سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

ساخت بزرگ‌ترین مکعب روبیک جهان!


ثبت چنین رکوردی، هدف تونی فیشر از ساخت مکعب روبیک بزرگ خود بوده است. برای حل این مکعب، باید در اطراف آن راه بروید و با هل دادن، مربع‌های رنگی را به محل‌های تعیین شده جابجا کنید.

وبسایت آ تی زسان: پیش از این شاهد ثبت رکوردهایی توسط انسان و یا ماشین در زمینه حل مکعب روبیک بوده‌ایم، اما این بار نسخه جدیدی از این مکعب امیدوار است رکورد جدیدی از خود بر جای بگذارد: بزرگ‌ترین مکعب روبیک جهان.

ساخت بزرگ‌ترین مکعب روبیک جهان!

ثبت چنین رکوردی، هدف تونی فیشر از ساخت مکعب روبیک بزرگ خود بوده است. برای حل این مکعب، باید در اطراف آن راه بروید و با هل دادن، مربع‌های رنگی را به محل‌های تعیین شده جابجا کنید. عرض این مکعب حدودا 5 فوت (1.5 متر)، وزن آن 220 پوند (تقریبا 100 کیلوگرم) و حجم کلی آن حدودا 20000 برابر بزرگ‌تر از یک مکعب روبیک معمولی است.

فیشر که خود یک پازل ساز کهنه‌کار است می‌گوید؛ بین ماه‌های ژانویه و فوریه امسال، چند هفته درگیر ساخت این مکعب بوده است. در این ویدئو، او به سایر تلاش‌های خود برای ساخت این مکعب روبیک بزرگ اشاره می‌کند و امیدوار است که بتواند آن را به عنوان بزرگ‌ترین مکعب روبیک کاربردی در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت برساند.

فیشر در روز جمعه، تنها یک ویدئو از مکعب دست‌ساز خود منتشر کرد و تاکنون موسسه گینس در مورد آن هیچ اظهارنظری نکرده است، اما دقت و ظرافتی که وی برای طراحی و ساخت این مکعب به خرج داده است به احتمال زیاد، توجه کتاب رکوردها را به خود جلب می‌کند.


ویدیو مرتبط :
بزرگ ترین مکعب روبیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگ ترین دیوار از مکعب روبیک +عکس



بزرگ ترین دیوار از مکعب روبیک +عکس

این دیوار موزاییکی غول پیکر، بزرگترین دیوار در نوع خود در جهان است که طول حدود 67 متر و ارتفاع آن حدود 4 متر است و محل تقاطع زمین و آسمان در ماکائو را به نمایش گذاشته است.

روزگارنو: این دیوار موزاییکی غول پیکر، بزرگترین دیوار در نوع خود در جهان است که طول آن حدود 67 متر و ارتفاع آن حدود 4 متر است و محل تقاطع زمین و آسمان در ماکائو را به نمایش گذاشته است.

اجزای این دیوار از 85,794 مکعب روبیک ساخته شده است. هر مکعب روبیک باید قبل از اینکه بر روی پانل ها مونتاژ شود ابتدا حل شود و به شکلی که مورد نظر هنرمند است در آید.

برای خرید این همه اسباب بازی در انگلستان باید 857,082 پوند خرج کنید.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

 

تاکنون این بزرگترین دیوار موزاییکی با استفاده از مکعب روبیک است که در کتاب گینس ثبت شده است. اگر هر مکعب را 9 پیکسل در نظر بگیریم، این دیوار از 772,146 پیکسل تشکیل شده است.

 

آقای جاش چالوم، یک کارگر از تورنتوی کانادا، دو هفته را صرف طراحی این دیوار موزاییکی کرده است.

این مرد 53 ساله گفت: من همیشه عاشق خواندن کتاب رکوردهای گینس بوده ام و این بار می خواستم با ایجاد یک چیز باشکوه هم نامم را در این کتاب ثبت کنم و هم هر کسی از دیدن آن تعجب کند. مکعب روبیک همواره مرا به خود جذب می کرد و این وسیله ای است که هر کسی در جهان می تواند با آن ارتباط برقرار کند.

  

آقای چالوم با کمک یک طراح گرافیک به نام نیک هال که نقشه گرافیکی این طرح را داده است مدت 5 سال در این کار وقت گذاشته است.

او 90 روز برای کنار هم قرار دادن مکعب ها و همچنین 5 هفته برای حل کردن تک تک مکعب ها وقت صرف کرده است./روزگارنو

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب