سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

ستون‌های نور، پدیده عجیب آسمانی +عکس


ستونهای نوری پدیده بصری است که به واسطه بازتاب نور از منابع متفاوت آسمانی و بازتاب آن توسط ذرات یخ در آسمان در هوای بسیار سرد شکل می گیرند.

تاپ ناپ: ستونهای نوری پدیده بصری است که به واسطه بازتاب نور از منابع متفاوت آسمانی و بازتاب آن توسط ذرات یخ در آسمان در هوای بسیار سرد شکل می گیرند.

ستونهای عجیب نوری که در این تصویر مشاهده می شوند یکی از پدیده های آسمانی هستند که تا به حال توضیح دقیق و قابل قبولی برای شکل گیری آنها ارائه نشده است. ذرات یخ شناور در هوا باعث انعکاس نور ناشی از چراغها و ذرات نور موجود در فضا می شوند. هوای سرد و ذرات یخ موجود در هوا به شکل گیری این پدیده آسمانی عجیب دامن زده اند، پدیده ای که در دسته دیگر عجایب آسمانی مانند ستونهای خورشیدی، خورشید کاذب و هاله های ماه قرار گرفته است.

زمستان سرد و برفی که طی این سال نیم کره شمالی زمین را در بر گرفته است فرصتی استثنائی برای مشاهده چنین پدیده های جوی برای علاقمندان خواهد بود.














ویدیو مرتبط :
پدیده بسیار عجیب در آسمان-حرکت هولوگرافی نور و ابر ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عجیب‌ترین پدیده‌های غیر عادی نقص عضو در بدن (+عکس)



اخبار علمی آموزشی - عجیب‌ترین پدیده‌های غیر عادی نقص عضو در بدن (+عکس)

تولد نوزاد ناقص ترس هر پدر و مادری در دوران بارداری است که نقص عضو یکی از بد‌ترین شرایطی است که ممکن است برای نوزاد به وجود بیاید و خوشبختانه با انجام آزمایشات ژنتیکی پیشرفته قبل از بارداری احتمال وقوع آن بسیار کم شده است.

۱. دوقلوهای به هم چسبیده
یک اختلال در هنگام تولد، متولد شدن دوقلوهایی است که با هم در یک یا چند بخش از بدن خود پیوست دارند. در موارد بسیار نادر گاهی اوقات دوقلوهای به هم چسبیده را می‌توان از هم جدا کرد، اما بیشتر این امکان پذیر نیست.

 

اخبار,اخبار علمی,نوزاد ناقص

 
 ۲. سندرم Ambras
سندرم Ambras اختلالی است که باعث می‌شود کسی با موهای بیش از حد بر روی صورت و بدن متولد شود. این بیماری که خوشبختانه یک بیماری بسیار نادر است و در واقع، تنها ۴۰ انسان در جهان با آن وجود دارد یک بیماری بسیار ناتوان کننده برای کودکان است و این گونه افراد عمر کمی دارند.

 

اخبار,اخبار علمی,نوزاد ناقص

 
 ۳. اندام‌ها ذوب شده
اندام‌ها ذوب شده درواقع دو دست و پا که به هم متصل هستند و این می‌تواند در برخی از موارد با انگشتان پا یا انگشتان دست رخ می‌دهد، اما در یک مورد اخیر در پرو، یک دختر جوان پاهای او به طور کامل ذوب شده به دنیا آمد، و او به ظاهر شبیه به یک پری دریایی بود و در هر ۷۰۰۰۰ نوزادیکی دارای این اختلالمی باشد.

 

اخبار,اخبار علمی,نوزاد ناقص

 
 ۴. Foetus in Foetu
Foetus در foetu زمانی است که یک کودک با دوقلوی خود در درون او به دنیا بیاید و ظاهرا به بارداری شباهت دارد. هر دو دوقلو‌ها معمولا از جنس در درون هم هستند، اما در دوران بارداری شکل گرفته‌اند، یکی توسط دیگر جذب می‌شود و شروع به زندگی کردن مانند یک انگل درون دیگری می‌کند.


 ۵. progressiva ossificans Fibrodysplasia
کودکانی که با این بیماری متولد می‌شوند استخوان‌هایشان در مناطقی صدمه دیده است. کودک مبتلا به progressiva ossificans fibrodysplasia استخوان توسعه در بدن او به اندازه کافی بزرگ است که آن را می‌تواند تبدیل به فردی ناتوان کننده کند. استخوان نمی‌تواند در عمل جراحی برداشته شود، چون باعث می‌شود استخوان بیشتر رشد کند و زخم‌های عمیقی به وجود‌ آید.


 ۶. Progeria
Progeria یک در هشت میلیون تولد رخ می‌دهد. کودکان مبتلا به progeria موهای خود را از دست می‌دهند، چین و چروک در بدنشان به وجود می‌‌آید، و بر روی صورت آن‌ها پیری و علایم سالمندی وجود دارد. آسیب شدید شریانی ناشی از بیماری در آن‌ها بدان معنی است که بسیاری از افراد مبتلا در له آن در زمان نوجوانی می‌میرند و عمر کوتاهی دارند.

 

اخبار,اخبار علمی,نوزاد ناقص

 

 ۷. Anencephaly
Anencephaly از عدم وجود مغز و و‌تر ستون فقرات است. هیچ درمان اولیه برای آن وجود ندارد و نوزادان مبتلا به anencephalic در هنگام زایمان می‌میرند. به گفته موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی، «یک نوزاد متولد شده با anencephaly معمولا کور، کر، ناخودآگاه، و قادر به احساس درد است. اگر چه بعضی از افراد با anencephaly ممکن است با یک ساقه اصلی مغزی به دنیا بیایند، اما عدم وجود یک مغز به طور دائم از قوانین در هر زمان دیگری برای به دست آوردن هوشیاری است. اما اقدامات لوازم جانبی مانند تنفس و پاسخ به صدا و یا لمس در نوراد اتفاق می‌افتد.

 

اخبار,اخبار علمی,نوزاد ناقص

 

 ۸. رشد غیر عادی
تصویر زیر است زمان تولد یک بچه غول است. نوزاد در زمان تولد ۴۰۰ تن وزن داشت. در تصویر شما می‌توانید یک تیم از اعضای خانواده برای آماده سازی کودک برای رفتن به بیمارستان را مشاهده کنید.
 

اخبار,اخبار علمی,نوزاد ناقص

 

اخبار علمی آموزشی - باشگاه خبرنگاران