سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

دهانه آتشفشان ها را از نزدیک دیده اید؟


آتشفشان روزنه‌ای در سطح زمین است که سنگ‌های گداخته، خاکستر و گازهای درون زمین از آن به بیرون فوران می‌کنند. فعالیت آتشفشانی با برون‌افکنی صخره‌ها، با گذشت زمان باعث پیدایش کوه‌های آتشفشانی بر سطح زمین می‌شود.

آتشفشان روزنه‌ای در سطح زمین است که سنگ‌های گداخته، خاکستر و گازهای درون زمین از آن به بیرون فوران می‌کنند. فعالیت آتشفشانی با برون‌افکنی صخره‌ها، با گذشت زمان باعث پیدایش کوه‌های آتشفشانی بر سطح زمین می‌شود. آتشفشان‌ها معمولاً در نقاطی یافت می‌شوند که ورقه‌های زمین‌ساخت، همگرایی یا واگرایی دارند.





ویدیو مرتبط :
دهانه ی زیبای آتشفشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت زیبای لحظه وقوع رعدوبرق در دهانه آتشفشان +تصاویر



طبق اظهارات دانشمندان موسسه مطالعات زمین‌شناسی آمریکا، صاعقه در اثر فعالیت‌های آتش‌فشانی به نام طوفان‌های کثیف یا صاعقه آتش‌فشانی به وقوع می‌پیوندد.

پارک ملی آتش‌فشان‌های هاوایی همیشه به خاطر مناظر رعب انگیزش معروف بوده است اما این بار جان میکانِ عکاس در مقایسه با دیگر بازدیدکنندگان روز خاصی را در این منطقه تجربه کرده است. او در روزی که مهیب‌ترین صاعقه‌های وحشتناک در طی 14 سال گذشته در این پارک اتفاق افتاد، قدم به آجا گذاشت. به گفته این عکاس، وی حتی جرئت خارج شدن از اتومبیلش را نداشت اما چون می‌دانست احتمالاً هرگز دوباره چنین فرصتی برایش تکرار نخواهد شد، بنابراین دل به دریا زد و صحنه ای را ثبت کرد که به قول خودش «فقط یک‌بار در زندگی» رخ می‌دهد.

طبق اظهارات دانشمندان موسسه مطالعات زمین‌شناسی ایالات‌متحده، صاعقه در اثر فعالیت‌های آتش‌فشانی به نام طوفان‌های کثیف یا صاعقه آتش‌فشانی به وقوع می‌پیوندد.

اخبار , اخبار گوناگون,رعدوبرق در دهانه آتشفشان ,تصاویری از وقوع رعدوبرق در دهانه آتشفشان

اخبار , اخبار گوناگون,رعدوبرق در دهانه آتشفشان ,تصاویری از وقوع رعدوبرق در دهانه آتشفشان

 

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران