سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

رواج روزافزون توالت «شرقی» در آلمان!


بسیاری از پناهجویانی که در آلمان هستند از کشورهایی آمده‌اند که سرویس‌های بهداشتی متفاوتی دارند. اکنون یک شرکت تولیدی در ایالت زاکسن انهالت تصمیم گرفته توالت‌های شرقی را به بازار آلمان روانه کند.

صبح بخیر: به گزارش دویچه وله فارسی؛ بسیاری از پناهجویانی که در آلمان هستند از کشورهایی آمده‌اند که سرویس‌های بهداشتی متفاوتی دارند. اکنون یک شرکت تولیدی در ایالت زاکسن انهالت تصمیم گرفته توالت‌های شرقی را به بازار آلمان روانه کند.

اقامتگاه‌هایی که برای پناهجویان ساخته می‌شوند معمولا دارای سرویس‌های بهداشتی سیار هستند. بسیاری از پناهجویان آفریقایی و آسیایی اما در کشورهای خود از توالت‌های سنتی استفاده می‌کنند و به هیچ وجه با سیستم توالت فرنگی آشنایی ندارند.

رواج روزافزون توالت

به ویژه پناهجویانی که از قشرهای پائین‌تر جامعه به اروپا می‌آیند با مشکل توالت فرنگی روبرو می‌شوند، به خصوص که استفاده از کاغذ توالت نیز در این کشورها رایج نیست و تنها راه پاکیزگی در این کشورها پس از قضای حاجت، شستشو با آب است.

بی‌سبب نیست که در اقامتگاه‌های پناهجویان وضع سرویس‌های بهداشتی به شدت نابسامان است. برخی از پناهجویان از توالت‌های غربی مانند توالت‌های کشور خود استفاده می‌کنند، یعنی به جای نشستن روی نشیمن، با کفش روی آن می‌روند و سبب کثیف شدن یا شکستن کاسه توالت می‌شوند.

این مشکلات سبب شده که شرکتی تولیدی در ایالت زاکسن آنهالت آلمان تصمیم به تولید توالت‌های "چندفرهنگی" بگیرد و توالت‌هایی با دو سبک استفاده شرقی و غربی را روانه بازار کند؛ توالت‌هایی که می‌توان هم در حالت چمباتمه‌ی شرقی و هم نشستن غربی از آنها استفاده کرد.

توالت‌های جدید با همکاری دانشگاه هامبورگ – هاربورگ تولید شده و طراح صنعتی آن نیز خانم زابینه شوبر است. در این توالت‌ها فرد می‌تواند پس از عمل دفع خود را هم با کاغذ توالت تمیز کند و هم با شستشو.

دستمایه‌ای برای طنز و شوخی

تولید توالت‌های "دومنظوره" چنان سروصدایی در آلمان به پا کرد که یک جوان ایرانی در تویتر خود مطلبی طنز نوشت با عنوان "آلمان در برابر ما به زانو درآمد". در این مطلب آمده است: «آن‌قدر ما جفت‌پا روی توالت فرنگی پریدیم که مجبور شدند توالت دومنظوره اسلامی - فرنگی اختراع کنند. این پیروزی بزرگ را به پیشگاه همه مسلمین آلمان تبریک عرض می‌کنم».

نشریه آلمانی "دی تسایت" نیز در همین رابطه روز پنج‌شنبه (۲۹ بهمن / ۱۸ فوریه) با آقای پتر فلیگن‌اشمیت، رئیس شرکت تولیدی یادشده مصاحبه کرده و دلایل تولید چنین توالت‌هایی را در آلمان جویا شده است.

رئیس شرکت تولیدی با اشاره به تفاوت‌های فرهنگی در ارتباط با قضای حاجت در میان پناهجویان گفت چمباتمه زدن در توالت و شستن خود پس از اتمام کار از شاحصه‌های فرهنگی شرقی‌ها به ویژه در میان اقوام عرب است.

رواج روزافزون توالت
اقامتگاه‌های عاجل پناهجویان معمولا دارای سرویس‌های بهداشتی سیار فرنگی هستند

فلیگن‌اشمیت از جمله به اهمیت بهداشتی چمباتمه زدن در تخلیه و شست‌و‌شوی خود پس از پایان قضای حاجت اشاره کرده است. او بر این نظر است که غربی‌ها نباید طبق عادت دیرینه‌ی خود فکر کنند تمام خصوصیات فرهنگی‌شان بر فرهنگ شرق برتری دارد.

رئیس این شرکت تولیدی می‌گوید در سازمان ملل متحد نیز دیگر مد شده که در سرویس‌های بهداشتی در حالت چمباتمه می‌نشینند، زیرا تنها در این حالت است که روده به طور بایسته و شایسته تخلیه می‌شود.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هواپیمای رهبر سابق آلمان شرقی هتل ۵ ستاره شد؛ شبی ۳۵۰ یورو



هواپیمای متعلق به اریش هونه کر رهبر سابق آلمان شرقی تبدیل به هتلی 5 ستاره در هلند شده است. هواپیمای ساخت شوروی سابق که از نوع ایلوشین 18 است،

 هواپیمای رهبر سابق آلمان شرقی هتل ۵ ستاره شد

قسمت کابین خلبان دست نخورده باقی مانده و مهمانان مستقیم می توانند ضمن استفاده از فضای هتل ، از قسمت کابین هم بازدید داشته باشند.
کارآفرین هلندی –بن تیجسین- صاحب کمپانی هتل سوئیتس،  که پیشتر مکانهایی مانند زندان و قایق را هتل کرده، این هواپیما را خریداری کرده و آنرا تبدیل به هتل لوکس کرده است.
هواپیما پیش از این در روستایی در مرز آلمان رستوران شده بود و مردم از آن بعنوان رستوران استفاده می کردند.
پس از خریداری هواپیما، آنرا از آلمان به روستای تگو در هلند منتقل کرد و هزاران یورو خرج تغییر کاربری هواپیما کرد.
برای اقامت در این هتل که سونا، جکوزی، رستوران، تجهیزات تلویزیونی و آشپزخانه و ... دارد، باید شبی 350 یورو پرداخت کرد.

    هواپیمای رهبر سابق آلمان شرقی هتل ۵ ستاره شد

  هواپیمای رهبر سابق آلمان شرقی هتل ۵ ستاره شد

  هواپیمای رهبر سابق آلمان شرقی هتل ۵ ستاره شد

  هواپیمای رهبر سابق آلمان شرقی هتل ۵ ستاره شد

  هواپیمای رهبر سابق آلمان شرقی هتل ۵ ستاره شد

  هواپیمای رهبر سابق آلمان شرقی هتل ۵ ستاره شد

  هواپیمای رهبر سابق آلمان شرقی هتل ۵ ستاره شد

  هواپیمای رهبر سابق آلمان شرقی هتل ۵ ستاره شد

  هواپیمای رهبر سابق آلمان شرقی هتل ۵ ستاره شد

   منبع: دیلی میل

khabaronline.ir