سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

دلیل سوراخ بودن پنیر سوئیسی چیست؟!


چرا پنیر سوئیسی سوراخ سوراخ است؟! این سئوالی است که سالیان سال است مطرح بوده و حالا دانشمندان سوئیسی ادعا می‌کنند دلیل علمی این پدیده را یافته‌اند:

نوچه - آرزو مقدس: چرا پنیر سوئیسی سوراخ سوراخ است؟! این سئوالی است که سالیان سال است مطرح بوده و حالا دانشمندان سوئیسی ادعا می‌کنند دلیل علمی این پدیده را یافته‌اند: آن‌ها معتقدند ذرات ریز یونجه که در شیر می‌افتند، دلیل اصلی پدیده‌ی سوراخ شدن پنیر سوئیسی هستند. تا پیش از این گمان می‌شد این حفره‌ها در اثر گاز دی‌اکسید کربنِ آزاد شده توسط باکتری‌ها به وجود می‌آیند که ظاهراً این‌طور نیست.

دلیل واقعی سوراخ بودن پنیر سوئیسی چیست؟!

 تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که میزان سوراخ‌های پنیر سوئیسی طی ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر که ماشین‌های شیردوشی جایگزین سطل‌های معمولی شده‌اند، کاهش بسیاری داشته است؛ چرا که این دستگاه‌های جدید تا حد زیادی مانع ورود عوامل موجود در محیط مانند ذرات یونجه به ظرف‌های شیر می‌شوند.

دلیل واقعی سوراخ بودن پنیر سوئیسی چیست؟!

البته سئوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که چرا تنها پنیر سوئیسی و نه پنیرهای دیگر نقاط جهان به این حالت دچار می‌شوند؟ آیا این احتمال وجود دارد که کشاورزان و دامداران سوئیسی تنها کسانی بوده‌اند که همواره مقادیر فزاینده‌ای از یونجه در پنیرشان وجود داشته است؟ پاسخ این سئوال‌ها هر چه باشد، آزمایشات انجام شده توسط این محققین نشان می‌دهد که با افزایش مقدار یونجه‌ی موجود در شیر، تعداد سوراخ‌های موجود در پنیر هم افزایش می‌یابند پس احتمال این که معمای سوراخ‌های پنیر سوئیسی بالاخره حل شده باشد بسیار بالاست!


ویدیو مرتبط :
دلیل قانع کننده پسر بامزه برای سوراخ سوراخ بودن استقلال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشتباه عجیب داور آلمانی به دلیل سوراخ بودن تور دروازه



 اشتباه داور آلمانی دیدار هوفن هایم و لورکوزن

در دیدار هوفن هایم و لورکوزن صورت گرفت
اشتباه عجیب داور آلمانی به دلیل سوراخ بودن تور دروازه

در دیدار تیم های هوفن هایم و بایرلورکوزن سوراخ بودن تور دروازه باعث شد تا داور ضربه به بیرون رفته کیسلینگ را گل اعلام کند.

به گزارش فارس، در دیدار تیم های هوفن هایم و بایرلورکوزن در پیکارهای بوندس لیگا داور آلمانی این دیدار ضربه کیسلینگ را در اقدامی عجیب و اشتباه گل اعلام کرد.

این ضربه از کنار دروازه به بیرون رفته بود اما به دلیل سوراخ بودن تور دروازه به درون دروازه بازگشت و فیلیکس بریش این ضربه را گل اعلام کرد.

در نهایت لورکوزن این بازی را با نتیجه دو بر یک به شود خود پایان داد.

نکته جالب این بود که کیسلینگ نسبت به ثمر نرسیدن این ضربه ابراز ناراحتی کرد؛ اما وقتی دید که داور اعلام گل کرده است به همراه سایر هم تیمی های خود به خوشحالی پرداخت./فارس