سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

دشت کویر در میان تصاویر برتر فضایی 2013


فضا در سال 2013 شاهد دستاوردهای علمی و نجومی فراوانی بود که تصاویر ارائه‌شده از آنها چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

ایسنا: در این تصاویر برگزیده، عکاسان آماتور و فضانوردان در آشکارسازی نماهای کیهان مشارکت داشته‌اند.

کریس هدفیلد، فرمانده سابق ایستگاه بین‌المللی فضایی، جزئیات زیبایی را از زندگی‌اش در فضا برای زمینیان ارسال کرد.

یکی از برجسته‌ترین تصاویر وی عکسی از «پل گلدن‌گیت» سان‌فرانسیسکو بود که وی از ایستگاه بین‌المللی و از 321 کیلومتر بالای سطح زمین گرفته بود.

به غیر از این بنا، هدفیلد که نمای زمین از ایستگاه بین‌المللی فضایی را "آهنربای ابدی" خوانده است، نورافشانی‌های زیبای منهتن، سواحل استرالیا و ابرهای گل‌کلم مانند موجود بر فراز آمازون را شکار کرد.

وی در ماه جاری میلادی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که بیش از 40 هزار عکس را در طول حضورش در ایستگاه بین‌المللی تهیه کرده و این تصاویر، سال‌ آینده توسط ناسا منتشر می‌شوند.

از دیگر تصاویر برگزیده امسال می‌توان به تصویری موزائیکی از کویر مرکزی ایران اشاره کرد که دریاچه نمک در سمت چپ آن بخوبی به نمایش درآمده است. دشت کویر یا کویر مرکزی، بیابان غالبا کویری وسیعی به طول تقریبی ۸۰۰ کیلومتر و عرض تقریبی ۳۲۰ کیلومتر در جنوب رشته کوه البرز در مرکز شمالی ایران است.



تصویر دیگرثبت شده از ایستگاه بین‌المللی، انبوهی از ابرهای توفان‌زا را نشان می‌دهد که بر فراز اقیانوس اطلس و نزدیک برزیل و استوا قرار دارند.

این عکس توسط یکی از خدمه‌های ناسا و در ایستگاه فضایی گرفته شده است.

در میان این تصاویر نمایی زیبایی از سحابی اوریون، ناحیه‌ای از کهکشان راه شیری را به نمایش می‌گذارد که محل شکل‌گیری ستارگان، گازهای داغ و غبار تاریک بوده است.

مجموعه سحابی اوریون کنونی به کندی و طی 100 هزار سال پراکنده خواهد شد.

در میان این تصاویر، عکس‌هایی از مریخ که توسط کاوشگر کنجکاوی گرفته شده‌اند، نیز هنرنمایی می‌کنند.

همچنین تصویر «گراند کنیون» مریخ که توسط کاوشگر مارس اکسپرس آژانس فضایی اروپا گرفته شده نیز از لحاظ جذابیت مثال‌زدنی است.


ویدیو مرتبط :
تصاویر زیبا از گشت و گذار در دل کویر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 فیلم برتر سال 2013 از نگاه موسسه فیلم آمریكا + تصاویر



اخبار , اخبار فرهنگی ,فیلمهای برتر سال

اخبار فرهنگی - 10 فیلم برتر سال 2013 از نگاه موسسه فیلم آمریكا + تصاویر

موسسه فیلم آمریكا در حالی این فهرست را اعلام كرده كه فیلمهای «باتلر» ، «كلوب خریداران دالاس» و «آگوست»‌ و «یاس آبی» از فهرست حذف شده اند. به گزارش پایگاه هالیوود ریپورتر ، حذف این فیلمها از فهرست (AFI) می تواند از شانس نامزدی اسكار این فیلمها كم كند.

موسسه فیلم آمریكا (American Film Institute) با نزدیك شدن به روزهای پایانی سال 2013 فهرست بهترین فیلمها را اعلام كرد.

 

انتخاب بهترین فیلمهای سال توسط موسسه فیلم آمریكا می تواند شانس فیلمهای انتخاب شده را برای دریافت جوایز معتبری همچون اسكار و  گلدن گلوب افزایش دهد. همچنین فیلمهای منتخب این موسسه معمولا در رجیستری میراث فرهنگی سینما قرار می گیرد.

 

فهرست فیلمهای منتخب موسسه فیلم آمریكا به شرح زیر است :

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فیلمهای برتر سال


«12 سال بردگی» (12 years a slave)
این فیلم به كارگردانی «استیو مك كویین» كارگردان سیاه پوست هالیوود جریان «سلیمان نورثاب» یك سیاه پوست آزاد (چیوتل اجیوفور» در قرن نوزدهم است كه توسط گروه های برده داری ربوده و به بردگی می رود و پس از 12 سال موفق به آزاد كردن خود می شود. «براد پیت‌»‌ ، «مایكل ویلیامز» ، «دوآیت هنری» ، «كوئنژانه والیس» ، «بندیكت كامبریچ» ، «مایكل فاسبندر» و «پل دانو» از بازیگران دیگر این فیلم هستند.

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فیلمهای برتر سال

 

«خشونت آمریكایی» (American Hustle)
«خشونت آمریكایی» فیلمی به كارگردانی «دیوید اُراسل» است كه ستارگانی همچون «جنیفر لارنس» ، «بردلی كوپر» ، «اِمی آدامز» ، «جرمی رنر» و «كریستین بیل» در آن ایفای نقش كرده اند. داستان فیلم به قلم «اُراسل» در دهه 70 میلادی رخ می دهد و داستان رسوایی یك شخص دولتی به نام «آروینگ رزنفلد» (بیل) است كه با همكار انگلیسی خود به نام «سیدنی پروسر» (آدامز) یك مأمور فدرال به نام «ریچی دیماسو» (كوپر) را در زورگیریهایش همراهی می كنند. ولی در نهایت فریب خورده و با گروه های مافیایی مواجه می شوند در نهایت رزالین همسر «آرونیگ»‌ (لارنس) به این ماجرا خاتمه می دهد.

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فیلمهای برتر سال

 

«كاپیتان فیلیپس»‌ (Captain Philips)
«كاپیتان فیلیپس» فیلمی به كارگردانی «پل گرین گراس» و بازی «تام هنكس» است كه بر اساس عملیات یك كاپیتان شجاع در رویارویی با دزدان دریایی سومالی می باشد.

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فیلمهای برتر سال

 

«جاذبه» (Gravity)
فیلم «جاذبه» با بازی «جورج كلونی» و «ساندرا بولاك» اثر فضایی به كارگدانی آلفونسو كوآرون است.

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فیلمهای برتر سال

 

«ایستگاه فروت ویل» (Fruitvale stations)
«ایستگاه فروت ویل» فیلمی به كارگردانی و  نویسندگی «رایان كوگلر» است و «مایكل بی جوردن» نقش اصلی فیلم را ایفا می كند. داستان فیلم برگرفته از داستان واقعی «اسكار گرانت سوم» جوان 22 ساله ای در روز آخر سال 2008 است.

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فیلمهای برتر سال

 

«به او»‌ (Her)
«به او» كمدی رومانتیك به كارگردانی «اسپایك جونز» است.«یواكیم فونیكس» و «امی آدامز» نقشهای اصلی این فیلم را كه ماجرای نویسنده و آشنایی او با یك اپراتور است ، بازی می كنند.

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فیلمهای برتر سال

 

«درون لوین دیویس» (Inside Llewyn Davis)
«درون لوین دیویس» به کارگردانی جول و اتان کوئن و با بازی اسكار ایساك، كری مولیگان ، جان گودمن، و جاستین تیمبرلیك است. اسكار ایساك در نقش یک خواننده دهه ۶۰ بازی می كند.

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فیلمهای برتر سال

 

«نبراسكا» (Nebraska)
«نبراسکا» آخرین ساخته‌ی السکاندر پین، فیلمساز آمریکایی برنده‌ی جایزه‌ی اسکار است و داستان سفر پدر و پسری از مونتانا به نبراسکا برای دریافت جایزه‌ای نقدی را به تصویر می‌کشد.

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فیلمهای برتر سال

 

«نجات آقای بنكس» (Saving mr.Banks)
نجات آقای بنكس فیلمی با بازی تام هنكس و اما تامپسون است كه به گونه داستان والت دیزنی موسس كمپانی دیزنی می باشد.

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فیلمهای برتر سال

 

«گرگ وال استریت»‌ (The Wolf of wall street)
«گرگ وان استریت» فیلمی به مارتین اسكورسیزی است. داستان فیلم درباره یک سهام‌دار بزرگ وال استریت است که از شرکت در برنامه‌های امنیتی که برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های اقتصادی صورت می‌گیرد، خودداری می‌کند و به تنهایی برنامه های رانتخواری خود را پیش می برد. «لئوناردو دی کاپریو» در نقش اصلی این فیلم بازیگرانی همچون «ژان دوژاردین»، «جان برنتال»، «جان فاوریو»، «جوناهیل»، «مارگوت روبی»، «راب راینر» و «ماتیومک کانایی» را همراهی خواهد کرد.

 

موسسه فیلم آمریكا در حالی این فهرست را اعلام كرده كه فیلمهای «باتلر» ، «كلوب خریداران دالاس» و «آگوست»‌ و «یاس آبی»  از فهرست حذف شده اند. به گزارش پایگاه هالیوود ریپورتر ، حذف این فیلمها از فهرست (AFI) می تواند از شانس نامزدی اسكار این فیلمها كم كند.
اخبار فرهنگی - سینما خبر