سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

سرنوشت جهنمی ناهید در انتظار زمین!


محققان معتقدند، روند صعودی انتشار گازهای گلخانه ای می تواند زمین را به سیاره ای غیر قابل سکونت مانند ناهید مبدل کند.

ایسنا: محققان معتقدند، روند صعودی انتشار گازهای گلخانه ای می تواند زمین را به سیاره ای غیر قابل سکونت مانند ناهید مبدل کند.

 با افزایش انتشار گازهای گلخانه ای، میزان جذب انرژی خورشید نیز بشدت افزایش یافته و زمین دیگر قادر به حفظ تعادل دمایی نخواهد بود.

در نتیجه گرم تر شدن زمین، اقیانوس ها به حالت جوش درآمده و تبخیر می شوند؛ در این شرایط جو مملو از بخار شده و زمین به سیاره ای غیر قابل سکونت مشابه سرنوشت جهنمی ناهید مبدل خواهد شد.

منطقه قابل سکونت ستاره جائی است که فرآیند فرار گازهای گلخانه ای آغاز می شود؛ این منطقه حلقه ای از فضا در اطراف ستاره است که محل مناسبی برای شکل گیری آب به شکل مایع بر سطح سیاره سنگی و میزبانی حیات محسوب می شود.

اخترشناسان دانشگاه ویکتوریا با استفاده از مدل رایانه ای دریافته اند، آستانه پایین تر تابش حراراتی در فرآیند گازهای گلخانه ای احتمالا سریع تر از تصورات قبلی روی دهد.

«تیلور رابینسون» یکی از نویسندگان این تحقیق تأکید می کند: نتایج این یافته برای سیاره زمین نیز قابل تعمیم است؛ با توجه به افزایش میزان تابش نور خورشید، جو زمین بیش از تصورات قبلی مستعد اثرات گازهای گلخانه ای قرار دارد.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Geoscience منتشر شده است.

سرنوشت جهنمی ناهید در انتظار زمین!


ویدیو مرتبط :
جهنمی که سال 2050 به زمین خواهد آمد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا سرنوشت احمدی نژاد در انتظار جلیلی است؟



انتخابات ایران,سعید جلیلی,آیا سرنوشت احمدی نژاد در انتظار جلیلی است؟

آیا سرنوشت احمدی نژاد در انتظار جلیلی است؟

سفر سعید جلیلی به قم برای دیدار با آیت الله مصباح یزدی، موجب نزدیکی این دو به یکدیگر شد تا داستان حمایت مصباح از محمود احمدی نژاد در سال ۸۴ دوباره در اذهان زنده شود.

پیش از این هم جلیلی برای دیدار با علما و مراجع به قم سفر کرده بود ، اما مصباح او را به حضور نپذیرفته بود و دلیلش را کثرت برنامه های آیت الله مطرح کردند.

حجت الاسلام رجبی قائم مقام موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) در حاشیه دیدار سعید جلیلی با آیت الله مصباح درباره اینکه برخی رسانه های هفته گذشته اخباری مبنی بر اینکه آقای جلیلی برای دیدار با مصباح به قم آمده بودند اما به وی اجازه ورود ندادند پاسخ داد: در این باره تقاضای شده بود که وقتی آقای جلیلی به دیدار مراجع آمدند با آیت الله مصباح هم دیدار کنند اما چون برنامه های آیت الله مصباح از قبل هماهنگ شده بود با این دیدار وقت کمی به آقای جلیلی داده می شد از این رو آیت الله مصباح ترجیح دادند در فرصت بهتر و زمان بیشتر این دیدار انجام شود.

بالاخره سه شنبه شب ، جلیلی فقط به خاطر دیدار با مصباح به قم رفت و نشست هم گویا به خوشی برای دوطرف به پایان رسید و لبخند های آنها جلوی دوربین خبرنگاران حکایت از توافق سیاسی و دیدگاهی داشت. توافقی که حتی لحن مصباح برای جلیلی را نیز عوض کرد و اگر تا دیروز بر اصلح بودن لنکرانی اصرار شدیدی صورت می گرفت ، پس از این نشست جلیلی نیز به لیست اصلح های مصباح اضافه شد تا بدین ترتیب مطرح شود: " بعد از انصراف لنکرانی تشخیص دادیم اصلح آقای جلیلی است." حمایت مصباح یزدی از سعید جلیلی در حالی صورت می گیرد که شنیده های غیر رسمی از "کاندیدای خاص " بودن جلیلی حکایت دارد و افکار عمومی هم حساسیت خاصی نسبت به نام جلیلی پیدا کرده اند.

اما در  این مدت رفتار سیاسی جلیلی هم نشانگر آن است که می کوشد تا با چهره ای ساده زیست و بدون بهره مندی از تشریفات سیاسی در تصاویر رسانه ای ظاهر شود و همین مدل رفتار انتخاباتی اش ، تحلیل ها را به این سمت برده که قرار است جلیلی وامدار ۳ تیر ۸۴ باشد و با رفتارهای احمدی نژادی، رای طبقه ضعیف را جمع کند.

دیدارش با مصبا ح یزدی نیز سبب شده تا شبیه سازی بیشتری با احمدی نژاد ۸۴ شود. احمدی نژاد هم در آن زمان مورد توجه جدی مصباح یزدی بود و همین حمایت تمام قد آیت الله مصباح از او ، بازتاب های زیادی داشت. اینک یک سوال اساسی افکار عمومی را به خود مشغول کرده که آیا راه جلیلی همان ادامه راه احمدی نژاد بدون جریان انحرافی است و آیا سرنوشت احمدی نژاد و مصباح برای جلیلی و مصباح هم تکرار می شود؟

حمایت تمام قد از احمدی نژاد

پیوند عاطفی احمدی نژاد با مصباح از همان روزهای ابتدایی مطرح شدن نام شهردار وقت تهران برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ، زبانزد عام و خاص بود. زاویه تند مصباح با دولت اصلاحات سبب شده بود تا این پیوند مورد توجه زیاد رسانه ها قرار بگیرد. با پیروزی احمدی نژاد در انتخابات ۸۴ ، مصباح با حمایت بیشتر در کنار دولت نهم قرار گرفت و تصاویر در آغوش گرفتن شدن احمدی نژاد توسط مصباح، یک از مهمترین تصاویر منتشر شده آن روزها بود.

یکی از سایت های اصولگرا به نام مشرق در گزارشی درباره روابط احمدی نژاد با مصباح پس از پیروزی ، این طور گزارش می دهد : ابتدا هواداران احمدی‌نژاد و فعالان ستادی‌اش «پروین احمدی‌نژاد» (خواهر رییس‌جمهوری) «عشرت شایق» و «فاطمه آلیا» بلافاصله بعد از اعلام آرا برای دیدار مصباح به قم رفتند. مصباح در این دیدار گفت احمدی‌نژاد ذخیره خداوند برای امروز ماست. او تنها کاندیدایی بود که طرح دولت اسلامی را مطرح کرد. او خواستار تنها نگذاشتن احمدی‌نژاد شد و گفت: «اینکه تنها بگوییم دولت انتخاب شده و وظایف را باید به آن بسپاریم صحیح نیست و باید کسانی که اهل نظر، طرح و ایده هستند در کنار دولت تلاش کنند.»

بعد از گذشت یک هفته از انتخابات نهم هم خود محمود احمدی‌نژاد به دیدار مصباح یزدی رفت تا سخنان او را رودررو بشنود. مصباح این رای آوردن را نتیجه توسل به حضرت ولی‌عصر دانست و حتی در برابر انتقادهای برخی کاندیداهای ریاست‌جمهوری از نحوه تامین هزینه تبلیغات انتخاباتی احمدی‌نژاد گفت که «برخی پول‌هایی قرض کردند تا بتوانند خرج ستادهای احمدی‌نژاد را بدهند.»

مصباح در اولین‌ دیدار خود با احمدی‌نژاد پس‌ از انتخابات گفت: «خدای‌ متعال‌ را شاکریم‌ که‌ زمینه‌ انتخاب‌ چنین‌ شخصیتی‌ برای‌ این‌ دوره‌ خاص‌ از انقلاب‌ را فراهم‌ کرد و آیندگان‌ به‌ این‌ نتیجه‌ خواهند رسید که‌ انتخاب، مشحون‌ به‌ کرامات‌ و معجزات‌ بود و از این‌ رو توفیق‌ شکر این‌ نعمت‌ را از خداوند خواستاریم. عنایات‌ حضرت‌ ولی‌عصر (عج) یار ملت‌ ایران‌ بود که‌ به‌ چنین‌ موفقیتی‌ دست‌ یافت‌ و تلقی‌ ما این‌ است‌ که‌ این‌ نفخه‌ الهی‌ که‌ در این‌ زمان‌ در جامعه‌ ما دمیده‌ شده‌ و آثارش‌ در علاقه‌ بیشتر مردم‌ به‌ دین‌ و اندیشه‌های‌ ا سلامی‌ ظهور یافته، مرتبه‌ای‌ از مراتب‌ چیزی‌ است‌ که‌ در زمان‌ پیامبر اسلام  (ص) تحقق‌ پیدا کرد و ان‌شاءالله مرتبه‌ کاملش‌ در زمان‌ ظهور حضرت‌ ولی‌عصر (عج) تحقق‌ خواهد یافت.»

هفته‌نامه «پرتو سخن» به صاحب‌امتیازی موسسه امام‌خمینی(ره) نیز در شماره ۲۸۴ مورخه ۸/۴/۸۴ یعنی پنج روز پس از انتخاب احمدی‌نژاد در مطلبی تحت عنوان «درس‌ها و نکته‌هایی از انتخابات در سخنان آیت‌الله مصباح یزدی در جمع اعضای کانون طلوع مطرح شد» به نقل از مصباح یزدی نوشت: « دیشب یکی از دوستان حاضر در جلسه نقل کرد: قبل از برگزاری مرحله اول انتخابات به محضر یکی از علمای اهواز رسیدم، ایشان گفت نگران نباشید، احمدی‌نژاد رییس‌جمهور می‌شود.

ایشان گفته بود که شخصی شب بیست‌‌و‌سوم ماه رمضان در حال احیا، پیش از نیمه‌شب به خواب می‌رود. در خواب به او ندا می‌شود که بلند شو برای احمدی‌نژاد دعا کن، وجود مقدس ولی‌عصر(عج) دارند برای احمدی‌نژاد دعا می‌کنند.

می‌گوید من حتی اسم احمدی‌نژاد را نشنیده بودم و اصلا‌ او را نمی‌شناختم!»آیا کسی جادو شده است؟اما این حمایت تمام قد تا پایان کار با قی نماند و با بالارفتن روز به روز جایگاه مشایی در دولت ، فاصله مصباح با احمدی نژاد هم بیشتر شد و دیگر نه تنها خبری از آ ن تعریف و تمجیدها نبود ، بلکه شاهد حملات تندی علیه احمدی نژاد و مشایی از سوی مصباح یزدی بودیم.

اوج این انتقادات به بعد از ماجرای ۱۱ روز خانه نشینی رییس جمهور بر میگردد که در آن مقطع مصباح یزدی رسما مباحث قابل توجهی علیه احمدی نژاد و مشایی مطرح کرد.در سایت ها و خبرگزاری ها به نقل از مصباح یزدی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۹۰ آ مده است : «یک وقتی به برخی از دوستان نزدیکم گفتم که بیش از ۹۰‌درصد معتقدم که او سحر شده است! این وضعیت ابدا طبیعی نیست. هیچ آدم عاقلی چنین کارهایی نمی‌کند، مگر آنکه اختیار از او سلب شده باشد. این کارها هیچ توجیهی ندارند.

یک وقت کسی اشتباهی می‌کند، آن وقت هرچه او اشتباه می‌کند، این فرد می‌آید و توجیه می‌کند! کسی که ۱۰‌تا دوست دارد، ۹تا دوستش را می‌گذارد کنار و کارهای دهمی را توجیه می‌کند! آیا این یک کار عاقلانه است که انسان دایما به آن ۹ نفر اعتراض کند و حتی یک‌بار هم به آن دهمی اعتراض نکند؟ چطور همه اشتباه می‌کنند و کنار زده می‌شوند، اما این یکی می‌شود مطلق و هرچه می‌گوید درست است؟ این قضیه اصلا توجیه ندارد، اما گفتن این حرف‌ها عوامانه است و کاری است که پیرزن‌ها می‌کنند. زن و شوهرها سر هر قضیه‌ای که دعوا می‌کنند، می‌گویند جادو شده [خنده حضار].

حرف عامیانه‌ای بود که بگوییم لابد او را جادو کرده‌اند. حرفی نبود که بشود همه جا زد، مضافا بر اینکه ما خودمان هم اهل این کارها نبودیم. نه پدرمان جادوگر بود، نه خودمان این کاره بودیم.»عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفته بود«عقلم نمی‌رسید که آیا هیپنوتیزم است، سحر است، ارتباط با مرتاضین است؟ بنده اینجور چیزها را بلد نیستم ولی می‌دانستم که در این قضیه، چیزی غیرطبیعی وجود دارد. دیدیم که این شخص مساله‌دار، این آقا را مسخر کرده و او توی مشتش هست.

البته قراین فراوانند و خود شما بیشتر از ما اطلاع دارید که حتی تاثیر نگاه و برخورد و آثار طلسمات و چیزهایی از این قبیل در کار است. البته اینها همه مسموعات هستند و بنده به چشم خودم ندیده‌ام» اما هرچه مصباح و حامیانش این روزها دولت و حامیانش را نقد می‌کنند، رویه احمدی‌نژاد درباره مراد پیشین سکوت است.

به هر حال مصباح نه تنها حمایت تمام قد از احمدی نژاد را کنار گذاشت ، بلکه انتقاداتی مطرح کرد که برای خیلی ها، باور آنچه می‌دیدند راحت نبود .

حمایت تمام قد از لنکرانی و سپس از جلیلی

با نزدیک شدن به زمان ثبت نام کاندیداها بود که جبهه پایداری هم با سه کاندیدا وارد مذاکره شد. کامران باقری لنکرانی ، پرویز فتاح و سعید جلیلی ، سه چهره ای بودند که نامشان به عنوان کاندیدای طیف جبهه پایداری شنیده می شد. اما در میانه راه فتاح رسما از کاندیداتوری کناره گیری کرد و به دلایلی نامعلوم نام جلیلی هم حذف شد و به یکباره نام لنکرانی به عنوان فرد اصلح که مورد تایید مصباح هم بود اعلام شد.

حتی ثبت نام هم صورت گرفت و لنکرانی به همراه اعضای جبهه پایداری به وزارت کشور رفت. اما ورود سعید جلیلی به عرصه رقابت بعد از مدت زیادی سکوت انتخاباتی ، به یکباره معادلات جبهه پایداری را به هم ریخت و با فشارهای بدنه پایداری جلیلی جایگزین لنکرانی شد. اما این به معنای پایان راه نبود ، چراکه مصباح تا پیش از دیدار سه شنبه شب جلیلی ، همچنان بر اصلح بودن لنکرانی اصرار می ورزید. اما پس از این دیدار نام جلیلی نیز بعد از لنکرانی به عنوان اصلح معرفی شد تا حمایت مصباح از جلیلی هم رسما اعلام شود.

مصباح یزدی پس از پایان دیدار خصوصی با سعید جلیلی در نشست خبری مشترک با وی در جمع خبرنگاران درباه این دفاعش گفت: بعد از انصراف آقای لنکرانی دوستان به اتفاق آراء تشخیص دادند که گزینه اصلح آقای جلیلی هستند که از ویژگی های خوبی برخوردار هستند ، امید ما این است که احیاء ارزشهای اسلامی بدست ایشان انجام شود و وی بهترین یار رهبری باشند و ما به فراخور حال خودمان به این نظام اسلامی خدمت کنیم. مصباح گفت: ما آمادگی خود را برای کمک به چنین دولتی که در راس آن چنین شخصیتی است اعلام می کنیم تا در موفقیت این دولت سهیم باشیم.

از حضرت استاد متشکریم

سعید جلیلی هم بعد از این دیدار ، به تمجید از مصباح پرداخت و از اوبه عنوان "حضرت استاد" یاد کرد. این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از حضرت استاد متشکریم که به ما لطف کردند و از نصایح ایشان استفاده کردیم. به گزارش مهر ، سعید جلیلی در جمع خبرنگاران گفت: توفیق بسیار بزرگی بود که خدمت آیت الله مصباح شرفیاب شدم، شخصیتی که ستاره درخشان انقلاب است و وجود پربرکت ایشان موجب خیر و برکت برای نظام اسلامی می باشد؛ آرزو می کنم سایه ایشان در جهت تقویت انقلاب که مقام معظم رهبری علمدار آن هستند مستدام باشد.

البته اگرچه به دلیل کم اقبالی لنکرانی در جامعه در مقایسه با جلیلی ،وی از کاندیداتوری کناره گیری کرد ، اما گویا برای مصباح هنوز لنکرانی گزینه اصلح است. به نحوی که حجت الاسلام رجبی قائم مقام موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: اگر آقای لنکرانی از کاندیداتوری انصراف نمی داد و آقای جلیلی هم ثبت نام می کرد، آیت الله مصباح، باز هم آقای لنکرانی را اصلح می دانست.

قائم مقام موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) در حاشیه دیدار سعید جلیلی با آیت الله مصباح در جمع خبرنگاران گفت: آیت الله مصباح هیچ گاه نگفته اند که من بعد از آقای لنکرانی از فردی حمایت نمی کنم و از گفتمان حمایت می کنم بلکه بارها فرموده اند که من در این مدت در حال بررسی بودم که ببینم گزینه اصلح کیست./فریادگر