سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

شرط آزادی ( حکایت )



 

شرط آزادی

 

یکی از بزرگان به غلامش گفت: از مال خود گوشتی بستان و از آن طعامی ساز تا بخورم و تو را آزاد کنم. غلام شاد شد. گوشتی خرید و بریانی ساخت و پیش او آورد.


خواجه خورد و گوشت را به غلام سپرد.


دیگر روز گفت: بدان گوشت، آبگوشتی زعفرانی تهیه کن تا بخورم و تو را آزاد کنم. غلام فرمان برد. دوباره تکه گوشت را به غلام سپرد که کمی روغن بستان و با آن گوشت، طعامی برای دیگر روز فراهم کن تا بخورم و تو را آزاد سازم.


غلام گفت: ای خواجه تو را به خدا بگذار من هم چنان غلام تو باشم و این تکه گوشت را آزاد کن!

 

منبع:روزنامه خراسان

 


ویدیو مرتبط :
حکایت شرط یک هندی برای تشرف به دین اسلام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار با احمدی نژاد شرط آزادی اتباع آلمانی



 

دیدار با احمدی نژاد شرط آزاacدی اتباع آلمانی

 

به گزارش عصر ایران، خبرگزاری آلمان این مطلب را درباره برخی انتقادات در این کشور از دیدار وزیر امور خارجه آلمان با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در تهران مطرح کرد.

منابع دولتی در آلمان همچنین گفتند که انگلا مرکل صدراعظم آلمان از برنامه وزیر امور خارجه این کشور برای دیدار با احمدی نژاد مطلع نبود.

سخنگوی دولت آلمان هم در این باره تنها به این جمله اکتفا کرد که مرکل از سفر "گیدو ووسترله" وزیر خارجه آلمان به تهران آگاه بود و از آزادی دو خبرنگار آلمانی بسیار خرسند شد.

"اندریاس بیشکه" سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان هم درباره سفر ووسترله به تهران گفت: این سفر با هدف انسان دوستانه صورت گرفت. دیدار وزیر خارجه آلمان با احمدی نژاد برای اعلام موضع سیاسی نبود.

وزیر امور خارجه آلمان شنبه شب گذشته در سفری بدون برنامه ریزی قبلی، به تهران آمد و ساعت های پایانی همان روز با احمدی نژاد دیدار کرد.

وی پس از این دیدار و گفت وگو با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران، در ساعت های ابتدایی بامداد یکشنبه به همراه دو خبرنگار آلمانی آزاد شده از بازداشت ، تهران را به سمت برلین ترک کرد.

سایت دویچه وله آلمان به نقل از روزنامه اتریشی "کلاینه سایتونگ" نوشت: ساعاتی پیش از آزادی دو خبرنگار آلمانی در تهران، به وستروله گفته شد که تنها در صورت دیدار وی با احمدی‌نژاد، با خروج خبرنگاران از ایران موافقت خواهد شد.

این دو خبرنگار حدود چهار ماه پیش در هنگام مصاحبه با وکیل سکینه آشتیانی زن ایرانی محکوم به سنگسار در شهر تبریز، بازداشت شدند.../عصر ایران