سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

شاهی که 20 دقیقه سلطنت کرد


در ۱۰ ژوئیه ۱۸۳۰، شارل دهم پادشاه فرانسه که درگیری زیادی با مجلس و مطبوعات زمان خود داشت سرانجام فرمانی را درباره منحل کردن مجلس و محدودیت آزادی مطبوعات را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: لویی نوزدهم، پادشاهی که فقط «بیست دقیقه» حکومت کرد و رکورد کوتاه ترین زمان سلطنت یک شاه را ثبت کرد!

در ۱۰ ژوئیه ۱۸۳۰، شارل دهم پادشاه فرانسه که درگیری زیادی با مجلس و مطبوعات زمان خود داشت سرانجام فرمانی را درباره منحل کردن مجلس و محدودیت آزادی مطبوعات را اعلام کرد.

شاهی که ۲۰ دقیقه سلطنت کرد

هنگامی که شاه در ۲۵ ژوئیه همان سال فرمان خویش را اعلان کرد مطبوعات آزاد به نکوهش او پرداختند.

مردمان پاریس با شور میهنی فراوان به بسیج نیرو و سنگربندی در درون شهر پرداختند. آنها هم از مطبوعات آزادیخواه دفاع کردند و هم به مطبوعات هوادار شاه تاختند و بنیاد پادشاهی را فلج ساختند. مجلسیان نیز رفتار شاه را به باد سرزنش و توبیخ گرفتند.

سرانجام شاه در ۳۰ ژوئیه با اکراه و اجبار کناره‌گیری کرد و پسرش «لویی آنتوان» به عنوان لویی نوزدهم تاج سلطنت را بر سر گذاشت و همسرش ملکه شد.

تنها بیست دقیقه بعد«لویی آنتوان» توسط انقلابیون مجبور به استعفا گردید و نمایندگان لوئی فیلیپ را به شاهی برگزید و این چنین سلطنت ژوئیه آغاز شد.

پس از این حادثه «لویی نوزدهم و همسرش» برای همیشه از فرانسه به اسکاتلند و سپس اتریش تبعید شدند.این کوتاه ترین زمان سلطنت یک شاه در تاریخ محسوب می‌شود.


ویدیو مرتبط :
مهدی اکبری شاهی شاهی حضرت ابی عبداللهی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غذای ساده در 20 دقیقه



 

 

غذای ساده

 

 

این غذاهای بسیار خوشمزه بسیار ساده تهیه می‌شوند و شما می‌توانید به عنوان غذایی سبک و سریع در شب‌ها برای شامتان تهیه ببینید.

 

 

 

 

مرغ سرخ‌کرده با گوجه فرنگی:

 

این غذای خوشمزه ترکیبی از مرغ سرخ شده به همراه سس گوجه فرنگی و آلو برقانی و اسفناج است که غذایی ایده‌آل و سالم برای یک شام ساده می‌باشد.

 

 

مواد لازم برا ی 4 نفر:

 

 

گوجه فرنگی
1 پیمانه
شکر قهوه ای
1 قاشق سوپخوری
پولنتا
4/3 فنجان
آرد
2/1 فنجان
آبدوغ (دوغ پس از گرفتن کره) 4/1 فنجان
سینه مرغ بدون پوست و استخوان 4 تکه
اسفناج 250 گرم

 

 

پولنتا: غذای خوراکی به سبک ایتالیایی تشکیل شده از آرد ذرت و یا آرد نرم در آب جوش

 


طرز تهیه:

 

· گوجه فرنگی‌ها را با چاقو شکاف دهید روی آن شکر قهوه‌ای پاشیده و در ماکرویو قرار دهید. حدود 3 دقیقه و یا تا موقعی که پوست آن از هم پاشیده شده و گوجه فرنگی‌ها نرم شوند. آنها را هم بزنید و جدا آن را کنار بگذارید.

 

· در یک ماهی‌تابه 5/2 فنجان آب همراه با 1 قاشق چای خوری نمک ریخته تا به جوش آید، سپس پولنتا را در آن قرار داده حرارت را کم کنید و گاهی اوقات آن را هم بزندید و برای 5 دقیقه آن را بپزید.

 

· در ظرف کم عمقی آرد را با 2/1 قاشق چای خوری نمک و فلفل مخلوط کرده و به آن آبدوغ را اضافه کنید، سپس مرغ‌ها را درون آن بغلتانید و سپس 3 قاشق سوپخوری روغن در یک ماهی‌تابه ریخته و با حرارت ملایم، آن‌ها را در 4 دقیقه و یا تا وقتی که صورتی شود سرخ کنید.

 

· اسفناج‌ها را بپزید و در بشقاب سروتان به همراه بقیه مواد تهیه شده قرار دهید.