سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

سوسک‌های امدادگر در زلزله! +عکس


سگ‌های مختص جستجو و نجات با این که فوق‌العاده هستند، اما محدودیت‌هایی نیز دارند؛ به عنوان مثال نمی‌توانند وارد فضاهای کوچک شوند. گروهی از محققان یک راه‌حل برای این موضوع ارائه کرده‌اند؛ سوسک‌های مجهز به کوله‌پشتی‌هایی با فناوری پیشرفته.

فوت و فن: سگ‌های مختص جستجو و نجات با این که فوق‌العاده هستند، اما محدودیت‌هایی نیز دارند؛ به عنوان مثال نمی‌توانند وارد فضاهای کوچک شوند. گروهی از محققان یک راه‌حل برای این موضوع ارائه کرده‌اند؛ سوسک‌های مجهز به کوله‌پشتی‌هایی با فناوری پیشرفته.

این بار سوسک‌ها به کمک قربانیان مدفون در زیر آوار می‌آیند! + ویدیو

این سوسک‌ها محصول ذهن محققانی از North Carolina State University هستند. یک بسته که یک چهارم اندازه سوسک است، روی پشت سوسک قرار می‌گیرد. این بسته به میکروفون مجهز است تا صداهای باکیفیت را انتقال دهد. مدل اول از این بسته یک میکروفون دارد که صدا را از هر جهتی دریافت می‌کند و به صورت وایرلس آن را انتقال می‌دهد. مدل دوم این بسته ترکیبی از میکروفون‌های سه‌بعدی دارد تا جهت صدا را شناسایی کند.

این سوسک‌ها قرار است به هنگام بلایای طبیعی و زمانی که امدادگران به دنبال قربانیان مدفون در زیر آوار هستند، مورد استفاده قرار گیرند.

یکی از استادیاران بخش مهندسی برق و کامپیوتر این دانشگاه، Dr. Alper Bozkurt، می‌گوید: «هدف ما این است که از این سوسک‌ها که مجهز به میکروفون‌های با کیفیت هستند، برای تشخیص صداهای مهم از صداهای بی‌اهمیت استفاده کنیم؛ صداهایی همچون درخواست کمک افراد و صدای چکه یک لوله آب. زمانی که صداهای مهم را شناسایی کردیم، می‌توانیم از سوسک‌های مجهز به میکروفون سه‌بعدی استفاده کنیم و دقیقاً تشخیص دهیم که این صداها از کجا می‌آیند».

همچنین این محققان یک فناوری حصار نامرئی ارائه کرده‌اند که باعث می‌شود سوسک‌ها در محدوده خاصی حرکت کنند. استفاده از سوسک‌ها در محدوده مورد نظر و نزدیک به هم باعث می‌شود که این سوسک‌ها همانند گره‌های یک شبکه وایرلس موبایل عمل کنند. این فناوری می‌تواند برای هدایت سوسک‌ها به جاهایی که نور خورشید وجود دارد، به کار رود. بدین‌طریق کوله‌پشتی این سوسک‌ها با استفاده از نور خورشید مجدداً شارژ می‌شود.



ویدیو مرتبط :
سوسک های امدادگر - میهن پست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امداد و نجات به کمک "سوسک امدادگر" + عکس



اخبار علمی - امداد و نجات به کمک "سوسک امدادگر" + عکس

محققان راهی را پیدا کردند تا از سوسک‌ها برای امداد و نجات استفاده کنند.

شاید فکر کنید سوسک‌ها موجوداتی ترسناک و چندش آور هستند ، اما همین سوسوک‌ها در آینده نزدیک به عنوان امدادگران حرفه ای مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 

اخبار,اخبار علمی, امداد و نجات به کمک


طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه کارولینا ، محققان موفق به ساخت مداری الکترونیکی شدند که در پشت سوسک‌ها نصب می‌شود تا این حشره را به یک امدادگر تبدیل کند.

این مدار الکترونیکی به میکروفون های بسیار قوی سه بعدی مجهز بوده و یک فرستنده در آن جاسازی شده است.پس از نصب مدار روی سوسک می توان از آن بر دریافت صدای افرادی که گرفتار سوانح و بلایای طبیعی شدند استفاده کرد و آن ها را نجات داد.


اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران