سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

راه های ورود به جهنم


مرگ عجیب قذافی بهانه خوبی شد تا سراغ باقی دیکتاتورهای معروف برویم و ببینیم آیا آنها هم مثل آقای خاص لیبی مرگشان این قدر هیاهو و جنجال داشته یا نه، آرام سرشان را زمین گذاشتند و مردند؟!

آخر کار معمر قذافی هم معلوم شد. سرهنگ در همان جایی دست از زندگی کشید که 67 سال پیش آغاز کرده بود؛ بندر سرت. دو ماهی می شد که از قذافی خبر چندانی نبود. مخالفان سرهنگ که دو ماه پیش با فتح طرابلس او را از خانه و کاشانه سیاسی اش در این شهر بیرون کرده بودند، از همان زمان می دانستند که برای رسیدن به او باید فقط یکجا دنبالش بگردند؛ زادگاهش. شهر بندری خیلی زود محاصره شد اما داخل آن رفتن کار راحتی نبود.

مخالفان سه، چهار هفته ای پشت دروازه های سرت زمینگیر شدند. البته پیامشان را جلوتر برای سرهنگ فرستاده بودند. همان زمان که با بولدوزر به سراغ باب العزیزه رفتند، برای او پیغام دادند که اگر گیرش بیاورند درجا کارش را یکسره می کنند. البته قذافی هم حرف هایش را زده بود. آقای دیکتاتور گفته بود که خیال رفتن از لیبی را ندارد. آخر هم معلوم نشد حرف کی به کرسی نشست.


ویدیو مرتبط :
آسان ترین راه برای ورود به جهنم!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله خاتمی: ورود ماهواره،یعنی ورود جهنم


آیت الله سید احمد خاتمی گفت: در عرصه مقابله با ماهواره و فضای مجازی مبتذل، اولین گام روشنگری است. گاهی اوقات آنتن‌های ماهواره به بهانه‌های مسائل علمی و اینگونه مسائل به خانواده‌ها راه پیدا می‌کند و پدرها و مادرها فریب اینگونه مسائل را می‌خورند، در صورتی که آوردن آنتن ماهواره به معنی آوردن جهنم به خانواده است.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به مداحان اظهار کرد: بسیار مراقب باشید که به دام افراطیون شیعه نیفتید.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مراسمی با عنوان «همایش بصیرتی مقابله با ماهواره (دجال‌واره)» که با حضور 400 نفر از مداحان خواهر و برادر در آمفی‌تئاتر حسینیه فاطمةالزهرا و با همکاری سازمان بسیج مداحان و بسیج مداحان سپاه محمد رسول‌الله(ص) برگزار شده بود، گفت: مداحی یک شغل نیست و شغل دانستن آن هتک حرمت مداحی است.

وی در ادامه شش عنصر را در موفقیت مداحان مؤثر دانست و اظهار کرد: اخلاص، باور به آنچه که بیان می‌کنیم، محبت به اهل بیت، مطالعه مداوم، پاکی و ترک گناه و ابتکار در مداحی، از عوامل موفقیت یک مداح است.

این عضو مجلس خبرگان خطاب به مداحان با اشاره به اهمیت مراقب از زی مداحی و انتساب به اهل بیت(ع)، گفت: انتساب به اهل بیت (ع) همان‌قدر که افتخار می‌آورد، مسئولیت نیز می‌آورد.

امام جمعه موقت تهران همچنین از مداحان خواست مراقب خانواده خود باشند و ادامه داد: دور از شأن یک مداح است که همسرش و دخترش بی‌حجاب و بدحجاب باشند.

سیداحمد خاتمی با تاکید بر اینکه "مداحان باید به طور مداوم در پی رشد محتوایی و شکل مداحی باشند"، افزود: استفاده از سبک‌های مبتذل در مداحی حرام است؛ البته خوشبختانه می‌بینیم که این روزها گرایش به سبک‌های سنتی در بین مداحان در حال گسترش است.

این عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه "مداحان نیز باید در ارتباط با اخلاق و دین احساس مسئولیت کنند"، تصریح کرد: در عرصه مقابله با ماهواره و فضای مجازی مبتذل، اولین گام روشنگری است. گاهی اوقات آنتن‌های ماهواره به بهانه‌های مسائل علمی و اینگونه مسائل به خانواده‌ها راه پیدا می‌کند و پدرها و مادرها فریب اینگونه مسائل را می‌خورند، در صورتی که آوردن آنتن ماهواره به معنی آوردن جهنم به خانواده است.

وی خطاب به مداحان با بیان اینکه "شما باید این خطر را به خانواده‌ها هشدار دهید"، گفت: شما در مراسم‌های مداحی‌تان از استقبال مغرور نشوید و از خلوتی مجالستان نیز محزون نباشید. ما موظف هستیم که سفره معارف اهل بیت(ع) و عشق به اهل بیت(ع) را پهن کنیم و در ایجاد جاذبه تلاش کنیم و اگر استقبال بایسته‌ای نشد، جای ناراحتی ندارد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری بخش دیگری از صحبت‌های خود را به ارتباط مداحان با سیاست اختصاص داد و گفت: مداح به عنوان یک عضو جامعه ایران نمی‌تواند سیاسی نباشد و اگر بگوید من کاری به سیاست ندارم، حقه‌بازان سیاسی کلاه سر آن می‌گذارند و اطرف آن را می‌گیرند و به او اطلاعات نادرست می‌دهند و بعد آنقدر او را پُر می‌کنند که گاه می‌بینیم یک مداح یا یک روحانی یک سخن ضدانقلاب از زبانش بیرون می‌آید.

وی با بیان اینکه "مداح باید بینش و موضع سیاسی داشته باشد"، خطاب به مداحان خطاب به آنها اظهار کرد: شما نمی‌توانید ژست بی‌طرفی داشته باشید. شما باید فقط خط ولایت را دنبال کنید و در شأن یک روحانی و مداح نیست که جناحی باشد. البته باید یادمان باشد که امروز مُد شده هر کسی با ولایت باشد و موضع همراهی با ولایت داشته باشد، به آن بگویند جناحی است ولی نباید شما با این انگ دست از موضعتان بردارید. اگر حرکت در مسیر ولایت، جناحی بودن است، بگذارید باشد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه "ما باید خودمان را با ولایت تنظیم کنیم"، تصریح کرد: اینکه ولایت خود را با ما تنظیم کند، انتظار غلطی است. اینکه ولایت را تا آنجا قبول داشته باشیم که سلیقه ما را قبول دارد، این ولایتمداری نیست.

سیداحمد خاتمی ادامه داد: در انتخابات سال 88، یک آقایی با مجموعه ما کار می‌کرد و در انتخابات خیلی طرفدار میرحسین موسوی بود. من به آن تشکیلات گفتم که اگر در دوره جدید این آقا باشد، من دیگر عضو این تشکیلات نخواهم بود و آن آقا استعفا داد و آن مجموعه در پی جایگزینی برای آن آقا بود. رئیس ما پیش آقا این موضوع را مطرح کرد که برخی از محترمین عضو تشکیلات مخالف بودن این آقا هستند. آقا نیز از مسئول دفتر خود می‌پرسد که برخی از محترمین چه کسانی هستند و ایشان نیز گفته بودند سیداحمد خاتمی. آقا نیز گفته بودند که سلام من را به ایشان برسانید و بگویید یک جراحی صورت گرفته ولی نباید خونریزی جراحی زیاد باشد. من متوجه حرف آقا شدم و مطلب را گرفتم. در جلسه بعد که می‌خواستم جایگزین آن فرد را مشخص کنم من گفتم که مخالف این جابجایی هستم. دوستان که در آن جلسه بودند به این حرف من اعتراض کردند و گفتند ما به خاطر مخالفت شما با آن فرد در پی جایگزینی بودیم. من در آنجا گفتم که من ولایتمدار هستم و وقتی که آقا این حرف را می‌زنند یعنی دست بردارید.

