سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

ساخت ربات چوبی در خانه +عکس


دیمیتری بالاندین 39 ساله یک فرد علاقمند به ربات و اهل شهر زاپوروژی اوکراین است که 6 ماه از وقتش را صرف ساختن یک ربات 195 سانتی با استفاده از 500 تکه تخته سه لا کرده است.

جام نیوز: دیمیتری بالاندین 39 ساله یک فرد علاقمند به ربات و اهل شهر زاپوروژی اوکراین است که 6 ماه از وقتش را صرف ساختن یک ربات 195 سانتی با استفاده از 500 تکه تخته سه لا کرده است.

او که یک اپراتور جرثقیل است در کودکی با مشاهده ی فیلم روسیه ای "الکترونیک" ساخت سال 1980 متحول می شود. در این فیلم یک پروفسور اقدام به ساخت یک ربات می کند که رفتارش شبیه به انسان است. از آن به بعد دیمیتری شیفته علم رباتیک می شود و در نهایت حدود دو سال پیش تصمیم می گیرد رویای دوران کودکی خود را با ساختن یک ربات به حقیقت تبدیل کند.

دیمیتری در ابتدا می خواست ربات را از جنس فلز بسازد ولی به دلیل ساخت ربات در آپارتمان و رسانایی آن مجبور شد در این کار از تخته سه لا استفاده کند.

سرانجام پس از 6 ماه برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل موفق به برش و طراحی تمام قطعات یک ربات چوبی شد. اگرچه او منابعی نداشت که بتواند ظاهر ربات را کاملا شبیه به انسان کند ولی تا جایی که می توانست بهترین راه را برای واقع بینانه نشان دادن آن انتخاب کرد.



سیلون (نام این ربات) می تواند خم شود، اندام خود را حرکت دهد، دست هایش را تکان دهد و گردن و تنه اش را بچرخاند اما آقای بالاندین می خواهد او را بهبود بخشد و با اضافه کردن یک موتور رادیو کنترل به او اجازه دهد تا مثل ربات های واقعی حرکت کند ولی متاسفانه این هنرمند اوکراینی برای این کار به بیش از 3 هزار دلار نیاز دارد که این مبلغ بیش از استطاعت مالی اوست.

این ربات چوبی 195 سانتی متر ارتفاع و 13.5 کیلوگرم وزن دارد و بدن او از 500 تکه تخته سه لا تشکیل شده است.

این ممکن است شگفت انگیز ترین رباتی باشد که تاکنون ساخته شده است و جالب است بدانید آقای دیمیتری تا اینجای کار تنها 300 دلار هزینه کرده است.


ویدیو مرتبط :
نحوه ساخت خانه چوبی برای سگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت ربات حامل مشعل المپیك + عکس



خودنمایی تكنولوژی در المپیك

ساخت ربات حامل مشعل المپیك + عکس

ربات حاملان مشعل در المپیك به منظور صدمین سالگرد تولید پدر اطلاعات رباتیك جهان و بازیهای المپیك 2012 ساخته شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری المپیك لندن، مهندسین طراحی ربات به بهانه برگزاری مسابقات المپیك 2012 لندن نوعی از این ربات ها را طراحی كرده اند كه قادر به حمل مشعل بوده و می توانند موفق به روشن كردن مشعل مسابقات مجازی المپیك شوند.

مهندسین طراحی این ربات ها بازیهای المپیك را بهانه كردند تا صدمین سالگرد تولد آلان تورینگ پدر اطلاعات رباتیك جهان را گرامی بدارند./باشگاه خبرنگاران


اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب