سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

سوخت این خودرو آب نمک است! +عکس


خودرویی توسط یک شرکت آلمانی طراحی شده است که سوخت آن آب نمک است.

خبرگزاری فارس: خودرویی توسط یک شرکت آلمانی طراحی شده است که سوخت آن آب نمک است.

در حال حاضر که اکثر خودروها به باتری لیتیوم یون مجهز شده‌اند ماشینی توسط یک شرکت آلمانی با نیروی محرکه انقلابی توسعه یافته است که براساس یک باتری نوآورانه NanoFLOWCELL و سوخت آب نمک قادر به حرکت است.

QUANT e-Sporthlimousine یک خودروی اسپرت الکتریکی با دو درب پروانه‌ای است؛ گنجایش چهار سرنشین دارد؛ بدنه آن از فیبر کربن طراحی شده؛ فراتر از زیبایی شناسی سیستم نیروی محرکه آن متفاوت است زیرا توسط آب نمک نیروی برق تولید می‌کند و خودرو قادر به حرکت است؛ دارای دو مخزن الکترونیکی است.

توسط غشایی که از بارهای الکتریکی می‌گذرد موجب واکنش الکتریکی می‌شود و برق تولید می‌شود؛ برخلاف سیستم‌های معمولی انرژی را ذخیره می‌کند؛ دارای یک ایستگاه شارژ است و به سادگی از طریق پمپ سوخت‌گیری می‌کند.

نمونه اولیه آن تا 600 کیلومتر قدرت دارد و بالاترین سرعت آن 380 کیلومتر در ساعت است.

در حال حاضر قیمت آن توسط کارخانه اعلام نشده است.

سوخت این خودرو آب نمک است! +تصاویر

سوخت این خودرو آب نمک است! +تصاویر

سوخت این خودرو آب نمک است! +تصاویر

سوخت این خودرو آب نمک است! +تصاویر


ویدیو مرتبط :
مقایسه چگالی آب خالص با آب نمک غلیظ ورقیق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شارژ کردن موبایل با آب نمک! + عکس



اخبار , اخبار علمی ,شارژ کردن موبایل با آب نمک,نحوه شارژ کردن موبایل با آب نمک

 

یک مهندس از اعضای گروه صلح سبز با تلاش برای جایگزینی یک سوخت جدید در دسترس، توانست آب و نمک را که در اطراف همه این جزایر موجود بود جایگزین نفت سفید کند.

بیش از 7 هزار جزیره در فیلیپین به برق دسترسی ندارند. زمانی که خورشید در این جزایر غروب می‌کند سوخت مصرفی برای ایجاد روشنایی در لامپ‌ها نفت سفید است. شاید هزینه فراهم ساختن این سوخت زیاد نباشد اما استفاده از آن برای سلامت انسان و محیط‌ زیست بسیار خطرناک خواهد بود. به‌تازگی راه‌حل بهتری برای تأمین روشنایی این مناطق در نظر گرفته‌شده و سوخت جدیدی به‌جای نفت سفید جایگزین شده است.


«مشهد پیام» گزارش داده است؛ یک مهندس از اعضای گروه صلح سبز که از نزدیک زمان زیادی را با این قبایل زندگی کرد و از نحوه استفاده نفت سفید توسط آن‌ها آگاهی داشت، با تلاش برای جایگزینی یک سوخت جدید در دسترس، توانست آب و نمک را که در اطراف همه این جزایر موجود بود جایگزین نفت سفید کند.


لامپ‌های جدید که لامپ نمکی نامیده می‌شوند با یک لیوان آب و ۲ قاشق چای‌خوری نمک می‌توانند روزانه ۸ ساعت و به مدت ۶ ماه انرژی تولید کنند و محیط اطراف را روشن کنند.


این لامپ ال ای دی نمکی بر اساس یک باتری سلول گالوانی کار می‌کند که محلول الکترولیت آن را آب‌شور تشکیل می‌دهد. این لامپ شامل دو الکترود است که در این محلول به کار گرفته‌شده‌اند. با توجه به کاهش انواع سوخت‌های نفت و گاز و میزان آلودگی ایجادشده توسط آن‌ها و نیز پرهزینه بودن دیگر سوخت‌ها، تلاش‌های مستمری برای به‌کارگیری این سوخت آغاز گشته است.


پیش بینی می‌شود که محصول نهایی می‌تواند گوشی های هوشمند شمارا با همین سوخت ارزان قیمت به‌وسیله یک پورت USB که دریک سوی دستگاه کار گذاشته می‌شود شارژ کند.

 

اخبار , اخبار علمی ,شارژ کردن موبایل با آب نمک,نحوه شارژ کردن موبایل با آب نمک

 

اخبار علمی - خبر آنلاین