سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

زیبایی های بیابان گبی در چین +عکس


گردشگران با تحمل سختی راه، عبور از بیابان بزرگ گبی در کشور چین، قدم گذاشتن بر روی شن های روان را تجربه می کنند.

خبرگزاری مهر: گردشگران با تحمل سختی راه، عبور از بیابان بزرگ گبی در کشور چین، قدم گذاشتن بر روی شن های روان را تجربه می کنند. بیابان گردی، یکی از جاذبه های گردشگری است که طرفداران فراوانی دارد.

بیابان گبی

بیابان گبی

بیابان گبی

بیابان گبی

بیابان گبی

بیابان گبی

بیابان گبی

بیابان گبی

بیابان گبی


ویدیو مرتبط :
چین . زیبایی های کشور چین . جاذبه تورستی بسیار زیباست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیبایی خیره کننده راه‌آهن چین +عکس


راه‌آهن چین بسیار عظیم و طولانی است. پس از آمریکا بزرگ‌ترین خط ریل در کشور چین وجود دارد که طول آن 120 هزار کیلومتر است. چین صاحب بیشترین نسبت مسافر به ازای هر کیلومتر ریل است.

فرادید: راه‌آهن چین بسیار عظیم و طولانی است. پس از آمریکا بزرگ‌ترین خط ریل در کشور چین وجود دارد که طول آن 120 هزار کیلومتر است. چین صاحب بیشترین نسبت مسافر به ازای هر کیلومتر ریل است.
 
به گزارش سی ان ان، طبق آمار سال 2013 حدود 1.060 میلیارد نفر از خطوط راه‌آهن چین استفاده کرده‌اند. طبیعت زیبای چین نیز نگاه بسیاری از عکاس‌های از جمله «وانگ وِی» را به خود جلب کرده و برخی تلاش کرده‌اند تا تصاویری زیبا از آن را ثبت کنند. در ادامه با برخی از تصاویر منتشر شده از راه‌آهن چین آشنا خواهید شد.
 
پل رودخانه لونگ‌ژیانگ – لیوژو گوانگژی

پل خرپاییِ فولادی رودخانه لونگ‌ژیانگ بر فراز رودخانه زیبای لونگ‌ژیانگ واقع شده است. پدیده زیبای کارست در اینجا کاملا مشهود است. وانگ وی می‌گوید: «برای اینکه این عکس را بگیرم از دامنه بالا رفتم. گیاهان خاردار زیادی سر راهم بودند. حتی در یک چاله دو متری نیز افتادم. اتفاقی برای من نیفتاد، فقط کمی ترسیده بودم.»

زیبایی راه‌آهن چین

کوه آئِر در استان مغولستان داخلی چین

وانگ وی می‌گوید: «در ماه ژوئیه گل کانولا به وفور در اینجا رشد می‌کند. من چهار صبح بیدار شدم و اینجا غرق در مه بود. عکس گرفتن از قطار در مه خیلی سخت است. اما من موفق شدم یک عکس خوب بگیرم. اینجا مانند سرزمین عجایب شده بود.»

زیبایی راه‌آهن چین

جین‌پِنگ رِشویی، راه‌آهن جیتونگ در استان مغولستان داخلی

لوکوموتیو بخار از دهه 70 میلادی در این خط استفاده می‌شد. آخرین قطار بخار «کیانژین» بود که در عکس بالا قابل مشاهده است. این عکس در سال 2005 گرفته شد. در حال حاضر قطار ویژه کیانژین در طول این مسیر و در زمان جشنواره سالانه قطار لوکوموتیوی جیتونگ استفاده می‌شود.

زیبایی راه‌آهن چین

جشنواره سالانه قطار لوکوموتیوی جیتونگ

این لوکوموتیو متعلق به شرکت راه‌آهن جیتونگ است. این شرکت در دهه 90 میلادی بیش از 120 لوکوموتیو را برای بارکشی خرید. به همین دلیل یکی از معدود راه‌آهن‌های جهان است که هنوز هم با قطار بخار کار می‌کند.

