سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

رونمایی از بزرگترین قرآن جهان + عکس


این قرآن عظیم توسط خط طلاکوب با ترکیب هزاران نقطه ی بسیار کوچک و رنگی که اشکال نمادینی دارند تزئین شده است. خدری می گوید می خواسته از رنگ های مختلفی استفاده کند تا کتاب مقدس را زیباتر سازد. جالب است بدانید وی کار کتاب را در سال ۲۰۰۹ تمام کرده اما موضوع را مثل یک راز حفظ کرده به دلیل اینکه هنوز جایگاه مناسبی برای آن آماده نشده بوده است.

رکوردهای جهانی گینس : بزرگترین نسخه ی قرآن جهان به تازگی در کابل پایتخت افغانستان، رونمایی شد. این قرآن با زحمت و تلاش خطاطی به نام محمد صابر خدری و ۹ دستیارش پس از ۵ سال کار مداوم به وجود آمد. این پروژه ی عظیم توسط خدری با این شعار به وجود آمد که میراث غنی دین اسلام توسط جنگ یا وقایع اینچنینی از بین نخواهد رفت.



این قرآن عظیم توسط خط طلاکوب با ترکیب هزاران نقطه ی بسیار کوچک و رنگی که اشکال نمادینی دارند تزئین شده است. خدری می گوید می خواسته از رنگ های مختلفی استفاده کند تا کتاب مقدس را زیباتر سازد. جالب است بدانید وی کار کتاب را در سال ۲۰۰۹ تمام کرده اما موضوع را مثل یک راز حفظ کرده به دلیل اینکه هنوز جایگاه مناسبی برای آن آماده نشده بوده است. شاهکار خدری در حال حاضر در مرکز فرهنگی کابل که در دهه ی ۱۹۸۰ ایجاد شده است، قرار دارد. نسخه ی نهایی شامل ۲۱۸ صفحه است و اندازه ی آن ۲٫۲۸ در ۱٫۵۵ متر می باشد. وزن آن ۵۰۰ کیلوگرم بوده و برای ساختن جلد آن از پوست بز استفاده کرده است. قیمت نهایی کتاب را ۳۰۰٫۰۰۰ یورو (معادل ۴۶۵٫۰۰۰ دلار) تخمین زده اند.

خدری به عنوان یک مسلمان معتقد می گوید برایش اهمیتی ندارد که کسی قرآنی بزرگتر از کتاب او طراحی کند: «خیلی هم خوشحال می شوم که کسی قرآنی بزرگ تر از این طراحی کند. چون این خدمت به اسلام است» بزرگترین قرآن دنیا تا سال گذشته در منطقه ی تاتارستان در روسیه نگهداری می شد. با این حال شاهکار خدری، بزرگترین کتاب دنیا نیست و این عنوان به کتاب مقدس کودهوداو پاگدا در برمه تعلق دارد.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین اطلس جهان رونمایی شد +عکس


بزرگترین اطلس جهان در یكی از كتابخانه‌های انگلیس رونمایی شد.

 خبرگزاری ایسنا: بزرگترین اطلس جهان در یكی از كتابخانه‌های انگلیس رونمایی شد.

به گفته مدیر این كتابخانه برای جابجای این نقشه كه در حدود 200 كیلوگرم وزن دارد، نیاز است شش تن با همكاری یكدیگر آن را حركت دهند.



این اطلس كه شامل 61 نقشه است توسط یك انتشارات استرالیایی به چاپ رسیده است.

یكی از مسئولان این كتابخانه پس از رونمایی از بزرگترین اطلس جهان گفت: مجموعه نقشه‌های موجود در این كتابخانه یكی از باارزش‌ترین مجموعه‌های جهان است.

 این نقشه‌ها از نظر جغرافیایی كمك بسیاری به افراد می‌كند.