سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

زنی که 36 بار در سال می‌میرد +عکس


حدود چهار سال قبل پزشکان تشخیص دادند که خانم سارا براتیگام دارای سندروم تپش قلب راست‌ایستایی (PoTS) است، وضعیتی که وقتی سرپا می‌ایستد قلبش را دچار ضربان شدید می‌کند.

الو دکتر: حدود چهار سال قبل پزشکان تشخیص دادند که خانم سارا براتیگام دارای سندروم تپش قلب راست‌ایستایی (PoTS) است، وضعیتی که وقتی سرپا می‌ایستد قلبش را دچار ضربان شدید می‌کند. در این وضعیت وی لرزش‌های شدیدی احساس می‌کند که به طور منظم باعث می‌شود قلبش از تپیدن بایستد و فشار خونش تا حدی افت کند که پزشکان به این نتیجه می‌رسند که او مرده است.

زنی که ۳۶ بار در سال می‌میرد+عکس

سارا می‌گوید: «آنها نمی‌توانند قلب و ریه من را دوباره احیا کنند چرا که این کار قلب را به شدت خسته می‌کند. زمانی که قلب دوباره از خون پر می‌شود، در واقع زمانی‌ است که دوباره تپیدن آغاز می‌کند. جریان خون تمایل دارد که به سمت پاها برود و دکترها تلاش می‌کنند که آن را به سمت قلب من جاری کنند. در آن لحظه نمی‌توانند به من اکسیژن بزنند چون مدت این حمله را طولانی‌تر می‌کند. در واقع وضعیت من به شکلی ا‌ست که در آن حال فقط باید برایم دعا کرد.»

زنی که ۳۶ بار در سال می‌میرد+عکس

خانم براتیگام در ادامه می‌گوید که هربار قلبش می‌ایستد پزشکان باید به او شوک وارد کنند تا به زندگی بازگردد: «وقتی به هوش می‌آیم بدنم به خاطر این شوک‌ها کبود است.» او تاکید می‌کند که با افرادی که PoTS داشته ملاقات کرده اما قلب آن‌ها اصلاً از کار نمی‌ایستد.

سارا هم‌چنین از تحرک بیش از حد مفاصل هم رنج می‌برد واین بدان معناست که مفاصلش در معرض آسیب و دررفتگی قرار دارد.

او می‌گوید: «قبل از شروع حمله، علائمش را حس می‌کنم- احساس گیجی یا بیماری دارم و خیلی خسته می‌شوم. بعد طوری می‌شود که شدیداً نیاز دارم بخوابم. می‌توانم تمام صداهای اطرافم را بشنوم و حس می‌کنم که دارم فریاد می‌زنم، اما هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. به خاطر این وضعیت نمی‌توانم رانندگی کنم، یا سر کار ثابتی باشم. بسیاری از دوستانم را به خاطر این وضعیت از من دور شده‌اند.»

خانم براتیگام می‌گوید به طور میانگین ماهی سه بار قلبش از تپیدن بازمی‌ایستد و می‌میرد.


ویدیو مرتبط :
36 سال بعد ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس/زنی که 18 سال ناخنهایش را نگرفته



 

بلند ناخن ترین زن جهان در لاس وگاس آمریكا. وی 18 سال است كه ناخن هایش را نگرفته است.

 

عکس/زنی که 18 سال ناخنهایش را نگرفته