سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

روز «حوله» مبارک!


بشر روزی حتی فکرش را هم می‌کرد که کیهان تا این اندازه عظیم و باشکوه باشد. روزی بود که کره ماه غایت برداشت بشر از آسمان‌ها بود، اما حالا حتی منظومه شمسی نیز در برابر عظمت گیتی هیچ است.

فرادید: بشر روزی حتی فکرش را هم می‌کرد که  کیهان تا این اندازه عظیم و باشکوه باشد. روزی بود که کره ماه غایت برداشت بشر از آسمان‌ها بود، اما حالا حتی منظومه شمسی نیز در برابر عظمت گیتی هیچ است.

وحشت نکنید و یک حوله دستتان بگیرید!

به گزارش اکسپرس، داگلاس آدامز نویسنده «کتاب راهنمای مسافران کهکشان» است و طرفداران او روز 25 ماه مه با عنوان «روز حوله» به افتخار او جشن می‌گیرند. به همین دلیل در اینجا قصد داریم چند موردی که احتمالا در مورد کهکشان راه شیری نمی‌دانستید را به شما معرفی کنیم.
 
1. از ابتدا تا انتهای کهکشان راه شیری حداقل صد هزار سال نوری فاصله است.

2. شکل کهکشان راه شیری مانند یک مارپیچ بسیار بزرگ است که هر 200 میلیون سال یک بار می‌چرخد.

3. تعداد تخمینی ستاره‌ها در کهکشان راه شیری بین 100 میلیارد تا 400 میلیارد ستاره است.

4. رومی‌ها به آن «ویا لاکتیا» می‌گفتند که در لغت به معنای راه شیری است. یونانی‌ها نیز به آن «دایره شیری» می‌گفتند که در واقع هر دو آن‌ها به رنگ سفید تار در آسمان شب اشاره داشتند.

5. شکلات راه شیری در سال 1923 تولید شد. اما نام آن شکلات از کهکشان راه شیری گرفته نشده بود، بلکه از نام یک میلک‌شیک معروف آن دوران گرفته شده بود.

6. شکلات مشهور «مارز بار» نیز  از نام انگلیسی سیاره مریخ (Mars)  گرفته نشده بود. در حقیقت از نام فرانک سی مارز گرفته شده بود که آن ملیک‌شیک معروف را درست کرده بود.

7. اولین نفری که اثبات کرد در کهکشان راه شیری ستاره وجود دارد کسی نبود جز گالیله که در سال 1610 میلادی این کار را انجام داد.

8. کهکشان راه شیری تا حدود 5 میلیارد سال دیگر با کهکشان آندرومدا برخورد خواهد کرد.

9. اولین باری که روز حوله جشن گرفته شد برمی‌گردد به 25 مه سال 2001 میلادی؛ یعنی دو هفته پس از مرگ داگلاس آدامز.

وحشت نکنید و یک حوله دستتان بگیرید!
روز حوله: وحشت نکنید و یک حوله دستتان بگیرید


ویدیو مرتبط :
میلاد حضرت علی (ع)،روز پدر و روز مرد مبارک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دعای روز دوم ماه مبارک رمضان



دعای روز دوم ماه مبارک رمضان

دعای روز دوم ماه مبارک رمضان

 

بسم الله الرحمن الرحیم

"اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الی مَرْضاتِکَ و جَنّبْنی فیهِ من سَخَطِکَ و نَقماتِکَ و وفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ‌ الرّاحِمین"

 

خدایا نزدیک کن مرا در این ماه به سوی خوشنودیت و برکنارم دار در آن از خشم و انتقامت و توفیق ده مرا در آن برای خواندن آیات قرآن به رحمت خودت ای مهربانترین مهربانان.