سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

دستگاه ماهی‌یاب هوشمند +عکس


دستگاه Fish Call جف و جک دانوس که حرکات و صدایی شبیه به غذاخوردن ماهی دارد و منجر به جلب توجه و شکار آسان آنها می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: یک پدر و پسر آمریکایی دستگاهی طراحی کردند که به عنوان ماهی‌یاب هوشمند عمل می‌کند.

 دستگاه Fish Call جف و جک دانوس که حرکات و صدایی شبیه به غذاخوردن ماهی دارد و منجر به جلب توجه و شکار آسان آنها می‌شود.

این فناوری شبیه به بستنی قیفی است که با استفاده از چاپ سه‌بعدی ساخته شده است، درون آب پرتاب می‌شود و ماهی‌ها را به سوی خود می‌کشد. این دستگاه آماده ارائه به بازار ماهیگیران است.

ماهی‌یاب هوشمند+عکس

ماهی‌یاب هوشمند که قابل اتصال به گوشی‌های هوشمند است، از این طریق کنترل می‌شود و با تقلید صدای غذاخوردن ماهی، آنها را به سمت خود جلب می‌کند تا ماهیگیران آنها را صید کنند.

این دستگاه با استفاده از باتری 9 ولتی کار می‌کند و بین شش تا هشت ساعت قابلیت کار دارد.


ویدیو مرتبط :
لوله یاب دستگاه منهول یاب سیستم کابل یاب سیم یاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت دستگاه استخوان‌یاب و جسدیاب در کشور + عکس



اخبار , اخبار علمی,ساخت دستگاه استخوان یاب,تصاویر دستگاه جسد یاب

 

محققان کشورمان برای نخستین بار موفق به ساخت دستگاه استخوان‌یاب و جسدیاب (تاپن) شدند.


محمد پازکی، مجری طرح دستگاه استخوان یاب و جسدیاب در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این که این دستگاه با همکاری و حمایت کمیته جستجوی مفقودان و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با هدف بالا رفتن بازدهی تفحص در مناطق جنگی توسط یک شرکت تحقیقاتی، فناوری دانش بنیان طراحی و ساخته شده است، گفت: این دستگاه هیچ مدل مشابه داخلی و خارجی ندارد و برای اولین بار است که دستگاهی با این حجم قابلیت عرضه می‌شود و زمینه فنی دستگاه الکترونیک و مکانیک است.

به گفته وی، این دستگاه قابلیت دارد که استخوان‌های شهدای شیمیایی شده در زمان جنگ، استخوان‌های شهدای غواص در آبها و باتلاق، استخوان مفقود شده شهدا در خاک، استخوان دوره‌های مختلف تاریخی در بخش باستان‌شناسی و استخوان‌های عادی دفن شده در خاک (قبرستان عمومی) را شناسایی کند.

پازکی افزود: سیستم الکترونیکی دستگاه، امواج مشخصی را تولید و ارسال می‌کند به نحوی که امواج بازتابی توسط سیستم هوش مصنوعی دستگاه آنالیز و پردازش شده و مقدار حجم استخوان را به وزن و عمق قرار گرفته شده مشخص می‌کند تا از هر گونه آسیب حین تفحص به استخوان جلوگیری شود.

وی افزود: همچنین این دستگاه قابلیت شناسایی اجساد سوخته شده، اجساد متلاشی شده توسط مواد شیمیایی و اسیدها، اجساد به جا مانده در زیر آوارها و گل و لای سیلاب‌ها و در زیر بهمن، اجساد غرق شده در باتلاق‌ها و تالاب‌ها و اجساد غرق شده در دریاچه‌ها و سدها را دارد.

وی در ادامه به ارائه بخشی از خصوصیات و توانایی‌های این دستگاه پرداخت و گفت: دستگاه مربوطه مجهز به رادار برای تعیین محل دقیق استخوان و جسد است و تمامی جهات را سرچ می‌کند تا محیطی سه بعدی را مورد کاوش قرار دهد.

پازکی ادامه داد: دستگاه طراحی شده به دلیل وزن کم و طراحی آرگونومیک از قابلیت حمل آسان برخوردار است.

مجری طرح دستگاه استخوان‌یاب و جسد‌یاب با بیان این که میزان عمق و شعاع جستجوی این دستگاه بدون محدودیت است و حداقل وزن قابل تشخیص توسط این دستگاه یک گرم و حداکثر نامحدود می‌باشد، گفت: وزن، شعاع و عمق نیز توسط این دستگاه قابل تنظیم است.

به گفته پازکی این دستگاه قابلیت کار در زمین‌های مختلف و تنظیم جهت از بین بردن آلودگی‌های محیط از ذرات ریز استخوان را داراست، همچنین دستگاه توانایی ذخیره موقعیت محل جستجو و ثبت مختصات جغرافیایی آن را دارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت وجود دستگاه‌های الکترونیکی مانند موبایل، رادیو و غیره و همچنین دکل‌های فشار قوی اطراف دستگاه استخوان‌یاب و جسدیاب هیچ گونه اختلال و نویزی در عملکرد دستگاه ایجاد نمی‌شود.

به گفته مجری دستگاه استخوان‌یاب و جسدیاب، این دستگاه اولین تست میدانی خود را در آذر ماه 93 در منطقه طلاییه انجام داد و بقایای پیکر مطهر یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس در این تست یافت شده است.

وی درپایان خاطرنشان کرد: این دستگاه درتفحص پیکر مطهر شهداء، سازمان هلال‌احمر و صلیب سرخ، اداره آگاهی، سازمان میراث فرهنگی و سایر سازمان‌های نظامی، انتظامی و امنیتی کاربرد دارد. 

 

اخبار علمی - ایسنا