن ورزشی دانشگاه شهید بهشتی آغاز كرد كه می دانست این رقابت چیزی بیش از یك شبانه روز كامل ادامه خواهد داشت.

نخستین حركت قائم مقامی را علی سعیدلو - معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی ایران - انجام داد و پس از آن قائم مقامی خود ادامه مسابقه اش را انجام داد.

در طول رقابت 25 ساعته او، ورزشكاران سرشناسی همچون آرش میر اسماعیلی ، حمید استیلی، حشمت الله مهاجرانی و فرهاد كاظمی به صورت نمادین روبروی او قرار گرفتند تا او را برای رسیدن به این ركورد حمایتش كنند.

قائم مقامی با یك تیم كامل توانست به این ركورد بین المللی دست پیدا كند، چرا كه در طول این 25 ساعت یك ماساژور، یك پزشك و یك مسوول تغذیه به صورت كامل حركات او را زیر نظر گرفته بودند.

او هم چنین با رژیم غذایی خاص در مسابقه ها شركت كرد و در فواصل زمانی مختلف بین 5 تا 7 دقیقه استراحت داشت.

در حین این رقابت بسیار سنگین زمانی كه شطرنج بازی مات می شد میزها به همدیگر نزدیك تر می شد تا قائم مقامی فاصله كمتری را برای رسیدن به حریف بعدی طی كند.

سال گذشته محجوب دیگر شطرنج باز ایران توانسته بود با ركورد 500 نفر ركورد جهانی را به خود اختصاص دهد، اما چندی پیش شطرنج بازی از رژیم اشغالگر قدس در هیاهویی فراوان این ركورد را به عدد 523 ارتقا داده بود، ولی این بار قائم مقامی با ركوردی بی نظیر توانست حد نصابی را در شطرنج همزمان به جا بگذارد كه به راحتی قابل دسترس نباشد.../ایسنا