سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

دقیق‌‌ترین عکس از عامل سکته قلبی


این نمای سورئالیستی از ساختار لخته خون، برنده امسال رقابت سالیانه بنیاد قلب بریتانیا شد. لخته خون عامل اصلی حمله قلبی و سکته قلبی در جهان به شمار می‌رود.

خبرآنلاین: این نمای سورئالیستی از ساختار لخته خون، برنده امسال رقابت سالیانه بنیاد قلب بریتانیا شد. لخته خون عامل اصلی حمله قلبی و سکته قلبی در جهان به شمار می‌رود.
 
این تصویر نمای نزدیک را فریزر مکری، عضو هیئت‌علمی دانشگاه لیدز انگلیس و به کمک میکروسکوپ الکترونی تصویربردار تهیه کرده و رنگ‌های به‌کاررفته در آن کاذب است.
 
زمینه خاکستری‌رنگ ساختار خود لخته را نشان می‌دهد و گوی‌های رنگی برای آشکار کردن برخی جزئیات درون ساختار به آن اضافه شده‌اند. گلبول‌های قرمز به رنگ سرخ، پلاکت‌ها به رنگ فیروزه‌ای و انواع مختلف گلبول‌های سفید خون به رنگ‌های ارغوانی، آبی، سبز و زرد به نمایش درآمده‌اند.
 
ساختار لخته‌های خون در بیمارانی که از مشکلات قلبی رنج می‌برند، غیرمعمول است و دیرتر شکسته می‌شود. تصاویری از این دست به پژوهشگران کمک می‌کنند این تفاوت‌های ساختاری را تحلیل کرده و به روش‌های درمانی یا پیش‌گیری بهتری برای مقابله با مشکلات قلبی دست پیدا کنند.

 برای دیدن اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید.
دقیق‌‌ترین عکس از عامل سکته قلبی


ویدیو مرتبط :
سکته ی قلبی یا نارسایی قلبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیماری های قلبی عامل 43.7 درصد مرگ و میر ایرانیان/ میانگین سن سکته‌های قلبی در ایران



وزیر بهداشت,دکتر سید حسن هاشمی

بیماری های قلبی عامل 43.7 درصد مرگ و میر ایرانیان/ میانگین سن سکته‌های قلبی در ایران

وزیر بهداشت اعلام کرد: در ایران 43.7 درصد کل مرگ‌ها مرتبط با بیماری‌های قلبی و عروقی است. میانگین سن سکته‌های قلبی در ایران در مردها 59 سال و در زن‌ها 65 سال است.

به گزارش  ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در پیامی به پانزدهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق به راهکارهایی برای کاهش بار بیماری‌های قلبی - عروقی با استفاده از ظرفیت متخصصان این حوزه اشاره کرد و گفت: همان طور که می‌دانید در حال حاضر بیماری‌های غیر واگیر یکی از مشکلات اساسی نظام سلامت در دنیا و ایران محسوب می‌شود و این بیماری‌ها به 36 میلیون مورد مرگ در سال منجر می‌شود که این رقم حدود 63 درصد از کل مرگ‌هایی است که هر ساله در دنیا رخ می‌دهد.

وی افزود: 80 درصد این مرگ‌ها در کشورهای با درآمد پایین و متوسط اتفاق افتاده و یک سوم آن در افراد زیر 60 سال رخ می‌دهد.

قاضی‌زاده هاشمی بیماری‌های قلبی و عروقی را از جمله بیماریهای غیرواگیر بسیار شایع خواند گفت: در ایران 43.7 درصد کل مرگ‌ها مرتبط با بیماری‌های قلبی و عروقی است و میانگین سن سکته‌های قلبی در ایران در مردها 59 سال و در زن‌ها 65 سال است که این واقعیات اهمیت پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها را گوشزد می‌کند.

وزیر بهداشت در این پیام به برنامه‌های اصلی لازم برای کاهش بار بیماری‌های قلبی و عروقی اشاره کرد و گفت: ترسیم نقشه بروز بیماری‌های غیرواگیر و تحلیل عوامل خطر تأثیرگذار، کاهش سطح مواجهه افراد و جوامع با عوامل خطر مشترک، بیماری‌های غیرواگیر، تقویت مراقبت‌ها برای افراد مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر با گسترش مداخلات مقرون به صرفه و سیاست‌گذاری و استاندارد سازی خدمات برای پیشگیری از خطرات اصلی تهدید کننده سلامت یقیناً می‌تواند در کاهش مرگ و افزایش کیفیت زندگی افراد مؤثر باشد.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه برای تحقق اهداف مذکور اقدامات زیادی طی سال‌های متمادی انجام شده گفت: تشکیل پایگاه داده برای تجمیع اطلاعات بروز و شیوع بیماری‌های قلبی، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به عوامل خطر در برنامه نظام مراقبت عوامل خطر و جمع‌آوری سیر بیماری‌های قلبی و عروقی بر اساس گواهی فوت در قالب کتاب سیمای مرگ در 29 استان، تنظیم سند فعالیت بدنی و سند تغذیه، تعهد به کنوانسیون دخانیات و برنامه‌ریزی برای مداخلاتی مانند فشار خون، دیابت، چاقی، خود مراقبتی و بازتوانی قلب از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

وی اذعان داشت: با وجود همه اقدامات انجام شده تا تحقق اهداف این برنامه یعنی کاهش بار بیماری‌های قلبی و عروقی راه درازی در پیش است و بدون شک این امر بدون یکپارچگی بخش‌های مختلف نظام سلامت ممکن نیست که یکی از بخش‌های محوری صاحبان تخصص در حوزه قلب و عروق هستند./ایسنا