سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

ربات بچه یوزپلنگ! +عکس


محققان سوئیسی از ساخت یک توله یوزپلنگ رباتیک خبر داده‌اند که مانند نمونه واقعی آن، کوچک، سبک و سریع است.

 خبرگزاری ایسنا: محققان سوئیسی از ساخت یک توله یوزپلنگ رباتیک خبر داده‌اند که مانند نمونه واقعی آن، کوچک، سبک و سریع است.

این ربات که در موسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان تولید شده، سریعترین نمونه در رده ربات‌های کوچک چهار دست و پای زیر 29 کیلوگرم بشمار می‌رود که می‌تواند با سرعت پنج کیلومتر در ساعت حرکت کند.



زانوی منعطف این ربات به آن قابلیت جهش از روی موانع را می‌دهد

در طول آزمایشات، این ربات که به جای تاندون از فنر و به جای ماهیچه از موتور برخوردار است، قادر بود نزدیک به هفت برابر طول بدن خود در ثانیه بدود.

این طراحی بر اساس مشاهدات دقیق و بازتولید وفادارانه از پای گربه و اجزای مختلف آن در ابعادی مشابه پای گربه است.



سریعترین ربات چهارپای جهان با سرعت حرکت پنج کیلومتر در ساعت
به گفته محققان، این ریخت‌شناسی به ربات ویژگیهای مکانیکی مشابه گربه مانند قابلت دویدن و قابلیت ارتجاعی در نقاط مناسب به منظور تضمین ثبات داده است.

این ربات به شدت سبک، جمع و جور و قوی بوده و می‌توان آنرا از مواد ارزان در دسترس درست کرد.

این ربات توله یوزپلنگ اکنون در مراحل تجربی قرار دارد اما هدف بلند مدت طرح، ساخت دستگاههای سریع، چابک و زمینی است که بتوان برای موارد پژوهشی و نجات در بلایای طبیعی مورد استفاده قرار داد.


ویدیو مرتبط :
ربات چیتا (یوزپلنگ) - کافه ربات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرزندخواندگی یک بچه گربه توسط میمون (+ عکس)



 

 

فرزندخواندگی یک بچه گربه توسط میمون

 

مهر: در جنگلهای جزیره بالی اندونزی میمونی زندگی می کند که مراقبت از یک بچه گربه را به عهده گرفته است.

 

این میمون که توجه و تعجب گردشگران را به خود جلب کرده در یک پارک جنگلی حفاظت شده در جزیره بالی زندگی می کند.

 

نزدیک شدن گردشگران به این میمون برای گرفتن عکس خشم این میمون را برمی انگیزد و این نگرانی در مورد نزدیک شدن دیگر حیوانات حتی بوزینه ها نیز صادق است.

 

میمون بچه گربه را همانند فرزند خود نگهداری کرده و همراه خود به نقاط مختلف جنگل میبرد تا از گزند دیگر حیوانات در امان باشد.

 

این پارک جنگلی بالی محل زندگی بیش از 340 میمون از 4 خانواده مختلف می باشد و سالانه بیش از 100 هزار گردشگر خارجی و داخلی از ان دیدن می کنند.

 

جزیره بالی با 2 میلیون و 500 هزار سکنه در شرق اندونزی واقع است و صدها هزار گردشگر از سراسر دنیا برای موج سواری و استفاده از طبیعت وارد این جزیره می شوند.

 

فرزندخواندگی یک بچه گربه توسط میمون

 

 

فرزندخواندگی یک بچه گربه توسط میمون