سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

دسر 40 میلیون تومانی هوس نکرده اید؟!


اگر هوس خوردن دسر شکلاتی شبیه تخم مرغ های ایستر را کرده اید سری به این رستوران بزنید که در آن شکلات ناقابل به قیمت 22 هزار پوند عرضه شده است.

اشتهای شما کور خواهد شد اگر قیمت دسر پودینگی 44 میلیون تومانی را دیده، و حاضر به پرداخت آن نباشید و یا اصلا نداشته باشید که پرداخت کنید!

این دسر که دو قیراط الماس داشته و با خاویار و طلا و بهترین شکلات بلژیکی مزین شده بستنی هایی مانند بستنی طلای 400 هزار تومانی برج میلاد خودمان را به گاراژ می زند.

پودینگ این دسر از 4 نوع از بهترین شکلاتهای بلژیکی با طعم های هلو و پرتغالی و ... ساخته شده است.این دسر توسط سر آشپز معروف مارک گیبرت در منطقه لیندث هاو و در هتل هاوس ویندرمر در کامبریای انگلیس کنار بزرگترین دریاچه طبیعی این کشور ساخته و به مناسبت هفته ملی شکلات ناقابل به قیمت 22 هزار پوند عرضه شده است.

سال گذشته دسر سرندیپیتی فروزن در نیویورک به قیمت 15730 پوند به فروش رفت اما اینک این گرانترین دسر پودینگی دنیا 22 هزار پوند بفروش می رسد و اگر یک نفر پولدار دست به جیب پیدا شده و آنرا خریده و بخورد، نام خود و دسر را در گینس ثبت می کند.



ویدیو مرتبط :
درون لنز 40 میلیون تومانی کانن چه خبر است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سود 40 میلیارد تومانی دولت از تاخیر واریز یارانه آبان/ پرداخت یارانه یک ماه به تعویق می‌افتد؟



یارانه 45 هزار و 500 تومانی آبان واریز و قابل برداشت شد

یارانه مرحله بیست و یکم برای آبان ماه به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان واریز و قابل برداشت شد.

به گزارش فارس، یارانه نقدی مرحله بیست و یکم برای آبان ماه 91 به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان به حساب سرپرستان خانوارها واریز و از امروز یکشنبه قابل برداشت است./فارس

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 

سود 40 میلیارد تومانی دولت از تاخیر واریز یارانه آبان/ پرداخت یارانه یک ماه به تعویق می‌افتد؟

با در نظر گرفتن تاخیر 21 روزه در پرداخت یارانه ها دولت در آبان ماه بیش از 40 میلیارد تومان از این طریق سود کسب کرده است.

به گزارش نامه، ۲۸ آذرماه سال ۸۹ بود که رییس جمهور در یک مصاحبه تلوزیونی آغاز هدفمندی یارانه ها را اعلام کرد و یارانه نقدی از یکم دی ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. در ابتدا واریزها به صورت ۲ ماه بود اما تنها ۲ مرحله به این شکل یارانه واریز شد زیرا قبوض ماهانه صادر می شد و مردم مدیریت صحیحی بر اقتصاد خانوار نداشتند.

با این توجیه پرداختی یارانه نقدی ماهانه شد و دولت در ابتدای هر ماه یارانه را به حساب سرپرستان خانوار واریز می کرد اما دیری نپایید که اختلال در سیستم بانکی و ناتوان این سیستم در پاسخ گویی به نیاز مردم برای برداشت از حسابها زمان واریز یارانه تغییر کرد.

زمان واریز یارانه ها در خردادماه ۹۰ از یکم به دهم تغییر کرد به این شکل یارانه ای که حق مردم بود با تاخیر ۱۰ روزه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما این آخرین تغییر در زمان واریز یارانه نبود بلکه تنها ۲ ماه بعد و در مردادماه یارانه ها دوازدهم، در مهرماه دوازدهم، در آبان ماه چهاردهم و به همین روش در فرودین ۹۱ یارانه نقدی در ۱۷ ماه واریز شد.

با نگاهی به زمان واریز یارانه نقدی در سال 90 خواهیم دید که نخستین یارانه نقدی سال ۹۰ اولین روز اردیبهشت به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و آخرین یا یازدهمین یارانه نقدی این سال، هفدهم اسفند واریز شد و به این ترتیب در سال ۹۰، دولت یک مرحله از یارانه نقدی را واریز نکرد. در سال ۹۱ نیز تاخیرهایی که در روزهای واریز یارانه نقدی ایجاد شده به‌طوری بوده که در نهایت روز واریز را به بیست‌و یکم سوق داده است.

ستاد هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است که برای برطرف شدن مشکل سیستم بانکی و کاهش حجم فعالیت‌ها در روزهای خاصی از ماه، یارانه نقدی نیمه و نهایتا تا هجدهم هر ماه به حساب خانوار واریز می‌شود.

هم اکنون که نزدیک به 2 سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها می گذرد دبیر خانه ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده است که یارانه نقدی ۴۵هزار و ۵۰۰ تومانی آبان‌ماه  ۲۱ آبان‌ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود و  این در حالی است که طبق آخرین اعلام عمومی، قرار بود یارانه نقدی هجدهم هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز شود، اما با این تاخیر به نظر می‌رسد اتفاقی که در ماه‌های نخست پرداخت یارانه نقدی افتاد، قرار است بار دیگر تکرار شده و یک ماه یارانه نقدی خانوار پرداخت نشود.

البته با در نظر گرفتن این موضوع که حدود 72 میلیون و 500 هزار نفر یارانه می گیرند دولت در حال حاضر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه به صورت ماهانه واریز می کند که با احتساب سود ۲۰ درصد بانکی سود روزانه تاخیر یک میلیارد و ۹۱۷ میلیون تومان می شود. و بادر نظر گرفتن تاخیر 21 روزه در پرداخت یارانه ها دولت در آبان ماه بیش از 40 میلیارد تومان از این طریق سود کسب کرده است.

حالا باید دید در سال‌جاری، آیا دولت قصد دارد با چند روز تاخیر در هر ماه برای واریز یارانه نقدی، به جز حرف‌ها و حاشیه‌های زیادی که ایجاد کرده، مجددا یک ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار پرداخت نکند؟/نامه نیوز