زیبایی راه‌آهن چین

پل تووِنگای – ژین‌ژیانگ جنوبی

وانگ وی می‌گوید: «مشاهده قطار و راه‌آهن و کهکشان در یک عکس زیبا است. معمولا وقتی که قرار است از کهکشان عکاسی کنید نباید ماه در کادر باشد، زیرا نور آن ستاره‌ها را محو خواهد کرد. من گاه‌شمار قمری را نگاه کردم و فهمیدم که بهترین زمان برای عکاسی ساعت 5 صبح روز 10 سپتامبر است.

زیبایی راه‌آهن چین

کوه تیانشان – ژین‌ژیانگ جنوبی

این مسیر چند ماه پیش بسته شد و وانگ خوش‌شانس بود که توانست زودتر از موعد به آنجا برود و این عکس زیبا را بگیرد.

زیبایی راه‌آهن چین

بادالینگ، دیوار بزرگ چین

ایستگاه قطار کینگلونگ‌کیائو در خط پکن – ژاگژیاکو قرار دارد. این خط از نخستین خط‌های راه‌آهن چین است که بیش از یک قرن قدمت دارد.

زیبایی راه‌آهن چین

زمین چهره دانژیا – صحرای گوبی، ژینژیانگ جنوبی

وقتی قطار در صحرای گوبی حرکت می‌کند، حوصله مسافران سر می‌رود. اما زمین چهره (لندفورم) دانژیا حال همه را جا می‌آورد. تمامی این کوه‌ها به صورت طبیعی به این شکل درآمده‌اند.

زیبایی راه‌آهن چین

قطار سریع‌السیر هاربین داکینگ – هِیلونگ‌ژیانگ

استان هِیلونگ‌ژیانگ سردترین استان چین است. زمانی که وانگ این عکس را می‌گرفت دمای هوا منفی 42.5 درجه سانتی‌گراد بود. وانگ می‌گوید: «جلوی بینی‌ام یخ بسته بود. خیلی منتظر ماندم که قطار بیاید.»

زیبایی راه‌آهن چین

معدن زغال‌سنگ جالانور – مانژولی، مغولستان داخلی

این عکس در ماه ژانویه سال 2009 میلادی گرفته شد. این قطارها دیگر بازنشسته شده‌اند. با این حال معدن زغال‌سنگ میزبان 30 عدد از این قطارها است.

زیبایی راه‌آهن چین

پل رِنژی، مسیر راه‌آهن کونمینگ – هِکو

فرانسوی‌ها بین سال‌های 1904 تا 1910 این راه‌آهن را ساختند. در واقع این خط بخشی از راه‌آهن ینان-ویتانم است. این پل بیش از یک قرن قدمت دارد و یکی از نمادهای راه‌آهن چین است. گفته می‌شود که در زمان احداث این پل، کارگران به علت نبود امکانات با طناب از کوه آویزان می‌شدند. چندین نفر در این بین سقوط کردند و جان خود را از دست دادند.

زیبایی راه‌آهن چین

نانچا، کوه‌های خینگان کوچک

این راه‌آهن از دل جنگل کنار کوه‌های خینگان کوچک عبور می‌کند. مسیری که واقعا زیبا است. وانگ می‌گوید برای گرفتن این عکس مجبور شد با یک چراغ‌قوه از یک تپه 200 متری بالا برود.

زیبایی راه‌آهن چین

کوه‌های خینگان بزرگ

کوه‌های خینگان از سردترین نقاط چین است. میانگین دمای هوا در زمستان‌ها منفی 28 درجه سانتی‌گراد است. وانگ می‌گوید که برف خیلی زیاد بود و به سختی می‌شد حرکت کرد.

زیبایی راه‌آهن چین

کوه‌های چانگبای – دریاچه سونگهوا

راه‌آهن هونبای 217 کیلومتر طول دارد. این مسیر از چندین تونل و پل عبور می‌کند تا به مقصد خود برسد. طبق برنامه‌ریزی، این قطار تنها در طول روز حرکت می‌کند.

زیبایی راه‌آهن چین

سانیا – راه‌آهن هاینان

این مسیر جزایر هاینان را به چین متصل می‌کند و در سال 2004 ساخته شد. این قطار همچنین در طول مسیر خود از شهرهای مهمی مانند پکن، شانگهای و گوانگژو عبور می‌کند.

زیبایی راه‌آهن چین