سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

رستورانی که توسط ربات‌ها اداره می شود


در رستورانی با نام "رستوران ربات "در چین 20 ربات غذا را برای مشتریان سرمیزها می آورند، پودینگ و نودل درست می کنند، مشتریان را راهنمایی کرده و آنها را سرگرم می کنند.

مهر: پیشخدمتها با لبخندی بر لب در یک رستوران در چین جای خود را به پیشخدمتهایی شبیه فیلمهای علمی تخیلی داده که آشپزی کرده، غذا سرو کنند و علاوه بر خوشامدگویی به مشتریان گرسنه وظیفه سرگرم کردن آنها را حین غذاخوردن برعهده گرفته اند.

در رستورانی با نام "رستوران ربات "در چین 20 ربات غذا را برای مشتریان سرمیزها می آورند، پودینگ و نودل درست می کنند، مشتریان را راهنمایی کرده و آنها را سرگرم می کنند.

رستورانی در چین که توسط ربات‌ها اداره می شود

وقتی که یکی از مشتریان وارد رستوران می شود، ربات راهنما دست مکانیکی خود را دراز کرده و می گوید سلام آدم زمینی به رستوران ربات خوش آمدی!

یک ربات غذا را به مشتریان گرسنه در رستوران ربات تحویل می دهد، در این رستوان 20 ربات مشغول آشپزی و پیشخدمتی هستند

پس از آنکه مشتریان غذای خود را سفارش دادند، رباتها در آشپزخانه کار پخت غذای آنها را انجام می دهند. وقتی که غذا حاضر شد، ربات پیش خدمت آنها را از آشپزخانه تحویل گرفته و برای مشتری سرو می کند.

رستورانی در چین که توسط ربات‌ها اداره می شود ربات ویژه خوش آمد گویی به مشتریان

غذاهای آماده شده روی یک نوار نقاله درحال حرکت قرار می گیرد و وقتی که بشقاب به میز مورد نظر رسید بازوی مکانیکی آن را بلند کرده و روی میز می گذارد.

درحالی که مشتریان مشغول غذاخوردن هستند، یک ربات آوازخوان آنها را سرگرم می کند.

رستورانی در چین که توسط ربات‌ها اداره می شود
ربات ویژه خوش آمد گویی به مشتریان


یک ربات پودینگ را در آشپزخانه رستوان آماده می کند

رباتهای پیشخدمت که روی یک مسیرهای ویژه ای راه می روند غذا را برای مشتریان سرو می کنند

رستورانی در چین که توسط ربات‌ها اداره می شود

این رستوران از شهرت بین المللی برخوردار شده و محبوبیت آن درحال رشد است.

لیو هاشنگ سرآشپز و مهندس این رستوران اظهار داشت بیش از 800 هزار دلار برای ایجاد این رستوان سرمایه گذاری شده است ، هر ربات در این رستوان بیش از 30 هزار دلار ارزش دارد.

این رباتها می توانند 5 ساعت تمام بی وقفه کار کنند و پس از آن به شارژ دو ساعته نیاز دارند.

کارکنان انسانی نیز کارهای ربات ها را از آشپزخانه سازمان دهی می کنند

رستورانی در چین که توسط ربات‌ها اداره می شود

مشتریان به حاضر کردن غذا توسط یکی از رباتها نگاه می کنند، این رستوان از زمان تأسیس آن که مدت چندانی از آن نمی گذرد به شهرت بین المللی رسیده است

طول قد این رباتها بین 130 تا 160 سانتیمتر است و می توانند بیش از 10 حالت چهره را نشان دهند.


در سال 2010 یک رستوران رباتی دیگر نیز در شهر جیان در شمال استان شاندونگ چین راه اندازی شد که رباتهای آن شبیه شخصیتهای فیلم علمی تخیلی جنگ ستارگان بودند و این رباتها تنها می توانستند غذا را به مشتری تحویل بدهند و این سیستم چیزی شبیه نوار نقاله بود.

رستورانی در چین که توسط ربات‌ها اداره می شود

نوجوانی که غذای سفارش داده شده خود را از ربات پیشخدمت تحویل می گیرد، این رباتها می توانند 5 ساعت بی وقفه کار کنند


ویدیو مرتبط :
اگر اداره، شب عید فطر دعوتی بده فطریه پای اداره است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اداره آشپرخانه دانشگاه چینی با دو ربات‌ سرآشپز



اخبار,اخبار علمی,ربات سرآشپز

 

دانشگاهی در استان هلیونگ‌جیانگ چین دو ربات سرآشپز را بر سر کار آورده که می‌توانند در عرض چهار دقیقه غذا را آماده کنند.

به گفته مقامات دانشگاه جنگلداری شمال شرقی، این ربات برای طبخ 10 کیلوگرم گوشت تنها به چهار دقیقه زمان نیاز دارد. این سرآشپز رباتیک که شبیه یک ماشین لباسشویی استوانه‌ای‌ است، می‌تواند در یک ساعت، 500 نفر را غذا دهد.


به گفته سون یانچن، مدیر شرکت خدمات لوجستیک دانشگاه، این دو ربات به طور مستقل توانایی تهیه بیش از دو هزار نوع غذای مختلف را دارند. این ربات‌ها می‌توانند به تنهایی شعله آتش را روشن کرده و روغن طبخ و تمام مواد تشکیل دهنده غذا را به غذا اضافه کنند.


در حال حاضر، 70 درصد غذاهای غذاخوری دانشگاه توسط ربات‌های سرآشپز پخته می‌شوند.یانچن همچنین افزود:علاوه بر حفظ نیروی انسانی و مواد آشپزی، پخش دود حاصل از آشپزی نیز 50 درصد کاهش یافته است.

اخبار علمی - ایسنا