سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

زایمان یک پلنگ در پارک گلستان +عکس


روز دوشنبه ۹۴/۱۱/۵ در اتفاقی نادر، کار‌شناسان موسسه حیات وحش میراث پارسیان به همراه قاسم سعدی‌زاده فرمانده ناحیه دو پارک ملی گلستان موفق به مشاهده و عکسبرداری از یک توله پلنگ تازه متولد شده در پارک ملی گلستان شدند.

وبسایت دیده بان محیط زیست: روز دوشنبه ۹۴/۱۱/۵ در اتفاقی نادر، کار‌شناسان موسسه حیات وحش میراث پارسیان به همراه قاسم سعدی‌زاده فرمانده ناحیه دو پارک ملی گلستان موفق به مشاهده و عکسبرداری از یک توله پلنگ تازه متولد شده در پارک ملی گلستان شدند.

با توجه به زمان زادآوری پلنگ، مشاهده توله پلنگ تازه متولد شده در این زمان از سال رخدادی غیرمعمول است.

از یک توله پلنگ تازه متولد شده در پارک ملی گلستان تصویربرداری شد

حامد ابولقاسمی در این باره می‌گوید: «در اولین روز کاری دور جدید دوربین گذاری برای بررسی وضعیت جمعیت پلنگ ایرانی در پارک ملی گلستان، در ساعت ١۴:۴۵ در منطقه لهندر در کمال تعجب با یک توله پلنگ تنها که توسط مادرش در نقطه ای مخفی شده مواجه شده و از آن عکسبرداری نمودیم. پس از آن منطقه را بدون هیچ گونه دخالتی به منظور مراجعت مادر این توله پلنگ ترک کردیم.»

از یک توله پلنگ تازه متولد شده در پارک ملی گلستان تصویربرداری شد

با توجه به زمان جفت گیری شناخته شده از پلنگ، مشاهده این توله، اتفاقی بسیار نادر و عجیب است. در حالت معمول توله‌هایی با این سن در فصل بهار مشاهده می‌شوند.

از یک توله پلنگ تازه متولد شده در پارک ملی گلستان تصویربرداری شد


ویدیو مرتبط :
کل و بز های پارک ملی گلستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات مرگ یک پلنگ در گلستان (+عکس)




 اخبار اجتماعی - جزئیات مرگ یک پلنگ در گلستان (+عکس)

وی با بیان اینکه پارک ملی گلستان زیستگاه حیوانات وحشی محسوب می‎شود، گفت: راه و شهرسازی باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد و با نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی از میزان تلفات و حوادث کم کند.

مسئول روابط عمومی پارک ملی گلستان جزئیات علت مرگ یک قلاده پلنگ در این استان را تشریح کرد.

یحیی مرادی در گفت‎وگو با فارس اظهار داشت: راننده تریلی که مسبب مرگ یک قلاده پلنگ در محدوده پارک ملی گلستان شد آزاد شده ولی پرونده وی از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,مرگ یک قلاده پلنگ درپارک ملی گلستان


وی به جزئیات این حادثه اشاره و تصریح کرد: زمانی که راننده تریلی با پلنگ برخورد کرده رادیاتور خودرو سوراخ شده و از حرکت بازمی‎ماند و به دلیل اینکه جنگل تاریک بوده راننده موضوع را سریعا با نیروهای یگان حفاظت پارک ملی گلستان در میان می‎گذارد.

مسئول روابط عمومی پارک ملی گلستان افزود: طبق گفته راننده تریلی حادثه مذکور در ساعت 22 و 10 دقیقه اتفاق افتاده و ساعت 22 و 30 دقیقه نیروهای یگان حافظت پارک در محل حضور پیدا می‎کنند.

اخبار,اخبار اجتماعی,مرگ یک قلاده پلنگ درپارک ملی گلستان


وی بیان داشت: با بروز این حادثه، آسیب به ناحیه دست چپ پلنگ، سمت چپ سر و پای جلوی حیوان وارد شده و خونریزی پلنگ ماده مرگ این حیوان را در پی داشته است.

مرادی با اشاره به اینکه وقوع حادثه به صورت عمدی نبوده است، خاطرنشان کرد: فقدان گاردیل، تابلوهای سرعت‎گیر و عدم نصب تابلوهای محل عبور و مرور حیوانات از مهمترین عوامل تلفات حیوانات وحشی در پارک ملی گلستان است.

وی با بیان اینکه پارک ملی گلستان زیستگاه حیوانات وحشی محسوب می‎شود، گفت: راه و شهرسازی باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد و با نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی از میزان تلفات و حوادث کم کند.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,مرگ یک قلاده پلنگ درپارک ملی گلستان


مسئول روابط عمومی پارک ملی گلستان با بیان اینکه میزان سرعت مجاز در این منطقه برای خودروهای سنگین 60 کیلومتر در ساعت است، یادآور شد: ماشین‎های سنگین وقتی از این محل عبور می‎کنند و جاده را خلوت می‎بینند سرعت خود را افزایش می‎دهند که عدم رعایت نکات ایمنی وقوع چنین حوادثی را رقم می‎زند.

مرادی در پاسخ به این سوال که نقش محیط زیست را در این زمینه چگونه ارزیابی می‎کنید، ابراز داشت: مسئولیت محیط زیست، حفاظت از محیط و حیوانات است که محدوده پارک ملی گلستان نیز از طریق نیروهای یگان حافظت پارک رصد می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال‎های گذشته بارها توسط مسئولان امر تاکید شد که جاده جنگل گلستان باید به طول 30 کیلومتر دورتر و در منطقه کلاله به سمت آشخانه ایجاد شود و از این نقطه فقط ماشین‎های سبک تردد کنند.

مسئول روابط عمومی پارک ملی گلستان با بیان اینکه تردد ماشین‎های سنگین در این منطقه باید غیرقانونی شود، گفت: تا زمانی که خودروهای سنگین از این قسمت تردد کنند ما با بروز چنین حوادث و وقایعی روبرو هستیم و هر هفته تلفات حیواناتی نظیر پلنگ، گربه وحشی، سمور و ... در این محدوده مشاهده می‎شود.

اخبار اجتماعی -فارس