سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

«دهکده عمودی» در سنگاپور +عکس


"دهکده عمودی" در سنگاپور قرار دارد که به عنوان ساختمان سال جهان نام برده شده است و می تواند پایانی برای نسل بلوک های برجی باشد.

 صبح بخیر: یک "دهکده عمودی" هوشمندانه در سنگاپور به تازگی در جشنواره جهانی معماری سال 2015، عنوان ساختمان سال جهان را از آن خود کرده است. شبکه ای از بلوک های آپارتمانی افقی - با نام در هم بافته شده و مشبک - به عنوان یکی از مهم ترین پیشرفت های مسکونی بلند پروازانه در تاریخ سنگاپور مورد تحسین قرار گرفته است.

بیشتر خانه سازی ها در این شهر به صورت عمودی و با هدف صرفه جویی در فضای زمین است که منجر به ایجاد یک افق ناخوشایند پر از بلوک های برجی است. اما بلوک های مشبک که در ترتیبات شش تایی و در زوایای یک هشت ضلعی روی هم قرار گرفته اند، یک تصور زیبا از فضا و سیالیت را ایجاد کرده اند. مدیر جشنواره پائول فینچ (Paul Finch) در ستایش این پروژه گفت: " این سیستم مشبک با مثالی جسورانه از تفکر معماری معاصر، فروزان کننده دنباله معماری است. این پروژه یک راه جایگزین تفکر در مورد توسعه خانه سازی را به طور متفاوت از ساختن انبوهی از برج های مسکونی ارائه کرد است. " طراحی این ساختمان، همچنین به خاطر کار روی طبیعت برای ایجاد فضاهای زندگی در هم تنیده شده با محیط زیست طبیعی مورد تحسین قرار گرفته است. این ساختمان که توسط OMA/Buro Ole Scheeren طراحی شده است. همچنین هشتمین جایزه سالانه در جشنواره ای که در سنگاپور برگزار شده بود را از ان خود کرد. این طرح مجبور بود تا با لیست کوتاهی از ساختمان های طراحی شده در سراسر جهان رقابت کند - که هر کدام برنده ای در رده خود هستند - تا به عنوان برتر در فینال رقابت ها دست یابد.

این جشنواره به مدت 4 سال در این شهر برگزار شد اما برای دوره 2016 به برلین نقل مکان خواهد کرد.





































ویدیو مرتبط :
دهکده شش ضلعی عمودی در سنگاپور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دهکده عمودی Hyperions در هند +عکس


معمار بلژیکی به نام Vincent Callebaut با Hyperions همچنان به بهبود سبک متمایز خود از معماری پایدار مربوط به آینده ادامه می دهد.

وبسایت techera.ir: معمار بلژیکی به نام Vincent Callebaut با Hyperions همچنان به بهبود سبک متمایز خود از معماری پایدار مربوط به آینده ادامه می دهد. به گفته ی این معمار، معماری این بنا که از برج های چوبی متصل به هم ساخته می شود –”دهکده ی چوبی”- به صورتی است که از چیزی که تصور آن را می کنید، قابل تحمل تر خواهد بود و تا سال ۲۰۲۲ در نزدیکی دهلی نو، هند ساخته می شود.

دهکده عمودی Hyperions در هند

به گفته ی این معمار، معماری این بنا که از برج های چوبی متصل به هم ساخته می شود –"دهکده ی چوبی"- به صورتی است که از چیزی که تصور آن را می کنید، قابل تحمل تر خواهد بود و تا سال ۲۰۲۲ در نزدیکی دهلی نو، هند ساخته می شود.

دهکده عمودی Hyperions در هند

Hyperions زبان طراحی معمول Callebaut را دنبال می کند و شکل خمیده ی آن برای هرکسی که با معماری های قبلی او آشنا باشد، قابل تشخیص است. این پروژه شامل ۶ برج مخلوط ۳۶ طبقه ای است.

دهکده عمودی Hyperions در هند
به گفته ی Callebaut این برج فضای سبز گسترده ای به نمایش می گذارد و ساکنان این برج می توانند سبزیجات و گیاهان را در بالکن، روی نمای ساختمان، پشت بام و در گلخانه های ویژه پرورش دهند.


فضای داخلی این برج برای آپارتمان های با اندازه های مختلف، مسکن دانشجویی، مناطق اجتماعی و فضاهای اداری در نظر گرفته شده است. مبلمان این برج از مواد طبیعی و بازیافتی ساخته شده و شبکه ای از پل های معلق در آسمان برای آن در نظر گرفته شده که به ساکنین این ساختمان این امکان را می دهد که بین برج ها رفت و آمد کنند.

دهکده عمودی Hyperions در هند
هرچند در نگاه اول اینگونه تصور می شود که این برج از چوب (چوب های جنگل دهلی) ساخته شده ولی لازم به ذکر است که در ساختار این برج از جمله فونداسیون آن، از بتن و فولاد هم استفاده شده است.


این تکنولوژی و طراحی کم نظیر و پایدار Hyperions قابل توجه و پیچیده است. برخی از ویژگی های قابل توجه این برج شامل توربین های بادی و پانل های خورشیدی تولید برق است که بر روی نمای این برج کار شده است و آب باران را ذخیره می کند و دوباره از آنها استفاده می نماید. با این وجود هنوز هیچگونه آمار و ارقامی مربوط به اندازه و یا بهره وری این تکنولوژی سبز در این مراحل اولیه در اختیار نیست. اما Callebaut این وعده را داده است که پایان کار این برج در سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

دهکده عمودی Hyperions در هند

دهکده عمودی Hyperions در هند

دهکده عمودی Hyperions در هند