سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

راه های آسان بچه مایه دار شدن در تهران!


«پولدار بودن» باحال است. حتی «بچه پولدار بودن» هم باحال است. حتی «حس بچه پولدار بودن» هم، ای، بدک نیست. حتی «بچه پولدار نمایی» هم چیزی از ارزش های شما کم نمی کند.





هفته نامه چلچراغ - محمد علی مومنی:
«پولدار بودن» باحال است. حتی «بچه پولدار بودن» هم باحال است. حتی «حس بچه پولدار بودن» هم، ای، بدک نیست. حتی «بچه پولدار نمایی» هم چیزی از ارزش های شما کم نمی کند. وصف العیش، نصف العیش است. می دانم آن صفحه RichKidsofTehran در اینستاگرام وول وولکی به جانتان انداخته ولی الان که دولت عدالت محور نداریم که بتوانید در یک شب تلپی بیفتید در گروه «بچه پولدارهای تهران».

فعلا تبلیغات کنید، آبروداری کنید. «بچه پولدارنمایی» کنید، بلکه دری به تخته بخورد، باز هم یک دولت عدالت محور بیاید، بقیه اش حل است. فعلا برای کاهش آلام شما و برای اینکه بتوانید جلو چهار نفر خودتان را پولدار جا بزنید، این دستورالعمل ها را مو به مو استعمال کنید.

راه های آسان بچه مایه دار شدن در تهران

1- تابلوبازی دربیاورید

یک صفحه اینستاگرام راه بیندازید. بعد یک جوری به یک شبکه ماهواره ای راپورت بدهید که ما بچه پولداریم که از آنها هم از خداخواسته خوراک تبلیغاتی شان جور بشود و صبح تا شب، شب تا صبح بگویند خبرتان را بگویند خبرتان!

فکر نکنید خودتان بگویید «پولداریم» تابلو و نادخ است. آدم این همه پول را که برای دل خودش جمع نمی کند!

برای شروع چندتا عکس از صفحه های دیگر کش بروید. شما که می خواهید یک شبه پولدار شوید یا پولدار جلوه کنید، باید به اصول کش رفتن مسلط باشید!

2- شلنگ آب را بگیرید به همه جا


یکی از نشانه های پولدار بودن مصرف بالای آب است. یک جوری که مامور آب وقتی می آید در خانه شما بگرخد و بپرسد: چه خبره توی این خراب شده؟

بعد شما با افتخار بگویید: مایه داریه دیگه.

مهم نیست که در طبقه پنجم آپارتمان زندگی می کنید. امروزه علم یک جور عجیب و غریبی پیشرفت کرده که آنجا هم می شود استخر داشت. البته که استخری در کار نیست ولی شیرهای آب را باز بگذارید که مصرف بالا برود. خوب آدم این همه آب را به جز برای استخر می خواهد چه کار؟

3- آسیاب به نوبت


اگر وجدانتان اجازه نمی دهد که قمپز در کنید و خودتان را بچه پولدار جا بزنید، کمپین فیسبوکی راه بیندازید. هزار نفر بشوید. دار و ندارتان را بگذارید روی هم، بعد هزار نفری یکی از این ساعت ها یا ماشین ها بخرید. چرخشی هر روز دست یکی باشد، هی عکس بگیرد (به اندازه سه سال عکس Share کردن) چون هزار نفر با سال های 365 روزه اینجوری می شود که هر سه سال یک بار یک روز این چیز میزهای مایه داری به هر کس می رسد. از اینکه در عمرتان هیچ روزی از اینها نداشته باشید که بهتر است.

4- همه چیزتان را نشان بدهید


یکی از شرط های اصلی این است که شما همه چیزتان را نشان بدهید. البته نه همه چیز. فقط همان چیزهایی که شریکی خریده اید. اگر نشان ندهید که دیگر چه بچه پولدار بودنی است؟ یواشکی نشان ندهید، درست و حسابی نشان بدهید!

راه های آسان بچه مایه دار شدن در تهران

5- لخت باشید

لخت بودن یکی از نشانه های مایه دار بودن است. هر چه لخت تر مایه دارتر. فقط به کمی مایه دار بودن بسنده کنید. مایه دار بودن هم حدی دارد. آدمی نباشید در هر موردی شورش را دربیاورد. بیش از حد که مایه دار جلوه کنید، خطر دارد. اگر می بینید لباس های موجود در بازار جلوی مایه دار جلوه کردن تان را می گیرد، بزنید جر بدهید یک بخشی از لباس را.

(فکر نکنید که من بی ادبم که از این حرف ها بزنم، لخت با فتحه یعنی «وارفته، بی حرکت»؛ خیلی بی ادبید! اصلا برچسب ابهام دار نوشتن به من نمی چسبد.)

6- آرامگاه پدر سیاست

اگر قرار است بچه پولدار باشید یا جلوه کنید، به شما چه ربطی دارد کی رییس جمهور است؟ کی وزیر فرهنگ و ارشاد است؟ کی یک تنه حداد عادل است؟! کی افشاگری می کند؟ (که اسمش را نبریم بهتر است) کی نمایده مجلس است؟

اینجور چیزها برای کسانی است که سرگرمی ندارند؛ روزنامه و کتاب می خوانند. آدم عاقل ماشین یک میلیاردی می خرد که بنشیند توی خانه کتاب بخواند؟

7- سینمای چند بعدی

یک زبانزد یا حتی زخم زبانی در فرهنگ مان داریم که می گوییم «فلانی باز فیلم دیده» شما هم بروید یک فیلم مایه داری ببینید. اگر سینمای چند بعدی هم باشد که چه بهتر. باورتان به بچه پولدار بودن تقویت می شود. حالا دیگران بگویند توهم یا بگویند «دلِ خجسته». از حسودی شان است!

8- به سازمان مدیریت مرحوم فحش بدهید

می خواهند دوباره این سازمان را راه بیندازند. این همه زحمت کشیدند که این سازمان زائد ریشه کن شود که این نفت برود سر سفره ها، سرمایه ها برود بیرون. آن سازمان گیر داده بود که این پول توی خزانه دولت باشد. می گفت پول دست مردم باشد تورم می شود. بهانه های قضاقورتکی بود. کارشناس های این سازمان برگردند، مو را که هیچ، پالم را هم از ماست می کشند. آن وقت یک شبه بچه پولدار شدن را در خواب هم نمی بینید. به جایش خواب کارشناسان آن سازمان را می بینید. پس اگر دوست دارید بچه پولدار بودن را تجربه کنید، اگر کاری از دستتان برنمی آید، فحش دادن را که بلدید بدهید!


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با بچه مایه دارای تهران !!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انکار بچه مایه‌دارهای تهران و رویش ناگزیر بچه مایه‌دارهای دیگر شهرها



اخبار,اخباراجتماعی,بچه مایه‌دارهای تهران


 اخبارا جتماعی  - انکار بچه مایه‌دارهای تهران و رویش ناگزیر بچه مایه‌دارهای دیگر شهرها

از اوایل مهرماه که رسانه‌های خارجی صفحه «بچه مایه‌دارهای تهران» در یکی از شبکه‌های اجتماعی را به عنوان استثنایی بر شیوه زندگی غالب مردم ایران مورد توجه قرار دادند، تا روزی که محتوای این صفحه حذف شد، روزهای زیادی نگذشت ولی خیلی زود روشن شده است که هر چقدر مسئولان قصد انکار واقعیت‌های این صفحه را داشته باشند ولی آن خود را در جایی دیگر نشان خواهد داد.

به گزارش «تابناک»، وبسایت ال‌مانیتور در دوم ماه میلادی اکتبر، توجه جهانی به پدیده‌ای خاص در ایران را کلید زد که تا چند روز مورد توجه بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت.

