سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

راز جمجمه انسان های مرموز در پرو چیست؟


پیشتر جمجه‌های تغییر فرم یافته‌‌ای کشف شد که نشان از سنت عجیب آن زمان و پروسه‌ی دردناک تغییر شکل جمجمه‌ی کودکان داشت، اما انتشار نتایج بررسی DNA روی جمجمه‌های معروف به پاراکاس در پرو از منشاء غیر انسانی صاحبان آن خبر می‌دهد.

zoomit.ir - وحید خامسی: پیشتر جمجه‌های تغییر فرم یافته‌‌ای کشف شد که نشان از سنت عجیب آن زمان و پروسه‌ی دردناک تغییر شکل جمجمه‌ی کودکان داشت، اما انتشار نتایج بررسی DNA روی جمجمه‌های معروف به پاراکاس در پرو از منشاء غیر انسانی صاحبان آن خبر می‌دهد.

در افسانه‌های یهود از نژادی غول پیکر به نام نفیلیم نام برده شده که از پیوند خدایان و دختران انسان به وجود آمده بودند. حجم جمجمه‌های کشف شده در پرو ۲۵ درصد بزرگ‌تر و تا ۶۰ درصد سنگین‌تر از جمجمه‌ی انسان و فاقد خط جداری بین دو قطعه استخوان در جمجمه‌ی انسان است که نشان می‌دهد شکل غیر عادی آن‌ها از تغییر شکل یافتن در زمان رشد به وجود نیامده است. آیا وجود این نژاد منشاء سنت عجیب تغییر شکل جمجمه در انسان‌ها بوده است؟ نتایج بررسی DNA روی یکی از این جمجمه‌های چند هزار ساله کدهایی را نمایش می‌دهد که به هیچ کدام از موجودات شناخته شده تعلق ندارد. محققان صاحبان این جمجمه‌ها را نوعی موجود شبیه به انسان می‌دانند، تصور اینکه زمانی روی زمین غول‌هایی ۴ متری زندگی می‌کرده‌اند ترسناک به نظر می‌رسد. آیا افسانه‌هایی مانند جنگ جالوت و داوود از حقیقت ریشه می‌گیرد؟

جمجمه‌های پاراکاس

نتایج بررسی DNA جمجمه‌ های یافت شده در پرو نشان از منشاء غیر انسانی دارد

Paracas شبه جزیره‌ای بیابانی واقع در استان پیسکو در منطقه‌ی اینکاها در ساحل جنوب پرو است. در سال ۱۹۲۸ خولیو تلو باستان شناس مشهور پرویی در این منطقه کشفی شگفت انگیز انجام داد، گورستانی از بقایای شبه انسان‌هایی عجیب با جمجمه‌هایی درازتر از هر نژاد شناخته شده‌ای از بشر. تلو بیشتر از ۳۰۰ جمجمه را کشف کرد، به اعتقاد باستان شناسان قدمت این جمجمه‌ها به سه هزار سال پیش باز می‌گردد. این بقایا به جمجمه‌های پاراکوس مشهور شده‌اند. باستان شناسان تغییر فرم در جمجمه‌های کشف شده در آمریکای جنوبی را ناشی از سنتی شبه مذهبی می‌دانند که طی آن جمجمه‌های کودکان را بین صفحاتی قرار می‌دهند تا اگر فرد زنده بماند جمجمه‌ای دراز پیدا کند.

نتایج بررسی DNA جمجمه‌ های یافت شده در پرو نشان از منشاء غیر انسانی دارد
ومیان آمریکای جنوبی جمجمه‌ی کودکان را با بستن صفحاتی چوبی تغییر شکل می‌دادند

اما به نظر می‌رسد ممکن است جمجمه‌های پاراکاس بر اثر عوامل بیرونی به این شکل در نیامده باشند، اگرچه وزن و حجم بیشتر آن‌ها نیز نمی‌تواند ناشی از پروسه‌ی بدشکل شدن باشد؛ همچنین به جای دو استخوان آهیانه در انسان، جمجمه‌ی این موجودات تنها از یک استخوان آهیانه تشکیل شده است. این‌ها ویژگی‌هایی هستند که به صورت فیزیکی نمی‌توان بر جمجمه تحمیل کرد.

