سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

راز چشمه حرم حضرت ابوالفضل (ع) +عکس


خواندن توضیحات شیخ عباس ۷۴ ساله، که ۳۶ سال خادم حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) بوده است، در مورد راز جریان آب در اطراف قبر علمدار کربلا خالی از لطف نیست.

باشگاه خبرنگاران: شیخ عباس ۷۴ ساله، که ۳۶ سال خادم حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) بوده، در مورد جریان آب دور قبر علمدار کربلا توضیحاتی داده است .

وی گفت: قبلا دو چشمه در سرداب مطهر وجود داشت که از ۴۰۰ سال قبل که آب لوله‌کشی نبود این آب مرتب می‌جوشید و از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می‌شد که مزه و طعم آن آب از بهترین آب معدنی امروز هم بهتر بود و آن سرداب پله داشت مردم می‌آمدند و از آن آب به عنوان تبرک استفاده می‌کردند که آب در تابستان خنک و در زمستان گرم بود.

راز چشمه حرم حضرت ابوالفضل (ع) +عکس

اما یک فرد از خدا بی‌خبر آمد به بهانه اینکه تَرَکی در دیوار حرم اباالفضل پیدا شده گفت، می‌خواهم آزمایش کنم این آب از کجا می‌آید و بعد آن دو چشم را کور کرد و هر چه تلاش کردند، آن دو چشمه احیا نشد.

اما بعد از دو ماه آب دوباره بالا آمد و به سرداب رسید و آن آب چشم‌های کور شده را شفا می‌داد.از ۵۰ سال قبل تا کنون این آب در یک سطح ثابت مانده و نه کم و نه زیاد می‌شود.

وی ادامه داد: شما به خوبی می‌دانید اگر آب به مدت ۱۰ روز در یک جا بماند گندیده می‌شود، اما این آب با وجود اینکه در ورودی آن بسته شده مانند گلاب می‌ماند و در اطراف قبر مطهر حضرت اباالفضل حلقه زده و همچنان بسیار تازه و معطر مانده است.

وی افزود: هم اکنون در بخش درب صاحب‌الزمان مرقد مطهر اباالفضل پنجره کوچکی قرار دارد که وصل به سرداب حرم است و اگر نگاه کنید از آن مرتب بوی گلاب می‌اید و این همان آبی است که متأسفانه خادمان کنونی در ورودی آن را و راه رسیدگی به سرداب را به روی زوار بسته‌اند.
این آب چند ویژگی دارد. اول اینکه اگرچه راکد است، هرگز رنگ و طعم آن از دست نرفته و گندیده نشده است.ویژگی دوم آن که سطح آب بالاتر از قبر مطهر آقا ابوالفضل(ع) است آب از دیواره دور قبر به داخل نفوذ نمی‌کند.


ویدیو مرتبط :
دفاع جانانه ی سربازان گردان حضرت ابوالفضل عباس سوریه از حرم حضرت زینب (س)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازیگر نقش «حضرت ابوالفضل»ع نقشش را به امام زمان (عج) تقدیم کرد+عکس



اخبار ,اخبار فرهنگی , بازیگر نقش حضرت ابوالفضل

 

 اخبار فرهنگی - بازیگر نقش «حضرت ابوالفضل»ع نقشش را به امام زمان (عج) تقدیم کرد+عکس

بازیگر نقش حضرت ابوالفضل (ع) در فیلم «رستاخیز» با بیان اینکه نقش شخصیت بسیار بزرگی را بازی کرده است، اظهار امیدواری کرد: توانسته باشد به خوبی نقش‌اش را اجرا کرده باشد.

او که اولین تجربه‌ی بازی‌اش را مقابل دوربین داشته است، بعد از نمایش فیلم «رستاخیز» در گفت وگویی با ایسنا گفت: همه ما علاقه ویژه‌ای نسبت به این شخصیت داریم و خوشحالم که این شانس را داشتم که بتوانم این نقش را بازی کنم. تنها خواست خدا بود و اگر بعد از این هم هیچ فعالیت بازیگری نداشته باشم، همین برایم کافی است.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی , بازیگر نقش حضرت ابوالفضل

 
وی که آماده حضور در نشست خبری فیلم شد با تقدیم نقشش به امام زمان (عج)، خاطرنشان کرد:‌ امیدوارم امام عصر (عج) از این نقش‌آفرینی راضی باشد.

 نمایش فیلم‌سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش با نمایش چهره‌ی حضرت ابوالفضل (ع) همراه شد.


صبح 16 بهمن ماه نمایش‌های سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در کاخ جشنواره‌ی فجر با نمایش فیلم «رستاخیز» آغاز شد، فیلمی که گفته می‌شود سرانجام با تایید برخی مراجع عظام توانست چهره‌ی حضرت ابوالفضل را نشان بدهد.


پیش از این در سریال «مختارنامه» اجازه داده نشد که چهره‌ی حضرت ابوالفضل به نمایش درآید.

اخبار فرهنگی - ایسنا