ال‌مانیتور با توجه به تصاویری از سلفی‌ها، پارتی‌های خانگی، اتومبیل‌های لوکس اروپایی، مردان و زنانی با پوشش‌های متفاوت در صفحه اینستاگرامی با عنوان «بچه مایه‌دارهای تهران» و با اشاره به تغییرات سریع در وضعیت و موقعیت اجتماعی و سیاسی عده‌ای در ایران در سال‌های اخیر مدعی شد که این تصاویر نشان‌دهنده زندگی افرادی خاص و در شرایطی است که عموم مردم در فشار تحریم‌های سخت اقتصادی غرب هستند، به نظر می‌رسد، به ‌رغم مشکلات اقتصادی و تورم وحشتناک ایران در سال‌های اخیر، ثروت نزد عده‌ای که در بازار سیاه و فساد اقتصادی دستی دارند، همواره در حال افزایش بوده است.

برخی از تحلیلگران اروپایی حتی پا را از این فراتر گذاشتند و مدعی شدند که این طبقه خاص در ایران قابل مقایسه با الیگارش‌های روسیه هستند که در پایان دوران شوروی از راه فساد به ثروت‌های افسانه‌ای دست یافتند.

برداشت مهم دیگر این بود که این واقعیت که تلاش برای فیلتر‌ اینستاگرام نتوانسته این جوانان خانواده‌های تازه به دوران رسیده را از دسترسی به اینستاگرام باز‌دارد، برای بیننده‌ این را تداعی خواهد کرد که ظاهرا همیشه راهی هست تا آن‌ها به هر چه دلشان می‌خواهد دست یابند. این تصاویر نشان می‌دهد، برای آن‌ها شکستن قوانین کشور نیز چندان اهمیتی ندارد!

موضوع وقتی که به رسانه‌های داخلی کشید و تقریبا همه رسانه‌های قابل اعتنای کشور به آن پرداختند، شکل جالب‌تری به خود گرفت. هر چه که رسانه‌ها به این موضوع پرداختند ولی تقریبا نه در بین مقامات دولتی، نه در بین نمایندگان مجلس و نه در بین دیگر صاحبان تریبون‌های عمومی که معمولا از کنار چنین مساله داغی به راحتی عبور نمی‌کنند، کسی پیدا نشد که در این باره موضع‌گیری کند.

حتی پلیس نیز که پیش از این با دستگیری گروهی که ترانه‌ای خارجی را بازخوانی کرده بودند، نشان داده بود قصد ندارد در برابر آن چه هنجارشکنی در فضای مجازی می‌داند سکوت کند، در برابر «بچه مایه‌دارهای تهران» سکوت کرد.

مدتی بعد محتوای این صفحه در اینستاگرام حذف شد. اگر چه نقش مسئولان در این اتفاق روشن نیست و حتی نمی‌توان در باره آن حدس و گمانی را مطرح کرد ولی اکنون دلیل روشنی وجود دارد که ثابت می‌کند انکار وجود «بچه مایه‌دارهای تهران» و یا پاک کردن صورت مساله با حذف محتوای صفحه آنها در اینستاگرام راه به جایی نخواهد برد، دلیل این ادعا پیدایش صفحه بچه مایه‌دارهای تبریز در اینستاگرام است و اگر در آینده این صفحه نیز از یاد برود، جایی دیگر در فضای مجازی وجود خواهد داشت که این فاصله به وجود امده اقلیتی کوچک و اکثریتی بسیار بزرگتر را فریاد کند.

حتی اگر چنین صفحاتی در فضای مجازی وجود نداشت، باز هم بسیاری از مردم این اختلاف و فاصله را با چشمان خود در دنیای واقعی می‌دیدند و لمس می‌کردند، حتی اگر بسیاری از مسئولان نخواهند ان را ببینند و یا این که آن را کم‌اهمیت شمارند.

مشاهده این اختلاف و سخن گفتن از آن البته به معنای مذموم شمردن ثروت و یا کار و تلاش سالم برای زندگی بهتر از دیگران نیست، بلکه موضوع، اختلاف طبقاتی نوظهوری است که بسیاری ان را نتیجه سیاست‌های اقتصادی سالهای اخیر و آشفتگی‌های ناشی از ان می‌دانند. اما نکته اصلی‌تر این است که انکار این واقعیت باعث از بین رفتن عواقب و آثار آن نخواهد شد.

 

 اخباراجتماعی  - تابناک