سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

دره عروسک ها، دره ای ترسناک در ژاپن


در بازه زمانی 10 ساله، آیانو حدود 350 عروسک در ابعاد انسانی درست کرد که هر کدام نمایانگر یکی از روستاییان قدیمی بود.

 
 


صبح بخیر: آیانو تسوکیمی، هنرمندی ژاپنی است که 11 سال پیش به روستای زادگاهش برگشت. او می دانست که روستای او دیگر مثل قبل نیست. دیگر کسی در روستا باقی نمانده بود. بنابراین او تصمیم گرفت که خودش این روستا را دوباره زنده کند. او با عروسک های دست ساز روستا را پر کرد، روی نیمکن ها، در کوچه ها، بیرون خانه اش، در مزارع و حتی در مدرسه متروکه این روستا عروسک هایی گذاشت تا دوباره این روستا شلوغ شود. در بازه زمانی 10 ساله، آیانو حدود 350 عروسک در ابعاد انسانی درست کرد که هر کدام نمایانگر یکی از روستاییان قدیمی بود.

این روستا که ناگورو نام دارد در میان دره های عمیق جزیره شیکوکو واقع شده است و زمانی روستای شلوغی با یک سد، یک کارخانه بزرگ و صدها سکنه بود. ولی با گذشت سالها مردم آن به شهرهای بزرگتر نقل مکان کردند تا شغل های بهتری پیدا کنند و این روستا را برای همیشه ترک کردند. روستاییان باقیمانده نیز به تدریج مردند، و در حال حاضر فقط 37 نفر در این روستا زندگی می کنند و بقیه سکنه شامل عروسک های آیانو می شوند.

دره عروسک ها، دره ای ترسناک در ژاپن

سرگرمی عجیب و غریب عروسک سازی آیانو نیز قابل درک است. او می گوید: «وقتی من عروسک های آدم های مرده روستا را می سازم درباره آنها فکر می کنم، به زمانی فکر می کنم که آنها زنده و سالم بودند. این عروسک ها مانند بچه هایم هستند.» استعداد عروسک سازی آیانو تا وقتیکه به روستایش برگردد کشف نشده بود. یک سال پس از آنکه او به روستا برگشت تلاش نمود تا بذر بکارد و کشاورزی کند، ولی هیچیک از بذرهایش جوانه نزدند. سپس تصمیم گرفت که یک مترسک درست کند و ظاهر این مترسک در نهایت شبیه به پدرش شد.

دره عروسک ها، دره ای ترسناک در ژاپن

از آن به بعد آیانو دست از درست کردن عروسک برنداشت و عروسک همه آدم هایی که در آن روستا می شناخت را درست کرد. کارهای او اخیراً در مستندی با عنوان "دره عروسک ها" به نمایش درآمدند که این مستند ساخته فریتس شومان، ژورنالیست و عکاس بود.

دره عروسک ها، دره ای ترسناک در ژاپن

دره عروسک ها، دره ای ترسناک در ژاپن

دره عروسک ها، دره ای ترسناک در ژاپن


ویدیو مرتبط :
دره نوردی در هیمالیا،دره کمجه خولا،نپالfull HD

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اواکودانی؛ دره ای مرموز در ژاپن (+تصاویر)



دره اواکودانی,دره Owakudani,دره ی جوشان در ژاپن

دره ی جوشان در هاکونه ی ژاپن

 

تخم‌مرغ های جادوییِ دره اواکودانی
اواکودانی (Owakudani) یا دره ی جوشان در هاکونه ی (Hakone) ژاپن یک منظقه ی توریستی ایده آل نیست. اواکودانی یک چاله ی آتشفشانی است که حدود سه هزار سال پیش بعد از فوران کوه هاکونه به وجود آمده است. دریاچه هایی از آبهای گوگرد دار جوشان و آزاد کردن حجم زیادی از بخار آب، هیدروژن سولفید و سولفور دیوکسید نشان از آن دارد که اواکودانی همچنان فعال است. در تمام منطقه بوی تخم مرغ گندیده می آید که دقیقا تخم مرغ های این منطقه چیزی است که گردشگران را به دره ی جوشان می کشاند.

 

دره Owakudani,دره ی جوشان در ژاپن,تخم مرغ های دره اواکودانی

اواکودانی یک چاله ی آتشفشانی است که بعد از فوران کوه هاکونه به وجود آمده است

 

تخم مرغ های سیاه اواکودانی یا Kuro-tamago تخم مرغ هایی معمولی هستند که در آب های جوشان پخته می شوند. گوگردی که در آب وجود دارد رنگ پوسته ی تخم مرغ را سیاه کرده و همچنین بوی عجیبی به آن می دهد. اهالی محلی می گویند خوردن یک دانه از این تخم مرغ ها عمر انسان را هفت سال افزایش می دهد. دو تا بخورید تا 14 سال به عمرتان اضافه شود!

 

تخم مرغ های دره اواکودانی,دره Owakudani,دره ی جوشان در ژاپن

مکانهای دیدنی ژاپن

 

تخم مرغ ها در بالای تپه پخته می شوند و گردشگران باید برای رسیدن به آن یک کیلومتر راه پیمایی کنند. از بالای این تپه، می توان منظره ای خارق العاده از کوه فیجی دید. تخم مرغ ها همان جا خورده می شوند، مگر در فصل بهار که پخته و به فروش می رسند. میزهایی چوبی در فضای آزاد برای بازدیدکنندگان قرار دارد تا پوست های سیاه شده را جدا کنند و از تخم مرغ نرم شده از گوگرد لذت ببرند. تخم مرغ های سیاه در سرتاسر هاکونه شناخته شده هستند و برای خوردنشان حتما نباید تا اواکودانی سفر کرد. آنها در کیسه های شش تایی در سراسر شهر در ازای 500 ین فروخته می شوند.

 

تخم مرغ های سیاه اواکودانی,دره Owakudani,دره ی جوشان در ژاپن

دره اواکودانی,دره Owakudani,دره ی جوشان در ژاپن

تخم مرغ های سیاه اواکودانی تخم مرغ هایی معمولی هستند که در آب های جوشان پخته می شوند

 

دره اواکودانی,دره Owakudani,دره ی جوشان در ژاپن

دره اواکودانی، یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن

 

دره Owakudani,دره اواکودانی,دره ی جوشان در ژاپن

به خاطر گوگرد موجود در آب پوست تخم مرغ ها به رنگ سیاه در می آید

 

دره اواکودانی,دره Owakudani,دره ی جوشان در ژاپن

دره اواکودانی,دره Owakudani,دره ی جوشان در ژاپن

تخم مرغ های سیاه اواکودانی

دره اواکودانی,دره Owakudani,دره ی جوشان در ژاپن

 

منبع : bartarinha.ir