سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

راه های جدید خودکشی را آزمایش نکنید






ویدیو مرتبط :
برای عشقتان خودکشی نکنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محسن رضایی: منازعات سیاسی بس است، خودکشی نکنید!



محسن رضایی,انتخابات ریاست جمهوری

محسن رضایی: منازعات سیاسی بس است، خودکشی نکنید!

وی ادامه داد: از همه بزرگان و جریانات سیاسی می‌خواهیم که دست از منازعات سیاسی بردارند. ملت ایران تحمل یک لشکرکشی جدید را ندارد و اگر لازم باشد در آینده بیشتر راجع به جزئیات این موضوع صحبت می‌کنم.

محسن رضایی گفت: ملت ایران تحمل لشکرکشی و منازعات سیاسی را ندارد و بزرگان و جریانات سیاسی از این کار دست بردارند. 

به گزارش فارس، محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جمع دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهراناظهار داشت: امروز مسائلی در کشور داریم که باید برای برون رفت از آنها هم‌اندیشی داشته باشیم مثل تحریم‌ها، منازعات سیاسی و مشکلات زندگی مردم. دولت آینده باید این مشکلات را رفع کند نه اینکه به آنها دامن بزند.

وی افزود: محور اساسی این سه مقوله اقتصاد و اخلاق است. رفع تحریم‌های اقتصادی با داشتن اقتصاد قوی حاصل می‌شود. محور اقتصاد باید مردم باشند و کار اقتصاد دولتی تمام شده است. اقتصاد کشور باید متحول شود.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: باید از منازعات سیاسی دست کشید و به فکر مردم بود. امروز بسیاری از مردم گرسنه و بیکار هستند. دست و پای مردم زیر لشکرکشی افراد و منازعات سیاسی له می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مردم از دست دولت‌های تورمی و شعاری و عوام‌فریبی خسته شدند و زندگی با آرامش می‌خواهند. مردم می‌خواهند خودروی داخلی، قتلگاه متحرک نباشد.

رضایی خاطرنشان کرد: امروز روزی نیست که دوباره دعواهای سیاسی و لشکرکشی‌های سیاسی در کشور راه بیفتد. امروز باید خودمان را فدای ملت کنیم. قدرت مگر چیست که برخی از افراد امروز در این مسیر خودکشی می‌کنند.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد:‌ضعف مدیریت و نداشتن برنامه بیش از تحریم‌ها آسیب می‌زند و کمتر از منازعات سیاسی نیست. امروز اقتصاد شهرها و روستاهای ما بی‌صاحب است.

وی ادامه داد: از همه بزرگان و جریانات سیاسی می‌خواهیم که دست از منازعات سیاسی بردارند. ملت ایران تحمل یک لشکرکشی جدید را ندارد و اگر لازم باشد در آینده بیشتر راجع به جزئیات این موضوع صحبت می‌کنم.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مدیریت و برنامه‌ریزی سه دولت اخیر تورمی و ثروت خرج کن بوده و اگر نیاز به پول داشتند به بانک مرکزی می‌گفتند تا چاپ کنند. آنها تولید کننده ثروت نبودند.

وی افزود: 45 هزار تومان امروز معادل 15 هزار تومان اردیبهشت سال گذشته است. آیا ادامه این روند به معنای سقوط پول ملی نیست و آیا این سقوط کمتر از سقوط خرمشهر نیست؟

رضایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته‌های وی با فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه در شرایط شعب ابیطالب نیستیم، منافات دارد،‌ گفت: من هم معتقدم در این شرایط نیستیم ولی ما را به این سمت می‌برند و بحث من این است که به این سمت نرویم. البته شعب ابیطالب با محاصره اقتصادی فرق می‌کند و معتقدم هنوز در چنین شرایطی قرار نگرفته‌ایم ولی به دنبال محاصره ما هستند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه تاکید کرد: من معتقدم به دست جوانان همه تحریم‌های اقتصادی را خنثی می‌کنیم و شرایط اقتصادی کشور متحول می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنانش در پاسخ به این سؤال که با وجود ثبت‌نام آقایان هاشمی، جلیلی و مشایی آیا در صحنه می‌مانید، گفت: با آمدن آنها انتخابات ایران گرم شد و من منتظر بودم خاتمی هم بیاید. اگر او هم می‌آمد گرم‌تر و جدی‌تر می‌شد. در هر صورت چه آقایان باشند و چه نباشند، من در صحنه می‌مانم.

