سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

در این کشور از آسمان ماهی بارید!


بارش نزولات آسمانی همیشه منشأ خیر و برکت و باعث شادمانی مردم می‌شود و این‌بار بارش ماهی از آسمان موجب خوشحالی مضاعف روستاییان سریلانکایی شد.

ایسنا: بارش نزولات آسمانی همیشه منشأ خیر و برکت و باعث شادمانی مردم می‌شود و این‌بار بارش ماهی از آسمان موجب خوشحالی مضاعف روستاییان سریلانکایی شد.

در این کشور از آسمان ماهی بارید!

در ماه مه 2014 میلادی، وزش شدید طوفان در سریلانکا شمار زیادی از ماهیان کوچک یک رودخانه در نزدیکی روستای «چیلا» در سریلانکا را با خود به آسمان بلند کرد و موجب بارش ماهی بر سر ساکنان این روستا و خوشحالی بیش از حد آنها شود.

به گزارش ریپلی، ساکنان این روستا می‌گویند صدای ریزش اجسام سنگین به گوش آنها رسیده به طوری که وزن کل این ماهی‌ها به بیش از 50 کیلوگرم می‌رسید.وقوع چنین پدیده‌ای در سریلانکا بی‌سابقه نیست. در سال 2012 میلادی نیز در جنوب این کشور از آسمان میگو بارید!

محققان می‌گویند پدیده بارش باران از آسمان هنگامی رخ می‌دهد که وقوع گردباد‌های شدید روی آب‌های کم عمق سبب ایجاد فواره‌های عظیمی می‌شود که تمام محتویات داخل آب شامل ماهی‌ها و حتی قورباغه ها را به داخل خود بلعیده و تا مسافت‌های دوردست می‌برد. با کاهش سرعت باد و توقف گردباد این موجودات مانند باران روی زمین فرو می‌ریزند.


ویدیو مرتبط :
اگر از آسمان ماهی ببارد.....!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علت رویت شی نورانی در آسمان شمال غرب کشور



اخبار علمی - علت رویت شی نورانی در آسمان شمال غرب کشور

شیء نورانی مشاهده شده در شمال غرب کشور، چیزی جز رد درخشان آزمایش بالستیک روسیه نبوده است.

به گزارش ایسنا، ظهور هاله‌ای درخشان در آسمان شمال غربی ایران حوالی ساعت 20 و 40 دقیقه سه شنبه، 30 اردیبهشت، سبب انتشار شایعه‌های بسیاری شد؛ با این حال به گفته کارشناسان ماهنامه نجوم، نور مشاهده شده تنها مربوط به آزمایش موشک بالستیک روسی بوده است.

گزارش‌های اولیه منتتشر شده در اواخر شب سه شنبه، نشان می داد که این شیء نورانی حوالی ساعت 21:41 در آسمان تبریز و همچنین در زمان مشابه در آسمان ارومیه و شهرهای دیگر آذربایجان شرقی و غربی، دیده شده است.

صادق زارعی از منجمان آماتور شهر ارومیه در این باره گفت که این شیء ناشناس را در حوالی ساعت 21 و 40 دقیقه در ارتفاع 30 درجه‌ای افق غرب در حوالی جوزا دیده است. شاهدان عینی خبر از شکل مخروطی این شیء نورانی می‌دهند که سر مخروط رو به شمال و انتهای دم مخروط جهت جنوب را نشانه گرفته بود.

با اطلاع از شکل مخروطی، وصول تصاویر از این پدیده و تکرار آن برای چندین بار در آسمان ایران، کارشناسان علوم فضایی و تحریریه نجوم به ماهیت فضایی این پدیده پی بردند.

پیش از این در خرداد 1386، خرداد 1391 و همچنین شهریور 1391 این اتفاق در آسمان ایران رویت شده بود که گزارش مفصل آن در ماهنامه نجوم به ترتیب به چاپ رسیده است. تمامی این پدیده‌ها منشأ فضایی داشتند، بدین ترتیب که با تخلیه سوخت یک موشک فضایی در طبقات فوقاتی جو، چنین شکلی در آسمان نقش می‌بندد.

شهرام یزدان پناه، کارشناس علوم فضایی در این باره گفت: «ساعت مشاهده در مقایسه با زمان غروب خورشید در منطقه، شکل و ظاهر پدیده رویت شده و بزرگی منطقه رصد، شکی باقی نمی گذارد که ما با یک پدیده مداری روبرو بوده ایم. پدیده ای که با توجه به تجربیات و مشاهدات قبلی حدس زده می شود به مخزن سوخت مراحل پایانی یک پرتاب کننده فضایی یا موشک بالستیک دوربرد تعلق داشته باشد. محل وقوع آن به احتمال زیاد در ارتفاع خیلی زیادی رخ داده که در آن ساعت از شب هنوز نور خورشید به انجا می رسیده است و بنابراین بازتاب آفتاب از گازهای رها شده از مخزن سوخت، منظره رعب آور یا شاید زیبای شامگاه سه شنبه در غرب ایران را پدید آورده است.» موشک‌های بالستیک از لحاظ ساختار بسیار به موشک‌های فضایی نزدیکند و از طبقات فوقانی جو عبور می‌کنند. یزدان پناه در پاسخ به سرمنشا این پدیده به ماهنامه نجوم گفت: «‫با توجه به موقعیت مکانی سکوهای پرتاب فضایی، به نظر نمی رسد پدیده مورد مشاهده حاصل پرتاب فضایی بوده است و بیشترین احتمال ممکن به ازمایش موشکهای بالستیک روسی مربوط می شود.‬»

به گزارش ایسنا، با اطمینان از منشا موشکی این پدیده، تحریریه نجوم در جست‌وجوی منشا اصلی آن، مطلع آزمایش موشک بالستیکی روسیه در شب گذشته شد. این موشک بالستیک با نام RS-12M Topol ICBM از پایگاه Kapustin Yar در شمال غربی دریای خزر در ساعت 21 و 38 دقیقه سه شنبه (ساعت 17 و 8 دقیقه گرینویچ) و در قزاقستان هدف موشک ضدبالستیک «ساری شاگان» قرار گرفت. زمان حرکت این موشک بالستیک و خط سیر آن با گزارش‌های دریافتی در ماهنامه نجوم تطابق کامل دارد.

 

اخبار,اخبار علمی ,موشک بالستیک روسی

ظهور شیء نورانی در ساعت 21 و 41 دقیقه در آسمان تبریز/ عکس از آذفوتو

اخبار علمی - ایسنا