سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

سریع‌ترین هواپیمای جهان در موزه +عکس


از SR-۷۱ Blackbird به عنوان سریعترین هواپیمای تاریخ یاد می شود که به طرز مرموزی برای همیشه راهی موزه شد.

خبرگزاری مهر: هواپیمای SR-۷۱ Blackbird که توسط شرکت لاکهید مارتین آمریکا طراحی و ساخته شد قابلیت پرواز با حداکثر سرعت ۳.۲ ماخ را داشت، یعنی ۳.۲ برابر سرعت صوت. به همین دلیل این هواپیما سریعترین پرواز ثبت شده در صنعت هوانوردی جهان را داشته است که از این حیث حتی هواپیمای افسانه ای کنکورد را نیز پشت سر گذاشته است.با این حال این هواپیما در آستانه پایان جنگ سرد بازنشسته شد با این حال سه فروند از آن توسط نیروی هوایی آمریکا (و البته با اصرار کنگره این کشور) برای بازه زمانی سه ساله ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ به کار گرفته می شدند.

سریع‌ترین هواپیمای جهان که به موزه رفت

از آن گذشته آژانس فضانورد آمریکا (ناسا) نیز تا سال ۱۹۹۹ از این هواپیما برای انجام برخی پروژه های تحقیقاتی خود استفاده می کرد.

در نهایت نیز این هواپیما بدون ساخت جایگزینی مناسب برای همیشه بازنشسته و روانه موزه شد.

گفته می شود بالا بودن هزینه های تعمیر و نگهداری این هواپیما علت اصلی زمین گیر شدن آن بوده است.

بر اساس آمار و ارقامی که تعجب برانگیز به نظر می رسد، هر ساعت پرواز هواپیمای SR-۷۱ Blackbird هزینه ای درحدود ۲۰۰ هزار دلار در برداشت.

با این حال ساختار فوق آیرودینامیک این هواپیما و همچنین خدمات ارزنده ای که به توسعه علوم فضایی کرده، همواره مورد توجه کارشناسان صنعت هوانوردی بوده است.


ویدیو مرتبط :
10 هواپیمای سریع جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سریع‌ترین خودروهای جهان +عکس


از جگوار 1949/1338 با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت تا هنسی‌ونوم جی.تی با سرعت 435 کیلومتر بر ساعت، سریع‌ترین خودروهای هفت دهه اخیر را یک‌جا تماشا کنید.