رضایی  همچنین تاکید کرد: اگر فردی از خودم اصلح‌تر بود به صحنه نمی‌آمدم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مستقل آمده‌ام در خصوص هزینه‌های تبلیغات مشکل دارم.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برنامه‌های اقتصادی دولتش اظهار داشت: در این راستا از بانک مرکزی شروع خواهیم کرد و آن را سامان می‌دهیم. الان بانک مرکزی خاصیت و نقش خود را ندارد. ما باید شورای پول را فعال کنیم و اجازه نمی‌دهیم هر کسی به بانک مرکزی دستور دهد.

وی افزود: نظارت در سیستم بانکی کشور ضعیف است و جریان فساد 3 هزار میلیاردی نیز به دلیل همین ضعف نظارتی بود. ما باید نقدینگی را به سمت تولید و اشتغال هدایت کنیم.

رضایی با اشاره به بحث فدرالیزم اقتصادی گفت: فدرالیزم اقتصادی یک مدل و ساختار جدید اداره اقتصادی ایران است و به دلیل اینکه می‌خواهیم اقتصاد را مردمی کنیم باید ایالات اقتصادی ایجاد کنیم. در حال حاضر 50 درصد اعتبارات کشور در تهران است. در حالی که 50 درصد جمعیت کشور در تهران نیست و فدرالیزم اقتصادی این مشکل را رفع می‌کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه درصدی از گرانی‌ها مربوط به یارانه‌ها است،‌گفت: دلیل آن این است که این یارانه‌ها تورمی توزیع شده ولی نوع دومی از این یارانه‌ها وجود دارد که ضد تورمی است.

رضایی افزود: من به مرحله اول هدفمندی پایبندم ولی مرحله دوم را به صورت درآمدی اجرا می‌کنیم. یعنی علاوه بر 45 هزار تومان 65 هزار تومان مرحله دوم نیز داده می‌شود که جمعا 110 هزار تومان می‌شود اما این یارانه‌ها این بار ضد تورمی عمل می‌کند و کالا را به بازار می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین جدا از آنها یارانه سبز را برای تحول در کشاورزی در نظر گرفته‌ایم.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر رشد اقتصادی ما منفی است، گفت: در این خصوص دو کار می‌توان کرد که یکی باید برای گرانی، مُسکن زد و آن را متوقف کرد و دیگری معالجه دراز مدت اقتصاد ایران است که می‌شود ظرف 4 سال ثبات به اقتصاد برگردد و وضعیت اشتغال و تولید بهبود یابد.

وی ادامه داد: در کشور ما اختیار دولت در مسائل اقتصادی بسیار بالاست و دست رئیس‌جمهور کاملا باز است و اولین کاری که بنده می‌کنم تشکیل شورای عالی اقتصاد ملی است که از مجلس و قوه قضائیه هم در آن شرکت می‌کنند.

این نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: همچنین استقلال بانک مرکزی را به آن برمی‌گردانیم البته قوانین مربوط به بانک مرکزی ضعف‌هایی دارد که باید رفع شود. رئیس‌جمهور و دولت از طریق تفاهم و تعامل با مجلس و مقام معظم رهبری می‌تواند اختیاراتش را بیشتر از آنچه در قانون اساسی آمده، افزایش دهد.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: سیاست خارجی جزو اختیارات رهبر انقلاب است و آن هم به دلیل تغییر دولت‌ها و مجالس است در حالی که سیاست خارجی نیاز به ثبات دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: دلیل اینکه به ائتلاف‌ها نرفتم این است که نمی‌خواستم وارد درگیری جدید و منازعه شوم. به همین دلیل مستقل آمده‌ام.

