سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

ساخت نخستین آپارتمان شناور جهان +عکس


«کوئن اولتیوس» و همکارانش از یک استودیو طراحی در هلند آپارتمانی را برای شرکت توسعه‌دهنده ONW/BNG GO طراحی می‌کنند که نخستین آپارتمان شناور جهان لقب خواهد گرفت.

ایسنا: «کوئن اولتیوس» و همکارانش از یک استودیو طراحی در هلند آپارتمانی را برای شرکت توسعه‌دهنده ONW/BNG GO طراحی می‌کنند که نخستین آپارتمان شناور جهان لقب خواهد گرفت.

پروژه ساخت این آپارتمان Citadel نام دارد و شامل مجموعه‌ای از آپارتمان‌های با توسعه لوکس و مدرن خواهد بود.

اجرای این طرح که اوایل سال آینده میلادی آغاز می‌شود، شامل 60 واحد در یک آرایه با تراکم بالا است و چنین پروژه‌ای به معنای توقف تعدادی از طرح‌های دفاعی در مقابل سیلاب است.



به گفته اولتیوس، هلند دارای سه هزار و 500 قطعه زمین پست (زمین‌های با ارتفاع پایین که با سدهای مصنوعی محافظت می‌شوند) است که زیر سطح دریا قرار دارند و با پمپاژکردن آب، خشک نگه داشته می‌شوند.

سازه سبک‌وزن جدید بر روی عرشه اصلی بنا می‌شود و دارای ارتباطات آسان به خشکی خواهد بود.

این طرح بخشی از برنامه‌ای است که برای ارائه آسایش همسان با آسمانخراش‌ها ارائه شده است.

یک سازه بزرگ، سنگین و شناور فونداسیون را تشکیل می‌دهد و از این آپارتمان‌ها پشتیبانی می‌کند.

ساخت‌وساز آپارتمان‌های مزبور در یک عرشه موقتا خشک صورت می‌گیرد و زمانی که عمل ساخت‌و‌ساز به اتمام برسد، پمپ‌ها متوقف می‌شوند و سیلاب این مکان را فرا خواهد گرفت.

سازه مزبور در آبی به عمق 1.829 متر شناور خواهد شد که این میزان بعدا به 3.658 متر افزایش می‌یابد.

یک پل شناور، Citadel را به خشکی اصلی متصل می‌کند تا به ساکنان و وسایط نقلیه دسترسی داشته باشد.

معماران مدعی‌اند به دلیل اندازه بزرگ قاعده کلی برآورد شده، ساکنان هیچ حرکت مرتبط با آبی را حس نمی‌کنند.

بلوک‌های آپارتمان از طبقه‌هایی تشکیل می‌شوند که نامنظم هستند و در زوایای عجیب به یکدیگر متصل‌ می‌شوند؛ هر طبقه نیز دارای طرح طبقه و فضای خارجی خاص خود است.

نماهای آپارتمان‌ها با آلومینیوم پوشیده می‌شود، زیرا این ماده دوام‌پذیر بوده و هزینه نگهداری آن پایین است.

واحدهای خانه سبز و سقف‌های سبز بخشی از محیط خواهند بود اما هنوز مقدار فضای اختصاصی به آن‌ها مشخص نشده است.

گفته می‌شود، فناوری و شیوه‌های صرفه‌جویی، مصرف انرژی این سازه را در مقایسه با ساختمان‌های معمولی واقع بر روی خشکی 25 درصد کاهش می‌دهد.

تمامی آپارتمان‌ها دارای نمای آب بوده و اکثر آن‌ها مجهز به اتاق قایق خواهند بود.

Citadel بخشی از پروژه بزرگ‌تری است که در منطقه New Water ساخته می‌شود و در نهایت دارای شش آپارتمان شناور از این دست خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
خنده دارترین عکس های جهان در یک دقیقه (ساخت خودم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت بزرگترین پارک شناور جهان +عکس


ملبورن استرالیا به داشتن سواحل زیبا برای موج سواری شهرت دارد اما به زودی پارک شناور موج سواری برای این شهر ساحلی ساخته می شود تا جاذبه های گردشگری آن به اوج برسد.

خبرگزاری مهر: ملبورن استرالیا به داشتن سواحل زیبا برای موج سواری شهرت دارد اما به زودی پارک شناور موج سواری برای این شهر ساحلی ساخته می شود تا جاذبه های گردشگری آن به اوج برسد.

مهندسان و طراحان دو شرکت شناخته شده معماری و ساختمان سازی در دنیا یعنی Damian Rogers Architecture و Arup طرح نهایی این پروژه عظیم ساحلی را ارایه کرده اند.

این دو شرکت اخیرا طرح مفهومی پارک موج سواری شناوری را برای شهر ساحلی ملبورن ارایه کرده اند که دارای مشخصه های جالب توجهی نظیر ساحل و استخر ویژه تولید امواج با ارتفاع قابل کنترل است. گفته می شود این پارک موج سواری شناور نخستین نمونه در سراسر استرالیا به شمار می آید.

ساخت بزرگترین پارک شناور جهان/عکس

این پارک شناور که شباهت زیادی به دو پارک آبی RiF010 روتردام هلند و +Pool هلند دارد در منطقه ساحلی ویکتوریا شهر ملبورن ساخته خواهد شد. مساحت کلی این پارک موج سواری 16 هزار متر مربع است.

تاکنون اطلاعات خاصی درباره چگونه شناور ماندن این سازه آبی منتشر نشده است با این حال یک نکته کاملا بدیهی است و آن اینکه آب مورد نیاز آن از ساحل ملبورن تأمین می شود.

موج سوارانی که وارد این پارک می شوند از امواجی به ارتفاع 1.5 متر و 160 متر طول  لذت خواهند برد. فناوری های به کار رفته در ساختار این پارک شناور به گونه ای است که امکان تنظیم شدت و ارتفاع امواج تولید شده را به گردانندگان آن می دهد.

از دیگر تفریحات و سرگرمی های قابل انجام در این پارک ساحلی می توان به فوتبال ساحلی، قایق رانی کایاک و استفاده از مراکز خرید اشاره کرد.