سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

سیستم ناسا هم همچین پسوردی نداره!


سیستم های ناسا هم همچین پسوردی نداره


برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.


ویدیو مرتبط :
سیستم های ناسا هم همچین پسوردی نداره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آه بكشید ‌‌تا سیستم‌ تنفسی‌تان ‌احیا‌ شود



 

آه بكشید ‌‌تا سیستم‌ تنفسی‌تان ‌احیا‌ شود

 

دانشمند‌ان تصور می‌كنند كه با مطالعه روی الگوهای تنفسی انسان، دلیل «آه» كشیدن را كشف كرده‌اند.


آنها معتقدند ما «آه» می‌كشیم تا با تنظیم مجدد الگوهای تنفسی خستگی را از تن خارج كرده و دستگاه تنفسی خود را انعطاف‌پذیر و در حالت ارتجاعی نگه داریم.


در این پژوهش ۸ مرد و ۳۴ زن مورد مطالعه قرار گرفتند كه تی‌شرت‌هایی مجهز به حسگر به تن داشتند كه این حسگرها تنفس، ضربان قلب و سطح دی‌اكسیدكربن این افراد را طی ۲۰ دقیقه آرام نشستن ثبت می‌كرد.


آنچه محققان دانشگاه لئوون در بلژیك در بررسی‌های خود در جستجوی آن بودند، تغییرات خاصی بود كه طی یك دقیقه در لحظه آه كشیدن ایجاد می‌شد و می‌توانست موافق یا مخالف فرضیه تنظیم كننده مجدد یا به اصطلاح «ریست» شدن در اثر عملكرد آه كشیدن باشد و اكنون آنها تصور می‌كنند كه جواب خود را پیدا كرده‌اند.


الك ولمینكس، محقق این پژوهش كه یافته‌های خود را در مجله روان‌شناسی بیولوژیك به چاپ رسانده در این باره خاطرنشان كرد: نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد كه حركات تنفسی قبل و بعد از آه كشیدن، متفاوت هستند و به این ترتیب این فرضیه تایید شد كه آه كشیدن در واقع سیستم تنفسی را احیا یا به اصطلاح ریست می‌كند.


این گزارش می‌افزاید: «فرضیه تنظیم‌كننده مجدد» مبتنی بر این ایده ارائه شده كه نفس كشیدن یك حركت پویای ارثی است كه با تمام انواع فاكتورهای داخلی و خارجی میزان اكسیژن مورد نیاز ما را تغییر داده و ریه‌های ما را سالم نگه داشته و آماده فعالیت می‌كند.... /  جام‌جم آنلاین