سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

سفر قارچ‌ها و بندپایان به فضا +عکس


برای بررسی در خصوص چگونگی ادامه حیات در سیاره سرخ کارشناسان حشرات زمینی را به فضا فرستاده‌اند.

باشگاه خبرنگاران: برای بررسی در خصوص چگونگی ادامه حیات در سیاره سرخ کارشناسان حشرات زمینی را به فضا فرستاده‌اند.

کارشناسان برای مطالعه در خصوص امکان زندگی حیوانات در خارج از کره زمین و اینکه زندگی در خارج از جو کره زمین چه اثری بر روی حیوانات می گذارد 46 گونه از باکتری‌ها، قارچ‌ها و بند پایان را توسط یک سفینه فضایی پیشرفته به فضا و خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی انتقال داده‌اند.

گفتنی است، این گونه‌های حیات قرار است در یک محفظه خاص نگهداری شوند و برای شبیه سازی جو سیاره مریخ که هدف اصلی این آزمایش است نوع فشار و تابش اشعه خورشید تابیده شده به این محفظه کنترل شده خواهد بود.

قرار است این آزمایش 18 ماه به طور بینجامد، درجه حرارتی که این گونه‌های زیستی در آن قرار است بمانند بین منفی 12 درجه سانتیگراد تا 40 درجه سانتی گراد خواهد بود.

سفر قارچ‌ها و بندپایان به فضا+تصاویر

سفر قارچ‌ها و بندپایان به فضا+تصاویر

سفر قارچ‌ها و بندپایان به فضا+تصاویر

سفر قارچ‌ها و بندپایان به فضا+تصاویر

سفر قارچ‌ها و بندپایان به فضا+تصاویر


ویدیو مرتبط :
سفر نخستین دانمارکی به فضا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر ساختگی 6 زن به فضا +عکس


شش زن فضانورد روسی به منظور بررسی چگونگی سازگاری بدن و ذهن زنان در سفر رفت و برگشت به ماه یک تجربه هشت روزه را در یک شاتل فضایی ساختگی آغاز کرده‌اند.

فرادید: شش زن فضانورد روسی به منظور بررسی چگونگی سازگاری بدن و ذهن زنان در سفر رفت و برگشت به ماه یک تجربه هشت روزه را در یک شاتل فضایی ساختگی آغاز کرده‌اند.

سفر به ماه، گردش به دور آن و بازگشت به زمین هشت روز طول خواهد کشید، به همین دلیل این فضانوردان این مدت را در ماموریت شبیه‌سازی شده Luna-2015 خواهند گذراند. این تجربه روز چهارشنبه (ششم آبان) در موسسه مشکلات زیستی پزشکی در نزدیکی مسکو آغاز شد.

براساس برنامه پروژه انستیتوی مشکلات پزشکی بیولوژیکی آکادمی علوم روسیه، پیشتر دوره های آموزشی 10 زن با هدف نهایی اعزام به ماه آغاز شده است که در پایان دوره شش تن از آنان برای این سفر نادر انتخاب شدند.

این گروه باید هشت روز در فضای ایزوله و مشابه پرواز فضایی در سفینه قرار گیرند تا بتوانند شرایط حضور در برنامه عملیاتی را از نظر مربیان کسب کنند. یکی از اهداف اصلی این پروژه، تحقیق روی شرایط روانی ارگانیسم زن در مقابل ایزوله شدن در محیط فضا و بی وزنی اعلام شده است. روسیه پیش از این با گروهی از فضانوردان مرد یک آزمایش مشابه را در سفری ساختگی به مریخ و بازگشت از آن برای 519 روز انجام داده بود.

این تجربه در زمان خود با این انتقاد روبرو شده بود که چرا زنان برای تحقیق انتخاب نمی‌شوند، از این رو آزمایش جدید برای ایجاد تعادل طراحی شده است. این شش نفر در زمان قرار گرفتن در کپسول تحت آزمایشات مختلف روانشناسی قرار خواهند گرفت و سطوح استرس آن‌ها بررسی خواهد شد.

روسیه در سال 1963 نخستین زن یعنی والنتینا ترشکووا را به فضا فرستاده بود. سال گذشته نیز یلنا سرووا به عنوان چهارمین زن روس به فضا و ایستگاه بین‌المللی پرواز کرد.

سفر ساختگی 6 زن به فضا + عکس

سفر ساختگی 6 زن به فضا + عکس

سفر ساختگی 6 زن به فضا + عکس

سفر ساختگی 6 زن به فضا + عکس

سفر ساختگی 6 زن به فضا + عکس