وی با بیان اینکه "ما سلیقه خود را باید با آقا تنظیم کنیم و این ولایت‌مداری است"، خطاب به مداحان گفت: سیاسی باشید، اما سیاست‌زده نباشید. اینکه وسط موعظه به تصور انقلابی بودن در سیاست وارد شویم و مسائل سیاسی را وارد کنیم، این اشتباه است. هر چیزی جای خود را دارد. موضع‌گیری سیاسی را بعد یا قبل از موعظه انجام دهید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد:‌ در واقع باید گفت سیاسی بودن آری، ولی سیاست‌زدگی، نه. آنچنان که اهل ورزش بودن آری ولی تب ورزش، نه. تب ورزش به مصلحت کشور نیست؛ اینکه سرنوشت یک کشور را به یک توپ گره بزنند و به خاطر وارد شدن توپ به دروازه افرادی سکته کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه "تریبون مداحی نباید ابزار جناحی شود"، تاکید کرد: ما باید محراب و منبر را از این حوزه‌ها دور کنیم و اجازه ندهیم که از این حوزه‌ها به عنوان یک ابزار جناحی استفاده شود.

وی اضافه کرد: تریبون نماز جمعه نیز اینگونه است. من چندی پیش یک سخنرانی در خطبه نماز جمعه داشتم و بخاطر آن سخنرانی 50 صفحه به عنوان کاربر در سایت‌ها به من فحش داده بودند ولی ما باید توجه داشته باشیم که این تریبون یک تریبون ملی است و نباید از این تریبون به نفع خودمان استفاده کنیم و جواب فحش بدهیم. این تریبون نظام است و برای دفاع از خودمان می‌توانیم مصاحبه کنیم. تریبون مداحی نیز در واقع مربوط به اهل بیت (ع) است و نباید از این تریبون استفاده جناحی شود.

سیداحمد خاتمی خطاب به مداحان گفت: بسیار مراقب باشید که به دام افراطیون شیعه نیفتید. ما یک افراطیون اهل سنت داریم که در شکل داعش، القاعده و طالبان خود را نشان می‌دهند و از دل اهل سنت در آمده‌اند که البته خود اهل سنت نیز در برابر این افراطیون موضع گرفتند. در واقع اینها افراطیونی هستند که لکه ننگ اسلام شدند و اینها بدترین خیانت را به اسلام می‌کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در مورد افراطیون شیعه نیز گفت: نظام کلی تلاش می‌کند که در این کشور شیعه و سنی با هم نزدیکی مسالمت‌آمیز داشته باشند ولی مثلا یک آقایی در قم نشسته است و هفته وحدت را هفته برائت اعلام می‌کند و در واقع رفتارها و حرف‌هایی را ترویج می‌کند که در جاهای دیگر شیعه‌ها را به خاطر این حرف‌ها اذیت می‌کنند.

وی همچنین اظهار کرد: امام جمعه یکی از استان‌ها که گروگان گرفته شده بود، وقتی آزاد شد، در جلسه‌ای به من گفت نوار فلان آقا که برائتی است را می‌گذاشتند و هر فحشی که او می‌داد، در برابر آن فحش به من یک شلاق می‌زدند. این، افراطی شیعه است. وقتی مراجع عظام تقلید مثل آیت‌الله وحید و آیت‌الله مکارم شیرازی می‌گویند اهانت به مقدسات اهل سنت جایز نیست، باید به این مسائل توجه داشت.

این عضو مجلس خبرگان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه "امروز خدمت به اهل بیت (ع) این است که نگذاریم با مداحی و سخنرانی ما اهل بیت (ع) آسیب ببینند"، گفت: تولی بدون تبری نمی‌شود. باید ولایتمدار باشیم اما نمی‌توانیم با کسانی که ضد ولایت هستند مرز نداشته باشیم. ما باید مرز مبنایی با مخالفان ولایت داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین یدالله بهداشت - رئیس شورای عالی سازمان بسیج مداحان - نیز در سخنانی خطاب به مداحان اظهار کرد: مداحان باید مراقب حرف زدن‌ها و شوخی‌های خود باشند و در هر جمعی شرکت نکنند.

وی در مورد ماهواره نیز گفت: آنتن ماهواره بر روی پشت بام هر کسی باشد، به آن خانه آتش می‌آورد و اگر در خانه مداح باشد، این موضوع بدتر است.