رضایی در خصوص دلیل حضورش در صحنه انتخابات گفت: بنده مشکلات و معضلات را گفته بودم ولی گوش شنوایی نبود و مجبور شدم به صحنه بیایم. من 20 سال است نگران اقتصاد ایران هستم و به همین دلیل رشته‌ام را از مهندسی مکانیک به اقتصاد تغییر داده‌ام زیرا کار کردن برای مردم فقط دلسوزی نمی‌خواهد، دانش و آگاهی هم می‌خواهد.

وی با اشاره به تولید خودروی داخلی اظهار داشت: صنعت خودروی داخلی بسیار تنبل شده است و من تلاش می‌کنم هر سال به مرور چند درصد تعرفه‌های این حوزه را پایین بیاورم و نوآوری،‌خلاقیت و رقابت به صنعت خودروی داخلی تزریق شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین با بیان اینکه بیش از اندازه هزینه‌های منازعات سیاسی را می‌دهیم، گفت: راه حل درازمدت آن تشکیل احزاب مختلف است و راه حل کوتاه مدت آن میزهای گفت‌وگو می‌باشد که آن را راه می‌اندازیم و از دولت شروع خواهیم کرد.

وی افزود: ما اولین دولتی خواهیم بود که عذرخواهی می‌کند و استعفا در آن رواج پیدا می‌کند. ما اتوبوسی نمی‌آییم و اتوبوسی نخواهیم رفت تا مجددا منازعه ایجاد شود. من از همه افرادی که نظام و رهبری را قبول داشته باشند در جهت دولت فراگیر استفاده می‌کنم.

رضایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نقش وی در تغییر خدمت اجباری به خدمت حرفه‌ای اظهار داشت: رئیس‌جمهور، رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور نیز است و همه فرماندهان نظامی و وزرای خارجه کشور و دفاع نیز در آن حضور دارند و ما بحث سربازی را در آنجا مطرح می‌کنیم. البته تمام مسائل نظامی مربوط به ستاد کل نیروهای مسلح است که خود آن عضو شورای عالی است.

وی ادامه داد: ما طرح تبدیل خدمت اجباری به خدمت حرفه‌ای را در این شورا مطرح و به محضر مقام معظم رهبری می بریم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در خصوص روابط زن و مرد در جامعه اظهار داشت: من معتقد به آزادی حیا و تقویت ارزش‌های بنیادین حجاب در جامعه هستم و باید در این راستا کارهای زیربنایی انجام شود.

وی افزود: اینکه فردی برای پیروزی در انتخابات عکس یک زن را در تبلیغات جلوی 70 میلیون نفر بالا می‌برد، یک نوع حریم شکنی است. زن در فرهنگ ما نماد شرف، غیرت و فرهنگ ماست. من کاری به آن فرد و آن خانم ندارم ولی چه طور به خودمان اجازه می‌دهیم که این کار را انجام دهیم. اینها به سرچشمه‌های فرهنگ ما ضربه می‌زنند.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: من اعلام کرده‌ام 6 ماه تا یک سال مانده به فارغ‌التحصیل شدن دانشجویان شغلشان را تعیین می‌کنیم. این ایده آرمانی اما قابل اجراست. برای این کار دانشجویان زمان تحصیل دوره کارآموزی را طی خواهند کرد و به کارخانه‌ها برای بکارگیری این دانشجویان تسهیلات داده می‌شود.

رضایی در پایان با بیان اینکه این چهلمین حضورش در دانشگاه‌ها طی سه ماه اخیر است، گفت: کاندیداهایی که به دانشگاه‌ها نمی‌روند عوام‌فریبی می‌کنند و باید پاسخگوی دانشجویان باشند./فارس