سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

در کوزه‌های ایرانی فریاد بزنید! +عکس


بابک گلکار، کوزه‌هایی که می‌توان در درون آن‌ها فریاد زد، طراحی کرده است. او گفت هنگامی که منطق شکست می‌خورد، طبیعی است که به فریاد تبدیل شود.

فوت و فن: بابک گلکار، کوزه‌هایی که می‌توان در درون آن‌ها فریاد زد، طراحی کرده است. او گفت هنگامی که منطق شکست می‌خورد، طبیعی است که به فریاد تبدیل شود.

خسته شده‌اید؟ در کوزه‌های ایرانی فریاد بزنید!

ایرانیان یک فرصت منحصر به فرد برای رهایی از استرس دارند. با تشکر از نمایشگاه گالری تهران برای طراحی کوزه‌هایی که می‌توان در درون آن‌ها فریاد زد. به گزارش رویترز، کار هنرمند ساکن در ونکوور، "بابک گلکار"، کوزه‌هایی از خاک رس محلی در انواع اشکال و اندازه از جمله کوزه‌های سنتی آب ساخته است. استفاده از متریال گل، اشاره به جسم انسانی دارد که از گل ساخته شده است. این اولین نمایشگاهی است که گلکار تاکنون در کشور خود ایران برگزار کرده است. او گفت "من از لحاظ فیزیکی ایران را ترک کرده بوده‌ام، اما از لحاظ ذهنی واحساسی هرگز!"

گلکار از طریق ایمیل به رویترز گفت که به عنوان یک ایرانی برای فعالیت‌های هنری برگشته است و نه به عنوان یک توریست منفعل. نمایش در گالری آب انبار در مرکز سازمان آب برای هنر معاصر، برگزار شده است. این گالری خصوصی در سال 2009 توسط هنرمندی به نام سهراب کاشانی، به عنوان یک محل برای هنرهای تجربی و مبتنی بر عملکرد در کشور، تاسیس شد که البته به طور کامل به هنر و کار سنتی کمتر پرداخته است.

خسته شده‌اید؟ در کوزه‌های ایرانی فریاد بزنید!

گلکار گفت "من احساس کردم صحنه هنر ایران، در یک مقطعی است که در آن هنرمندان از بازار هنر خود ناامید هستند و مایلند تا به فراتر از آن بروند." ساخت کوزه‌های فریاد، قطعا یک گام در این جهت می‌باشد. کاشانی به رویترز گفت "ما می‌خواهیم به مردمی برسیم که فقط در صحنه هنر نباشند"؛ تاکنون، به نظر می‌رسد که ایرانیان از این طرح و نمایشگاه استقبال کرده‌اند.

برای گلکار، کوزه‌ها "منعکس کننده بسیاری از شرایطی است که ما اغلب با منطق غیر قابل توضیح، مواجه هستیم"؛ در حالی که کوزه شی‌ای بی‌روح است، اما صدای جیغ تولید می‌کند. او اضافه کرد "هنگامی که منطق شکست می‌خورد، طبیعی است که به فریاد تبدیل شود".

خسته شده‌اید؟ در کوزه‌های ایرانی فریاد بزنید!

خسته شده‌اید؟ در کوزه‌های ایرانی فریاد بزنید!


ویدیو مرتبط :
شهید الحوثی: فریاد بزنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس موفقیت پرشكوه یك جوان ایرانی!


موفقیت پرشكوه یك جوان ایرانی!