سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

دیواری که میگه دوستت دارم



 

 

دیواری که میگه دوستت دارم

 

در یكی از محله‌های مركزی شهر پاریس، دیواری وسیع جا خوش كرده است كه سرامیك‌هایی لاجوردی تنش را پوشانده‌اند و روی آن با 300 زبان زنده دنیا بیش از هزار بار به رنگی سپید نوشته شده است: «دوستت دارم».

سهم ما ایرانی‌ها هم، دو تا از آن دوستت دارم‌هاست كه یكی از آنها بالای دیوار قرار گرفته است و دیگری تقریبا در مركزش.

دوستت دارم‌های ایرانی جای خوبی قرار گرفته‌اند و چشم هر گردشگری دست‌كم یك بار آنها را می‌بیند،

(تو تصاویری که براتون گذاشتم مشخصه ) شاید به این دلیل كه خط ایرانی زیباست،

شاید هم به این خاطر كه ما ایرانی‌ها به عاشقی معروفیم.


ما عشق را نسل به نسل در روح یادگاری‌های‌مان دمیده‌ایم، عشق اگر نبود، هنرهایمان ماندگار نمی شد

ادبیاتمان شكل نمی‌گرفت و بناهای تاریخی‌مان استوار نمی‌ماند،

و شاید اصلا ایرانی هم وجود نداشت چه، عشق، به همه آنها كه به آن باور دارند، طعم جاودانگی می‌چشاند.

آن كه این دیوار را بنا كرده، حتما می‌دانسته است كه بازدیدكنندگانش، «دوستت دارم» را به همه زبان‌های دنیا نمی‌دانند،

اما مطمئن بوده است كه جادویی در این چند كلمه نهفته است كه حتی بدون فهمیده شدن معنایش، چشم‌ها را می‌نوازد.

غرضم از نوشتن ماجرای دیوار دوستت دارم این نیست كه بگویم ما ایرانی‌ها هم به دیواری مانند آن نیاز داریم، هر چند كه اگر آن را داشتیم، دلمان خوش‌تر بود،

اما حرفم این است كه شهر ما، به پایتخت ایرانی‌های عاشق نمی‌ماند، اینجا شهری است كه دیوارهایش «دوستت دارم» را فریاد نمی‌زنند،

شهری كه «دوستت دارم» را كم دارد.و اینکه ما دوست داشتن همدیگر را فراموش کردیم.

 

دیواری که میگه دوستت دارم

 

 

دیواری که میگه دوستت دارم

 

 

دیواری که میگه دوستت دارم


شاد باشید و همدیگررا دوست داشته باشید
دوستتون دارم


ویدیو مرتبط :
تقلیدصدای خوانندگان- آهنگ فارسی و هندی دوستت دارم دوستت دارم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دوستت دارم با تمام تفاوت ها



 

 

دوستت دارم با تمام تفاوت ها

 

چرا فکر می کنید تفاوت ها و اختلاف سلیقه ها ، مخلّ آرامش در زندگی زناشویی هستند ؟ آیا شناخت ، از دل همین تفاوت ها حاصل نمی شود ؟ مگر نمی گویند "در سفر باید همدیگر را شناخت " ! مگر منظور از سفر، تغییر شرایط و ایجاد تفاوت ها نیست ؟ چه سفری بهتر از زندگی زیر یک سقف با فردی که با شما متفاوت است ؟ چه لذتی بالاتر از خلق تفاهم و کشف روابط ریاضی وار و چند مجهولی ! چه پازلی زیباتر از چیدن قوانین "۱۸۰ درجه متفاوت " کنار هم و ساختن قانون تفاهم و همدلی !

 

 

این راهکارها به شما کمک خواهد کرد تا عشق را زندگی تان بسازید.

 

۱ - هر کدام از آدم ها ، راهی مخصوص به خود برای نفوذ دارد . هیچ دو آدمی مثل هم نیست . در سالهای اولیه ی آشنایی با همسرتان ، بی وقفه و شبانه روز سعی کنید این راه جادویی را برای نفوذ در دل همسرتان کشف کنید !

 

۲- روزهایی وجود دارد که همسرتان مثل همیشه شاداب و سرحال نیست . در این روزها بیشتر از قبل او را به حال خود واگذارید . مستقیم و بی حاشیه علت کسل بودنش را نپرسید . سعی کنید با یادآوری توانایی هایش به او عزت نفس دهید . مدام افکار و احساساتش را تحسین کنید ، هرچند خیلی هم با آنها موافق نیستید .

 

۳- هنگامی که یک نفربهانه گیری می کند و جرو بحث را آغاز می کند ، یعنی عزت نفسش کم شده . انسانها در این شرایط اغلب حرف های منطقی و دلچسبی نمی زنند . سعی نکنید با حرف های منطقی و استدلالی جواب بی منطقی هایش را بدهید . با سعه ی صدر و بزرگواری به او عزت نفس بدهید . مطمئنا از حرف های بچگانه اش پشیمان خواهد شد .

 

فکر نکنید با فاکتور گرفتن از خواسته هایتان به زندگی خدمت کرده اید ؛ چون این نیاز در نهاد شما وجود دارد و تا برطرف نشود یا با صحبت و همدلی قانع نشود ، دست از سرتان برنمی دارد .

 

۴- در زندگی بیشتر از آنکه به دنبال ارتباطات کلامی با همسرتان باشید ، به دنبال ارتباطات غیر کلامی بگردید ؛ زیرا بیشترین ارتباطات مثبت انسان از طریق «پیام‌های غیرکلامی» صورت می‌گیرد .بیشتر اهل عمل باشید تا حرف . دوست داشتن خود را عملا نشان دهید ؛ هرچند به هیچ وجه نباید از ابراز محبت زبانی هم غافل شد .

 

۵- در هیچ جای زندگی به دنبال اثبات حقانیت خود نباشید . اینکه :"من بهتر از تو می گویم "یا "اگر حرف مرا گوش می دادی موفق می شدی" . تمام اینها به منزله ی سرزنش طرف مقابل است . در این حالت است که همسرتان ناخودآگاه شنوایی اش را از دست می دهد و صمیمیت ها کمرنگ می شود .

 

۶- خواسته ها و انتظارات معقولتان را به همسرتان بگوئید . فکر نکنید با فاکتور گرفتن از خواسته هایتان به زندگی خدمت کرده اید ؛ چون این نیاز در نهاد شما وجود دارد و تا برطرف نشود یا با صحبت و همدلی قانع نشود ، دست از سرتان برنمی دارد . هیچ چیز بهتر از حرف زدن و ردوبدل کردن انتظارات نیست . مدعی خواسته هایتان نباشید ولی از مطرح کردنش هم نهراسید . مطمئن باشید اگر شرایط هموار باشد ،همسرتان از برآوردن نیازهایتان خوشحال می شود . البته شرایط را به گونه ای ترتیب دهید که اگر همسرتان نتوانست خواسته ی شما را برطرف سازد ،‌ بتواند با زبانی گرم و صمیمی آن را به شما بگوید ؛ که اگر نگوید و در معذوریت بیافتد ، سیستم فکری اش مختل می شود و بهانه گیری می کند و حرف های کهنه را مرور می کند و ...

دوست داشتن خود را عملا نشان دهید ؛ هرچند به هیچ وجه نباید از ابراز محبت زبانی هم غافل شد .

 

۷- شما نمی توانید ظرف ۲ تا ۳ سال ، شخصیت شکل گرفته در ۲۰ تا ۳۰ سال را مطابق میل خود سازید . اصلا این کار از انسانیت به دور است ؛ چون هرکس هر چه هست و هرچه می خواهد باشد ، بودنش را دوست دارد و در مقابل تغییر اجباری واکنش نشان می دهد . بیشتر از آنکه به دنبال تغییر در همسرتان باشید ، به دنبال تغییر در خودتان باشید . در این حالت مطمئن باشید طرف مقابل هم تغییر خواهد کرد .

 

۸- اگر به دنبال آرامش هستید ، یادآوری خاطرات تلخ و دردآور را در ذهنتان ممنوع کنید ! هیچ جذام و سرطانی بدتر از ذهن مملوء از خاطرات مغشوش و زجرآور و کسل کننده نیست . آنقدر بهشان فکر نکنید تا از هجوم و غلبه بر ذهنتان خسته شوند . بگذارید پیروز این میدان شما باشید . به روزی برسید که اگر خواستید هم نتوانید لحظه ای از آن روزها را به خاطر آورید . اگر هم که به دنبال آرامش نیستید و می خواهید ذره ذره مغزتان را چکش خوری کنید ، هرروز، روزی سه بار، از سیر تا پیاز خاطرات دردآورتان را مرور کنید !

 

۹- به همدیگر اعتماد داشته باشید ! هیچ چیز ویرانگرتر از بی اعتمادی و رسوخ شک و تردید در ستون های روابط زناشویی نیست . سعی کنید با صداقت و روراستی این ستون ها را خراب نکنید ، که اگر خراب شد ، پابرجا کردنش بسیار دشوار است .

 

۱۰- شریک زندگی تان را با وجود تمام تفاوت ها و رفتارهایی که نمی پسندید ، بپذیرید ! نه اینکه او را بپذیرید و دوست بدارید ، با هزاران شرط و اگر و اما و .... تنها در این صورت است که "عشق" به سراغتان می آید و لذت از زندگی را به شما هدیه می دهد .

 

این اصل را فراموش نکنید که ازدواج ، برای رسیدن به تکامل است و باید رفتارهای نامناسب و به دور از موازین اخلاقی در روابط زناشویی حذف شود ، ولی حذف و رفع این شرایط ، منوط به دانستن اصول پیچیده ای است که اگر به خطا صورت گیرد ، نه تنها موثر نمی افتد ، بلکه هزاران هزار درجه بدتر هم می شود . پس بیاموزید و درست عمل کنید ، تا بیشتر از همه خودتان از زندگی لذت ببرید و به آرامش برسید .

tebyan.net