سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

دریاچه نقطه ای ؛ یک شاهکار طبیعی!+عکس


دریاچه نقطه ای نزدیک شهر Osoyoos در بریتیش کلمبیا، در مرز واشنگتن قرار دارد. با دیدن این تصاویر فکر نکنید که اینجا مربوط به فیلم های تخیلی یا دست ساز انسان است بلکه در اثر رسوبات معدنی مختلف به این شکل درآمده است.

روزنه آنلاین: دریاچه نقطه ای نزدیک شهر Osoyoos در بریتیش کلمبیا، در مرز واشنگتن قرار دارد. با دیدن این تصاویر فکر نکنید که اینجا مربوط به فیلم های تخیلی یا دست ساز انسان است بلکه در اثر رسوبات معدنی مختلف به این شکل درآمده است.



این دریاچه غنی از کلسیم، سدیم و سوفات منیزیم (نمک های اپسوم) و حتی نقره و تیتانیوم می باشد. هندی‌های Okanagan که قدرهای درمانی این جا را در زمینه تولیدمثل و باروری می‌دانستند دریاچه را Kliluk نامیدند.

عکس بالا شبیه پالت یک نقاش است که از نقطه های سبزرنگ پر شده است!



Osoyoos در زبان Okanagan به معنی «آب های محدود شده» است



این منطقه یکی از گرم ترین بخش‌های زمین است که در تابستان حتی به ۳۸ درجه سلسیوس هم می رسد. تا ۵۹ سال پیش در نزدیکی آن کسی زندگی نمی‌کرد!



در بین اولین قبایلی که به اینجا می‌آمدند جزیره نقطه ای به خاطر قدرت های شفابخشی اش یک مکان ترسناک بود. آنها بیماری هایی نظیر زگیل،‌ بیماریهای پوستی، دردهای جسمانی و زخمهایی که در جنگ پدید می‌آمد را درمان می‌کردند. در اوایل قرن ۲۰ دریاچه و زمین های پیرامونش جزو دارایی ارنست اسمیت و خانواده اش شد آنها تصمیم داشتند مرکز ماساژتراپی راه بیندازند.

 

دریاچه نقطه ای در طول سال تغییر رنگ می دهد برای همین تماشای آن در همه مواقع جذابیت خاصی دارد.

 

ساختن مرکز ماساژ مستلزم حفاری و تجاری کردن این منطقه بود که هندی های بومی با آن مخالف بودند. حدود ۲۰ سال بعد تا سال ۱۹۷۹ آنها در تلاش بودند تا دریاچه را بخرند. اما اختلافشان با خانواده اسمیت سال ۲۰۰۱ حل شد. با صدها هزاران دلار آنها ۲۲ هکتار از منطقه را خریدند.

دریاچه هنوز هم جزو املاک خصوصی محسوب می‌شود. علاقه مندان تنها می توانند از دور و از بزرگراه آن را ببینند یا از طایفه Okanagan اجازه بگیرند.

در فصل زمستان آب دریاچه تبخیر شده و به شکل نقطه‌های نقره‌ای درمی‌آید. تابستان به راحتی می‌توان روی آن قدم زد.











ویدیو مرتبط :
دریاچه طبیعی بره سر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: نابودی تنها دریاچه طبیعی خراسان


دریاچه "بزنگان" سرخس، تنها دریاچه طبیعی شمال شرق کشور این روزها با مرگ دست و پنجه نرم می کند و در حال احتضار است.

فرارو: دریاچه "بزنگان" سرخس، تنها دریاچه طبیعی شمال شرق کشور این روزها با مرگ دست و پنجه نرم می کند و در حال احتضار است.

دریاچه بزنگان یا "کل بی‌بی"، تنها دریاچه در استان خراسان رضوی است و در ۸۰ کیلومتری شهرستان سرخس و در جنوب رشته‌کوه‌های هزارمسجد قرار دارد. وسعت این دریاچه حدود ۸۰ هکتاراست و عمیق‌ترین نقطه آن ۱۲ متر است که هم اکنون طبق اندازه گیری های اخیر عمق آب آن در عمیق ترین مکان به ۲متر رسیده است.

در حال حاضر دریاچه بزنگان به دلیل کاهش و افت شدید آب در خطر نابودی قرار گرفته و چنانچه کارشناسان حفاظت محیط زیست استان برای حل این مشکل اقدامی انجام ندهند، این دریاچه که یک اثرطبیعی وملی و جزو منطقه نمونه گردشگری است خشک شده و با یک فاجعه زیست محیطی درمنطقه روبه روخواهیم شد.

هیچ رودخانه یا حوزه آبگیری به این دریاچه منتهی نمی‌شود و آب دریاچه تنها از طریق چشمه های که در کف دریاچه بزنگان وجود دارد تامین می‌شود. عکس های محمدحسین طاقی عکاس تسنیم از وضعیت کنونی این دریاچه را در زیر می بینید.

(تصاویر) دریاچه

(تصاویر) دریاچه

(تصاویر) دریاچه

(تصاویر) دریاچه

(تصاویر) دریاچه

(تصاویر) دریاچه

(تصاویر) دریاچه

(تصاویر) دریاچه

(تصاویر) دریاچه

(تصاویر) دریاچه

(تصاویر) دریاچه

(تصاویر) دریاچه

(تصاویر) دریاچه

(تصاویر) دریاچه

(تصاویر) دریاچه