آیا جمجمه‌ها متعلق به نفیلیم افسانه‌ای است؟

نتایج بررسی DNA جمجمه‌ های یافت شده در پرو نشان از منشاء غیر انسانی دارد

یافته‌های جدید در مورد این جمجمه‌ها بسیار هیجان انگیز است اما محققان برای نتیجه گیری در مورد منشاء این جمجمه‌ها بسیار محتاط عمل می‌کنند و تا زمانی که تمام شواهد به دست آمده بررسی شود نظر قطعی نمی‌دهند. بررسی mtDNA بر روی نمونه‌ی شماره‌ی 3A از این جمجمه‌ها جهشی را نشان می‌دهد که در هیچ گونه‌ای از انسان‌، پستانداران یا حیوانات دیده نشده است. این نتایج هنوز ناقص است و مراحل زیادی برای بازیابی کامل DNA باید انجام شود، اما قطعات کامل شده نشان می‌دهند که جمجمه‌ها متعلق به موجودی بسیار متفاوت از انسان تبارهای پنیسووا، هومو سپینس یا نئاندرتال‌ها است. پیش از این نیز نتایج بررسی DNA روی نمونه‌ای از موی قرمز رنگ به دست آمده از آن‌ها، ماهیت غیر انسانی یا حداقل نه کاملاً انسانی این موجودات را مطرح کرده بود. بی‌شک به دست آمدن شواهدی از موجودات عجیبی که تنها تا چند هزار سال پیش در کنار انسان‌های امروزی زندگی می‌کرده‌اند از نقاط تاریک زیادی در تاریخ بشر خبر می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
تفاوت انسان با دیو (ساختار جمجمه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف انسان‌هایی با جمجمه عجیب در پرو


سال 1928 میلادی باستان‌شناس بومی پرو به نام جولیو تِلو بیش از 300 جمجمه‌ی عجیب انسانی را در یک سیستم قبر پیچیده واقع در شبه‌جزیره‌ی بیابانی پاراکاس، در سواحل پرو، کشف کرد.

وبسایت باشگاه خبرنگاران: سال 1928 میلادی باستان‌شناس بومی پرو به نام جولیو تِلو بیش از 300 جمجمه‌ی عجیب انسانی را در یک سیستم قبر پیچیده واقع در شبه‌جزیره‌ی بیابانی پاراکاس، در سواحل پرو، کشف کرد.

دانشمندان می‌گویند این جمجمه‌ها افراطی‌ترین نمونه از جمجمه‌های «مطوّل» است که تا به امروز کشف‌شده‌اند. «مطوّل کردن جمجمه» درواقع یک فرایند تغییر شکل جمجمه است که در گذشته بسیاری از فرهنگ‌های بومی منطقه با کمک دو قطعه چوب و برای محدود کردن پیشانی نوزادان انجام می‌دادند.
 
جمجمه‌های عجیب انسانی با DNA غیرانسانی + تصاویر

اما طرفداران «تئوری توطئه» با استناد به یافته‌های حاصل آزمایش دی اِن اِی می‌گویند رسیدن به‌اندازه‌ی این جمجمه‌ها برای انسان امکان‌پذیر نیست. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهند این جمجمه‌ها منشأ انسانی ندارند زیرا در دیگر نمونه‌ جمجمه‌های تغییریافته، چنین تغییر اندازه در وزن یا حجم جمجمه دیده نشده است. هرچند، اگر این مسئله صحت داشته باشد، نتایج آزمایش‌ها ثابت نکردند که جمجمه‌ها متعلق به یکی از اجداد اولیه بشر نیستند.

طبق وب‌سایت «کانسپیریسی کِلاب» نتایج دی اِن اِی بسیار جالب است و می‌تواند تصور امروز ما درباره‌ی درخت تکامل بشر را متحول کند. ازآنجایی‌که این جمجمه‌ها 25 درصد بزرگ‌تر و 60 درصد سنگین‌تر از جمجمه‌های یک انسان معمولی‌اند، محققان قویاً باور دارند آن‌ها از طریق محدود کردن جمجمه به وجود نیامده‌ و در مقایسه با جمجمه‌ی انسان معمولی به لحاظ ساختاری دارای یک صفحه‌ی جداری هستند.

برین فورستر، مدیر موزه‌ی تاریخ پاراکاس، نمونه‌هایی از مو، پوست، دندان و استخوان 5 جمجمه را برای انجام آزمایش ژنتیک ارسال کرد. طبق اظهارات آقای فورستر، درباره‌ی منشأ این جمجمه‌ها چیزی به آزمایشگاه ژنتیک گفته نشد تا نتایج تحت تأثیر آن قرار نگیرند. آقای فورستر می‌گوید: دی اِن اِی میتوکوندری تحولاتی را نشان می‌دهد که در هیچ بشر، انسان‌های اولیه یا هیچ نوع حیوانی دیده نشده است و این تحولات حاکی از این مسئله‌اند که ما با گونه‌ی کاملاً جدیدی از موجودات انسان گونه سر مواجه هستیم؛ گونه‌هایی که با ناندرتال ها و انسان‌های تبار دنیسووا تفاوت بسیاری دارند.
 
جمجمه‌های عجیب انسانی با DNA غیرانسانی + تصاویر

به گفته یکی از محققین ژنتیک «صاحبان جمجمه‌های پاراکاس آن‌قدر به لحاظ زیستی با گونه‌ی انسانی تفاوت دارند که نمی‌توانستند با انسان‌ها زادوولد داشته باشند». وی ادامه می‌دهد: مطمئن نیستم که بتوان جمجمه‌های پاراکاس را در زیرشاخه درخت تکامل بشر جای داد.

جمجمه‌های عجیب انسانی با DNA غیرانسانی + تصاویر