سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

زنده شدن کودک 2 ساله پس از 39 دقیقه


یك كودك كه قلبش به‌مدت 39دقیقه به‌طور كامل از كار افتاده بود، به‌طور شگفت‌انگیزی به زندگی بازگشت و اكنون اجازه رفتن به خانه از بیمارستان را پیدا كرده است.



 صبح بخیر: یك كودك كه قلبش به‌مدت 39دقیقه به‌طور كامل از كار افتاده بود، به‌طور شگفت‌انگیزی به زندگی بازگشت و اكنون اجازه رفتن به خانه از بیمارستان را پیدا كرده است.



«زك هیلاری» 2ساله چند ماه پیش دچار حمله قلبی شد. مادرش او را درحالی‌كه كف اتاق خوابیده بود و نفس نمی‌كشید پیدا كرد و به سرعت با اورژانس تماس گرفت. تا رسیدن نیروهای امدادی كه بیش از 10دقیقه طول كشید، مادر زك سعی كرد با استفاده از تنفس دهان به دهان پسر خود را به هوش بیاورد اما موفق به انجام این كار نشد. هنگام انتقال زك به بیمارستان و بستری شدن در بخش هم تلاش پزشكان برای به كار انداختن قلب این كودك ادامه پیدا كرد. بعد از به كار افتادن قلب زك، پزشكان از مغز او عكسبرداری كرده و متوجه وجود تورم در آن شدند. از كار افتادن قلب به‌مدت 39 دقیقه می‌توانست آسیب بسیار جدی به مغز وارد كند، به همین دلیل به پدر و مادر این كودك گفته شد خود را برای شرایط بدتر آماده كنند.

اما در كمال شگفتی زك روند بهبود را طی كرد و اكنون بدون داشتن كوچك‌ترین بیماری و عوارضی آماده رفتن به خانه است. مادر او كه «هیلاری» نام دارد در این باره گفت: «در طول این چند ماه زك توانست همه مهارت‌های مهم مانند حرف زدن، راه رفتن، غذا خوردن و نگه داشتن اشیا را دوباره فرا بگیرد كه این موضوع بسیار شگفت‌انگیز است. در روز حادثه من مشغول تماشای تلویزیون بودم كه متوجه شدم پسرم در اتاق نیست. بعد از آنكه او را پیدا كردم، دیدم كه او نفس نمی‌كشد و به همین دلیل به سرعت با اورژانس تماس گرفتم.» علت حمله قلبی زك هنوز هم به‌صورت یك راز باقی مانده و هیچ‌كس نتوانسته توضیح قانع كننده‌ای برای این موضوع پیدا كند.كادر پزشكی بیمارستان محل درمان زك معتقدند، این كودك یكی از عجیب‌ترین نمونه‌های حمله قلبی بوده كه آنها تا‌كنون با آن روبه‌رو شده‌اند. تا‌كنون شنیده نشده كه یك كودك بعد از گذشتن این مدت طولانی از قطع نفس زنده بماند و دچار هیچ‌گونه عوارض جانبی هم نشود.


ویدیو مرتبط :
رکورد کودک 6 ساله از زیر 39 ماشین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کودک 6 ساله جیرفتی تنها با بوی بنزین زنده است! (+عکس)



اخبار,اخبار اجتماعی , بنزین

 

اخبار اجتماعی - کودک 6 ساله جیرفتی تنها با بوی بنزین زنده است! (+عکس)

بهمنی تصریح کرد: پدرم بیکار است و سرطان ریه دارد، مادرم هم خانه‌دار است و یک خواهر دارم که در مقطع پیش‌دانشگاهی تحصیل می‌کند.

بابک بهمنی کودک بیماری است که مدت شش سال است، باید مرتب بنزین استنشاق کند و اگر آن را از خود دور کند از حالت طبیعی خارج و بیهوش می‌شود.

این کودک بیمار در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: باید هفته‌ای یکبار به پمپ بنزین مراجعه کرده و 0.5 لیتر بنزین بخرم.

وی افزود: در حال تحصیل در کلاس پنجم دبستان در یکی از مدارس جیرفت هستم و ماهانه 100 هزار تومان کمک مالی مردمی دریافت می‌کنم.

بهمنی تصریح کرد: پدرم بیکار است و سرطان ریه دارد، مادرم هم خانه‌دار است و یک خواهر دارم که در مقطع پیش‌دانشگاهی تحصیل می‌کند.

وی ادعا دارد که برای درمان بیماری خود به پزشک مراجعه کرده و پزشکان راه درمانی برای وی توصیه نکردند. 

اخبار اجتماعی - فارس