سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

«دیوار نامهربانی» در آمریکا +عکس


در ایالت ایندیانا واقع در کشور امریکا دو جعبه به عنوان پناهگاه امن برای کودکان ناخواسته تعبیه شده است.

وبسایت مجله مهر: ایالت ایندیانا در اقدامی متفاوت «جعبه نوزاد» طراحی کرده تا مادرهایی که به صورت ناخواسته باردار شده‌اند و توانایی نگهداری از آن‌ها را ندارند، بتوانند بچه‌ها را در این جعبه‌ها قرار دهند تا ماموران از آن‌ها نگهداری کنند.

مونیکا کلسی، آتش‌نشان داوطلب و بنیان‌گذار این جعبه‌ها در این باره می‌گوید: «تاکنون دو پناهگاه امن در یک ایستگاه‌ آتش‌نشانی در ایالت ایندیانا ساخته شده و به عنوان یک ابتکار تازه برای مادرانی است که در موقعیت‌های حساس و بحرانی هستند و نمی‌دانند با بچه‌های ناخواسته‌ای که متولد شده، چه‌کار کنند. خود من در سال ۱۹۷۳ نوزادی را رها کرده بودم و با اینکه این کار بر اساس قوانین پناهگاه امن بوده، اما همیشه نگران بچه‌ام بوده‌ام.»

«دیوار نامهربانی» در آمریکا +تصاویر

قانون پناهگاه امن برای مادرانی است که نوزادان تازه متولد شده‌ای دارند که نمی‌خواهند و نمی‌توانند از آن‌ها نگهداری کنند و بر اساس این قانون می‌توانند نوزادشان را در ایستگاه‌های آتش‌نشانی، پلیس و بیمارستان رها کنند و کسانی هم که این بچه‌ها را پیدا می‌کنند، آن‌ها را به مراکزی می‌سپارند تا شرایط نگهداری خوبی برای‌شان وجود داشته باشد.

به دلیل وجود این قانون شاید طبیعی به نظر برسد که یک روز وقتی کسی وارد ایستگاه پلیس می‌شود، نوزادی را ببیند که تنها در گوشه‌ای افتاده و گریه می‌کند. مونیکا هم برای این‌که خطرهای احتمالی را کاهش دهد، این جعبه‌ها را طراحی کرده است و هفته قبل اولی و به تازگی دومین جعبه را در دیوار آنش‌نشانی جای داده است.

«دیوار نامهربانی» در آمریکا +تصاویر

نحوه کار این جعبه‌ها هم به شکلی است که وقتی در آن باز و دوباره بسته می‌شود، قفل می‌شود و همچنین در آن دستگاه تهویه هوا و تنظیم کننده دما وجود دارد، در همین حین به دلیل حرکت‌های نوزاد و وجود سنسور حساس به حرکت، مرکز کمک‌های پزشکی و آتش‌نشانی خبردار می‌شود و مامورین برای بردن کودک حاضر می‌شوند.

مونیکا می‌گوید که از ایالت‌های دیگر تماس‌هایی داشته که از او درباره این جعبه و نحوه کارکردش می‌پرسند و این مشخص می‌کند که در دیگر منطقه‌ها هم دوست دارند چنین جعبه‌هایی راه بیفتد تا امکان خوبی برای رشد کودکان ناخواسته به وجود بیاید. او حتی به دنبال برنامه ریزی‌هایی است که بتواند ۱۰۰ جعبه را در نقاط مختلف ایالت بسازند.

«دیوار نامهربانی» در آمریکا +تصاویر

او همچنین معتقد است که این جعبه‌ها آخرین راه چاره این مادران است و حالا که این کار مورد توجه قرار گرفته است، سعی می‌کند برنامه‌هایی را برای مادران داشته باشد تا بتوانند بچه‌های‌شان را بزرگ کنند.


ویدیو مرتبط :
دیوار آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردم مصر روی دیوار سفارت آمریکا +عکس


مسلمانان مصر در اعتراض به ساخت فیلمی اهانت‌آمیز به پیامبر اکرم(ص) در آمریکا، با بالا رفتن از دیوارهای سفارت این کشور در قاهره، پرچم آمریکا را پایین کشیدند. تابناک: